جایگزین مسیر

ساعات حیاتی در انتظار لوئیس فن خال و منچستر یونایتد

by | شهریور , ۹ , ۱۳۹۴

ساعات حیاتی در انتظار لوئیس فن خال و منچستر یونایتد

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – این ساعات پایانی تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات برای آینده کوتاه مدت منچستر یونایتد بسیار مهم خواهد بود.

این مقاله پس از عملکرد متوسط شیاطین سرخ در برابر بازی خوب سوانسی سیتی نوشته شده‌است. با وجود آنکه مردان گری مونک سزاوار کمی اعتماد برای پیروزی بودند، اما شیوه باخت برای طرفداران یونایتد تعجب آور بود.

آن‌ها در خط حمله، درون دروازه و خط دفاع فاقد کیفیت لازم بودند. عملکرد کند آن‌ها با توپ باعث شد که بازی آن‌ها کاملاً قابل پیش‌بینی باشد. برای اولین بار در این فصل دفاع آن‌ها سوراخ (!) و ضعیف بود در حالیکه سوانسی بهترین تیمی بود که تا به امروز با آن‌ها رودررو شده بودند.

با تمام اتفاقاتی که تا به الآن اتفاق افتاده است، به نظر می‌رسد که لوئیس فن خال برای آنکه بتواند در این فصل موفق باشد باید منتظر یک معجزه در ساعات پایانی نقل و انتقالات باشد.

نیاز به تقویت در حمله، موضوعی است که هر کس با کمترین میزان دقت متوجه آن می‌شود. وین رونی ممکن است در برابر کلاب بروخه موفق بوده باشد، اما باز از فرم خود دور بود و اصلاً به نظر نمی‌رسید که می‌خواهد به سوانسی گل بزند. غیبت بازیکنانی که بتوانند به سرعت بازی‌های سخت را برای یونایتد درآورند و با بازی مسحور کننده خود “از هیچ همه چیز” بسازند، به شدت مشخص است. از دست دادن پدرو یک اشتباه بسیار بزرگ بود، اگر اد وودوارد و فن خال نتوانند افرادی با سرعت و توانایی مشابه را برای خط هجومی یونایتد پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات بیاورند، یک فاجعه برای یونایتد اتفاق خواهد افتاد.

توییتر همیشه نماینده ی کل جمعیت هواداران نخواهد بود؛ اما یک رسانه کامل از تمامی نظرات است. تعداد مخالفان فن خال در این رسانه در حال افزایش روز افزون است و هواداران در هر جایی نظرات خود را به صورت آنلاین و یا آفلاین در این رسانه قرار می‌دهند.

بسیاری از این انتقادات عادلانه است. فوتبال هجومی یونایتد به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌است که اگر حملات یونایتد متوقف شود دیگر نمی‌توان ادامه مسابقه را مشاهده کرد. در حالت خوش بینانه اگر به بخش‌های کمتر مطلوب از دوران سلطنت سر الکس فرگوسن نگاه کنیم، حتی در حالتی کاملاً محافظه کارانه، هیچگاه تیم به این کندی بازی نکرده است.

هر چند تیم در اولین آزمون مهم خود برابر سوانسی شکست خورد، اما از نظر دفاعی تیم بهتر شده‌است. با این حال این شیوه ی بازی برای هواداران کمی عجیب است، جاییکه آن‌ها همیشه سرودی در مورد تیمی می‌خواندند که “معمولاً شش گل” به ثمر می‌رساند و موجب رشد فوتبال می‌شد. در عوض آن‌ها با تیمی مواجه هستند که به شدت ضعیف بوده و با مالکیت خود کمتر خلق موقعیت می‌کنند.

البته این فوتبالی نیست که مورد نظر فن خال است. زمان او در بایرن مونیخ و بارسلونا شبیه به دوران او در یونایتد نبود. طبق مقاله‌ی محمد احمد در سایت اسکواوکا، تیم فن خال در آ زد آلکمار با ذوق و سرعت بالایی بازی می‌کرد که یونایتد حتی بدان نزدیک نشده است. دِمی دِ زیوو، موسی دمبله و مارتن مارتنز؛ همگی بازیکنانی با سرعت و دید بالا هستند که به همراه مهاجم خود، مونیر الحمداوی، ترکیبی عالی از توانایی، دید بالا و توانایی ورزشی را تشکیل می‌دادند.

تنها یک مشکل شخصی وجود دارد که باعث می‏‏ شود آن سبک از فوتبال را به یونایتد بیاورد. این تماماً اشتباه رئیس نیست؛ هر چند او تأثیراتی بر روی نقل و انتقالات باشگاه دارد.

تعویض‌های گیج کننده و لجاجت‌های آشکار او در پست دروازه بانی (ده خیا در پایین‌ترین سطح آمادگی خود، یکی از گل‌های سوانسی را مهار می کرد) به او کمکی نمی‌کند. نحوه ی صحبت‌های او با مطبوعات که به ستایش از بازی تیم خود در برابر نیوکسل و سوانسی پرداخت و گفت که به اندازه کافی موقعیت ایجاد کرده‌اند، در حالیکه این واقعیت وجود دارد که آن‌ها در ۴ بازی، ۳ گل به ثمر رسانده‌اند؛ خود نیز گیج کننده است.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - ساعات حیاتی در انتظار لوئیس فن خال و منچستر یونایتد - روز آخر

شاید او متوجه این نکته نشده است و نخواهد شد، که ادامه این روند باعث دور کردن طرفداران ناراضی از عملکرد تیم خواهد شد.

اگر او می‌خواهد که به عنوان یک مربی موفق در یادها باقی بماند، نه به عنوان کسی که پایه ریز موفقیت مربیان آینده است، باید بازیکنی هجومی با استعداد و کیفیت بالایی در ساعات آینده به تیم بیاورد. به سختی مشخص می‌شود که این بازیکن از کجا خواهد آمد، ولی آمدن این بازیکن برای فن خال بسیار حیاتی است. همچنین آن‌ها در پست دروازه بانی و دفاع مرکزی دچار مشکل هستند. پاسخ به این مشکلات خود سوالی بزرگ است.

خطاب به جناب وودوارد، توپ در زمین شماست و در حال حاضر بسیار بد به حرکت در می‌آید.

۰ Comments