جایگزین مسیر

ستارگان تایلند–یونایتد؛۵ چیزی که آموختیم

by | تیر , ۲۳ , ۱۳۹۲

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – تور پیش‌فصل یک تیم باید نشانه ای باشد از اینکه تیم چگونه بازی می‌کند، و این مسئله در نظر گرفته شود.

برای تیترنویسان خیلی ساده خواهد بود که بنویسند: “سلطنت جدید دیویس مویس با باخت شروع شد،” امّا نخستین بازی واقعی او به‌عنوان مسوول منچستریونایتد در ماه اگوست در جام کامیونیتی شیلد مقابل ویگان اتلاتیک خواهد بود.

بااین‌حال، جا دارد که به بعضی نقایصی که در نخستین بازی دوستانۀ تابستانی شیاطین سرخ دیده شد، عیان شود.

باختِ ۱-۰ در مقابل ستاره‌گان تایلند برای یونایتد که قبل از شروع فصل نیاز به پیشرفت دارد، کمی خجالت بار است. در این مقاله بر روی پنج چیزی که از این بازی آموختیم، به بحث و بررسی می پردازیم

.

عدنان یانوزی؛ الماس دست‌نخورده

شاید بزرگ‌ترین مسئله‌ای که توجهِ همه را در بازی دوستانۀ دیروز جلب کرده بود، شانس دیدنِ بازیکن جوان و مستعد؛ عدنان یانوزی، در ترکیب اصلی یونایتد بود.
بازیکن ۱۸سالۀ بلژیکی، پتانسیل بالایی دارد، و یقیناً در طول سه چهار سال او بازیکنی در بالاترین سطح جهانی خواهد بود. اگرچه، او بی‌تجربه‌گی‌اش را در مقابل ستاره‌های تایلند نشان داد؛ ضعف در نخستین تماس با توپ و حمله برای نفوذ بیشتر.
او استعدادِ خام خود را نشان داد. اگرچه، در یک صحنه، با چرخش تیز و استفاده از پا به‌گونۀ ماهرانه، دفاع مقابل را بسیارخوب پشت سر گذاشت.
در ادامه باید دید که آیا مویس او را به‌عنوان یک عضو مهم در ترکیب اصلی این فصل در نظر خواهد گرفت یا نه؟

.


زادۀ انگلیس؛ ناکام در تاثیرگذاری
با استثنا قراردادن اندرسون، شاید دو بازیکن ناامیدکننده در ترکیب شیاطین، دنی ولبک و تام کلورلی بودند. بازیکنان انگلیسی در جریان بازی، فوق‌العاده بدون شادابی و کند و خارج از کیفیت، دیده می‌شدند.
ولبک در جریان بازی چندین شانس را که از یک مهاجم انتظار می رود گل کند, به باد داد, شانس هایی کهیک بازیکن به سختی بدست می آورد. خونسردی او در محوطۀ جریمه، هنوز هم مطلوب نیست.
ضمناً، کلورلی در کنترل میانه میدان، توپ‌گیری و نفوذ ها در بازی، ناکام ماند.
هردو این بازیکنان تحت نظر مویس شانس پیدا خواهند کرد، امّا هردو  آنها برای ماندن در رقابت، نیاز بهنمایشی بسیار بهتر  از این هستند.

.

ویلفرد زاها؛ معاملۀ واقعی
بزرگ‌ترین نکتۀ مثبت بازی را اگر کوتاه بگوییم؛ ویلفرد زاها
مهاجم انگلیسی، بعد از ورود در نیمۀ دوم، تاثیر و فشار فوری را بر بازی، وارد کرد،
معلوم شد او خریدی فوق العاده بوده است.
مانند یانوزای، در بعضی جدال ها، او هنوز خام است، امّا نهایت توان این جوان خیلی بالا است.
دیوید مویس بعد بازی به گزارشگران گفت: ویلفر عالی کار کرد. او به ما چیز متفاوتی را داد. ما او را اینجا آوردیم تا به او شانس بدهیم. این نخستین‌بار است که من با او کار می‌کنم و شانس دیدن او از نزدیک دارم.”
او در الدترافورد باقی خواهد ماند و برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم, خواهد جنگید.

یونایتد از نقطه‌نظر تاکتیکی بدونِ شینجی کاگاوا یا رابین فان پرسی به مشکل برمی خورد
با نبودِ شینجی کاگاوا و رابین فان پرسی در ترکیب اصلی، خلاءهای خیره‌کننده ای در مقابل تیم ستارگانِ لیگ تایلند، بروز کرد.
تام کلورلی در خلاءی پشت‌سر دنی ولبک، هرگز ترکیب خلاق و ایده‌آل نخواهد بود.
با آیندۀ نامطمئن وین رونی، کاگاوا باید در فصل آینده، نگران نقش خود در تیم باشد. امّا باید برای بازیساز ژاپنی فرصت داده شود تا در موقعیتی که فصل قبل در باشگاه بورسیا دورتموند برای خود مهیا کرده بود، بازی کند.
باختِ روز شنبه همچنان نشان داد که شیاطین سرخ باید یک هافبک تهاجمی خلاق در بازار نقل‌وانتقلات را به خدمت بگیرد.
از دست دادنِ تیاگو، بیشتر آزاردهنده است.

بن آموس؛ بهترین سیوِ تابستان
من کمی شک دارم که ما شاید در این تابستان، در تمام اروپا شاهد سیوی بهتر از شیرجه خطرناک بن آموس مقابل ستارگانِ تایلند، نخواهیم بود.
در نیمۀ اول، او شوت بسیار قوی‌ای که از فاصلۀ نزدیک شلیک شده بود، را از دروازه دور کرد. سیوی که برای مدت‌های زیادی در یادهای هوادارانی که شاهد این صحنه بودند, خواهد ماند.
و با تاسف، بعدش، او در تیرِ نزدیک خودش به دردسر افتاد و آن صحنه منجر به گُل تیم ستارگان شد. او می‌توانست بهتر از این عمل کند.
آموس ثابت خواهد کرد که دروازه بان شماره 3 خوبی است و او تقریباً به حدّی رسیده است که جایگزین آندرس لیندگارد شود و به عنوان دروازه بان دوم در تیم استفاده شود.
اگرچه دیوید دخیا در سیدنی بازگشت خوبی خواهد داشت.

نظر شما درباره باخت منچستر مقابل ستارگان تایلند چیست؟ کدام بازیکن شما را تحت تاثیر قرار داد و عملکرد کدام بازیکن شما را تحت تاثیر قرار نداد؟

……

 مترجم: کاربر عزیز, اورنگ زیب

۰ Comments