جایگزین مسیر

سرالکس فرگوسن ; آقایی که آمد و رفت و همه از او و تیمش متنفر شدند

by | فروردین , ۱۴ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستر یونایتد-( اختصاصی )

درباره سرالکس به یک کلمه می توان بسنده کرد و آن هم ” نابغه ” است.سرالکس فرگوسن جدا از مربی فوتبال بودن یک تئورسین بزرگ در دنیا به شمار می رود یک داشنمند که در فوتبال به خوبی توانست کلمه شجاعت را به کار گیرد.

چپمن آن پسر بچه ای است که به همراه پدرش در مغازه مشروب فروشی مشفول به کار شد و پل ترقی را پله پله طی کرد این تنها یک عمل نیاز دارد پشتکار بزرگ که سرالکس فرگوسن آن را معنا کرد و به خوبی هم توانست معنا کند.

او توانست در سال ۱۹۷۴ کار مربی گری خود را در تیم استریلنگشایر شروع کند و پس از کسب تجربه در سال ۱۹۷۸ به مدت ۸ سال هدایت آبردین را به عهده گرفت و در این باشگاه نبوغ خود را با تصاحب جام های متعدد به اروپا نشان دهد استعدادی که قرار است به زودی دشمن های زیادی نسبت به یک تیم خاص در دنیای فوتبال نشانه رود.۱۱ جام به همراه آبردین که هرگز در کارنامه سرالکس فرگوسن در نگاه عده ای جایی نگرفته است جام هایی که تمام معتبر می باشند.

این مرد جوان حال هدایت تیم ملی اسکاتلند را نیز بر عهده می گیرد و در دو تیم مشغول به کار کردن آبردین و تیم ملی اسکاتلند.

الکس فرگوسن در سال ۱۹۸۶ و در سن ۴۵ سالگی هدایت تیمی را بر عهده می گیرد که عده ای کم برایش ارزش قائل بودند که بتواند به مدت طولانی حکمرانی کند آن هم یک حکمرانی طولانی مدت که در دنیای فوتبال از هیچ مربی بر نخواهد آمد به جز الکساندر.

او تیمی را بر عهده می گیرد که در حد یک تیم میانه جدولی می باشد و هیچ چشم اندازی نسبت به آینده ندارد و پس از رفتن سر مت بازبی سال هاست نتایج متوسطی کسب می کند.حال یک پیامبر از سوی خداوند بر روی زمین می باشد که می تواند منچستر یونایتد را به قله افتخار برساند پیامبری از سوی خدا برای دنیای فوتبال.

سرالکس فرگوسن کارهایی در دنیای فوتبال انجام داده است که گفتنش تنها به سادگی بیان می شود کارهایی که این مرد در دنیای فوتبال انجام داده است تا آخر دنیا پر رنگ خواهد بود.

در دنیای فوتبال گزینه های زیادی به ذهن می رسند سرمت بازبی , باب پیسلی , مارچلو لیپی , ویسنته دل بوسکه و گزینه های دیگر اما سرالکس فرگوسن جدا از بعد فنی یک همدلی و یک همبستگی به فوتبال معرفی کرد.او به همراه بازیکنان جادو می کرد که هیچ یک از مربی های دنیای فوتبال نمی توانند و نخواهند توانست این کار را انجام دهند او به مانند یک رهبر ارکستر عمل می کرده است.

سرالکس فرگوسن به مدت ۲۰ سال بدون ذره ای ترس به کار خود ادامه داد و به مدت ۲۰ سال همیشه قله ها را یکی پس از دیگری فتح می کرد.

سرالکس فرگوسن تنها افتخار برای منچستر یونایتد و هواداران به ارمغان نیاورد یک بزرگی خاصی به باشگاه منچستر یونایتد داد که تا پایان دنیا باید به آن احترام گذاشته شود و حسی تنفر در مردم نسبت به بزرگ ترین باشگاه دنیا.

با احترام برای بزرگ ترین مربی تاریخ سر الکساندر چپمن فرگوسن.

۰ Comments