جایگزین مسیر

اوزاکا 2-2 منچستریونایتد: 5 نکته ای که یاد گرفتیم

by | مرداد , ۴ , ۱۳۹۲

در اولین تساوی مویس با یونایتد، این تیم توانست دو بار عقب افتادگی را در مقابل تیم ژاپنی جبران کند. حالا منچستریونایتد ژاپن را بدون برد ترک می کند. با این حال این بازی ها فرصت خوبی بود که مویس تیمش را بشناسد و ترکیب های مختلفی را تست کند. در اینجا به 5 نکته از این بازی می پردازیم:

1- نبود رونی به معنی فیکس بودن کاگاواست: سر الکس فرگوسن فصل پیش با این مشکل روبرو بود. وقتی بازیکنان زیادی را در خط حمله داشته باشی، نمی توانی رضایت همه آنها را جلب کنی. یکی از کسانی که سر الکس فصل قبل سعی بر آرام کردنش داشت، رونی بود، بازیکنی که “دیلی استار” مدعی شده چلسی اطمینان دارد این تابستان او را به خدمت می گیرد. رونی تور پیش فصل را به دلیل مصدومیت همسترینگ ترک کرد، و این فرصت را به مویس داد تا یونایتد بدون رونی را تجربه کند. در بازی با اوزاکا، شینجی دوباره در پست دلخواهش بازی نکرد، همان پستی که در دورتموند بازی می کرد. هرچند او یک پنالتی را از دست داد، اما هوش ذاتی و جنب و جوش او که در گلی که به ثمر رساند نیز مشهود بود، به مویس نشان داد شاید بتوان جای خالی رونی  را (در صورت جدایی احتمالی او) پر کرد.

2- شکافی  در خط دفاع یونایتد دیده می شود: فصل پیش یونایتد قهرمان لیگ جزیره شد و بهترین خط حمله را نیز به خود اختصاص داد. اما خط دفاع آنها در استاندارد قهرمان لیگ برتر نبود. 5 تیم بالای جدول مساوی یا کمتر از یونایتد گل خوردند و استوک سیتی رده سیزدهمی، تنها دو گل بیشتر از یونایتد دریافت کرد. تا اینجای کار در تور پیش فصل، تیم مویس توانسته 9 گل به ثمر برساند، در حالی که 7 گل نیز دریافت کرده و نتوانسته کلین شیتی را رفم بزند. باشگاه بزرگ منچستریونایتد، باید بتواند مشکلاتی که در پیش فصل با آنها روبروست را حل کند. در بازی امروز کریس اسمالینگ و چند بازیکن دیگر در کار دفاعی، دور از حد انتظار بودند.

3- یانگ در حال پیشرفت است: فصل پیش فصل خوبی برای اشلی یانگ نبود. او در 23 بازی که در همه رقابت ها برای یونایتد به میدان رفت، فقط 5 پاس گل داد، هیچ گلی به ثمر نرساند و با مصدومیت های زیادی روبرو شد. با این حال، یانگ در اولین بازی در تور پیش فصل که از ابتدا برای یونایتد به میدان رفت، توانست نمایشی شبیه بازی های اولش برای یونایتد داشته باشد. خرید زاها احتمالا اثرات مثبتی روی یانگ خواهد داشت، زیرا او جایگاه خود را در خطر می بیند و می داند که باید تلاشش را چند برابر کند. توانایی یانگ در دریبل کردن از هر دو طرف و بازی به عنوان یک وینگر انکار ناپذیر است. او امروز نمایش مطلوبی داشت و یک پنالتی را برای تیمش به دست آورد.

4- زاها خودش را با سیستم مویس تطابق می دهد: زاها که در این دیدار تنها 30 دقیقه برای درخشش فرصت داشت، باز هم توانست خودش را نشان بدهد و عالی بازی کرد. سرعت بالای زاها به همراه مجموعه ای از تکنیک هایی که به نمایش می گذارد، واقعا برای مدافعان آزار دهنده است. این برهه از فصل، فرصت خوبی است که جوانان خودشان را اثبات کنند، و مطمئنا مویس از زاها راضی است. زاها که هدیه سر الکس فرگوسن به مویس محسوب می شود، در دقیقه 91 خودش را در بهترین جای ممکن قرار داد و گل تساوی را زد. خرید بازیکنان بااستعداد چیز مهمی است، اما مهم تر از آن درست استفاده کردن از آن ها و بهره برداری از توانایی های منحصر به فردشان است.

5- جونز می تواند خلاء میانه میدان را پر کند: موضوعی که در منچستریونایتد و حتی در تیم ملی انگلستان هم هنوز مورد بحث قرار می گیرد، این است که جونز باید به عنوان دفاع به میدان برود یا هافبک. این معمایی است که برای مویس نیز وجود دارد. جونز بازیکنی است که می تواند در چند پست مختلف بازی کند و بهترین عملکرد را داشته باشد. امروز جونز به عنوان هافبک دفاعی به میدان رفت و نمایش خوبی داشت. بدون شک، مویس یکی از بهترین هافبک-مدافعان اروپا را در اختیار دارد. اگر یونایتد در هفته های آینده یک مدافع وسط بخرد، آنوقت می توان گفت که جونز بیشتر در میانه میدان بازی خواهد کرد.

مقاله ای از “تام ساندرلند” بر گرفته از سایت “بلیچر ریپورت”

۰ Comments