جایگزین مسیر

سه نکته کلیدی که کورتوآ از دخیا بهتر است(بخش دوم)

by | آذر , ۱۴ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران :

در دومین قسمت از مقایسه کورتوآ و دخیا به نقاط قوت کورتوآ نسبت به دخیا خواهیم پرداخت.

در متن قبلی به زمینه هایی که دخیا از کورتوآ بهتر عمل کرده است پرداختیم اما اکنون نوبت آن رسیده است تا توانایی های کورتوآ را نیز بیان کنیم.

کورتوآ به عنوان بهترین گلر لیگ برتر شناخته می شود و تا به اینجای کار از لحاظ رکورد از نقطه نظر دفاعی در جایگاه بالایی قرار دارد البته نباید از دفاع مستحکم چلسی چشم پوشی کرد. با وجود کمکی که دفاع به او می کند اما نباید استعداد بالای این بازیکن را کتمان نمود.

در جدول زیر سه زمینه را که کورتوآ از دخیا بهتر عمل کرده است میبینیم.

aa

همان طور که مشاهده می شود کورتوآ در سانتر ها و کرنرها نسبت به دخیا بهتر عمل کرده است او سه مشت بیشتر از دخیا داشته است.

اما چیز بسیار مهم عملکرد فوق العاده او در درگرفتن 19 سانتر بیشتر از دخیا است.به طور مشخص مهم ترین نقطه ضعف دخیا را می توان در عملکرد او در توپ هایی ارسالی و هوایی مشاهده کرد.

نقطه سوم که کورتوآ نسبت به دخیا بهتر عمل کرده است گرفتن توپ هایی است که خارج از محوطه جریمه زده می شوند.شوت هایی که از دور به سمت دروازه شلیک می شوند توسط کورتوآ شش بار بیشتر از داوید مهار شده است مانند گلی که دخیا برابر استوک سیتی دریافت کرد البته این مورد به کیفیت مهاجم حریف نیز بستگی دارد.

دوباره تاکید می شود آمار گویای همه چیز نیست ولی میتوان به نتایجی هر چند ساده دست یافت و دوباره داستان همیشگی مسی یا رونالدو بین این دو دروازه بان نیز ادامه خواهد داشت.

۰ Comments