جایگزین مسیر

شیاطین سرخ آماده پرواز در آسمان آبی… سکوی پرتاب: الدترافورد؟!

by | فروردین , ۲۲ , ۱۳۹۴

به بهانه دربی حساس یکشنبه شب

اختصاصی پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-  

پرده اول- ۲۳ اکتبر ۲۰۱۱، یکشنبه سیاه

 یونایتد در حالی پای به دربی می‌گذاشت که برای اولین بار در طی سالیان دراز، سیتی مدعی قهرمانی به شمار می‌رفت. پولهای شیخ منصور سیتی را کاملا دگرگون کرده بود و با خریدهای گوناگون به تیمی بسیار قدرتمند در تمام پستها تبدیل کرده بود. بازی در نیمه اول با برتری ۱-۰ سیتی به پایان رسید اما هیچ یک از طرفداران یونایتد باور نمی کردند که در پایان بازی نتیجه ۶-۱ روی اسکوربرد ورزشگاه نقش ببندد.

حقیقت آن است که یونایتد در آن بازی چوب غرورش را خورد. یونایتدی که ۳ گل از ۶ گل را در دقایق آخر و روی ضدحملات متوالی دریافت کرد. یونایتدی که با یک یار کمتر و در حالی که ۳-۱عقب بود، با غرور و جنگندگی به دروازه حریف حمله می‌کرد تا نتیجه را برگرداند اما در پاسخ گلهای بیشتر دریافت می‌کرد.

این بازی را فرگوسن بزرگ تلخ ترین روز دوران مربی گریش نامیده است.

پرده دوم-  ۹ دسامبر ۲۰۱۲، مزد شجاعت 

پیر الدترافورد هنگامی که در واپسین ثانیه‌های فصل قبل قهرمانی را با تفاضل گل به سیتی واگذار کرد، فهمید که نیاز به مهاجم شش دانگی دارد که تفاوتها را رقم بزند. رئیس می‌خواست در آخرین ماموریت خود همشهری پر سر و صدا را هم سر جایش بنشاند.

۹ دسامبر ۲۰۱۲ یونایتد در حالی پای به اتحاد گذاشت که سیتی ۳۷ بازی بود که در خانه نباخته بود. شیاطین بازی را بهتر آغاز کردند و با دو گل وین رونی ۲-۰ جلو افتادند. یونایتد می‌توانست به راحتی بازی را ۳-۰ کرده و کار را تمام کند اما داور به اشتباه گل یونایتد را مردود اعلام کرد تا سیتی در بازی بماند. گل یحیی توره و پس از آن گل دقیقه ۸۶ زابلاتا چون آب سردی بود بر پیکره شیاطین سرخ.

در حالی که طرفداران یونایتد امیدوار بودند حداقل بازی با همین نتیجه ۲-۲ تمام شود، پیرمرد دست به ریسک بزرگی زد و با فرستادن ولبک به زمین نشان داد جز پیروزی به هیچ چیز دیگری نمی اندیشد. شجاعت سر الکس نتیجه داد و منچستر بار دیگر در فرگی تایم نتیجه را به نفع خود تغییر داد.  خیلی از فوتبال دوستان معتقدند گل دقیقه ۹۲ رابین فن پرسی نه تنها یونایتد را پیروز آن بازی کرد که جام قهرمانی را هم به الدترافورد فرستاد.

Robin-van-Persie-Manchester-United-Manchester_2872334

پرده سوم- ۸ می ۲۰۱۳، پیرمرد چشم و چراغ ما بود

پیرمرد که رفت، دوران افول آغاز شد. یونایتد در فصل اسف بار گذشته در بازی رفت و برگشت برابر سیتی شکست خورد و اصطلاحا دبل شد. یک بار ۴-۱ و بار دیگر ۳-۰. حتی با آمدن فن خال هم در نتیجه تغییری حاصل نشد. فن خال تمام رقبا اصلی را در نیم فصل اول شکست داد یا حداقل برابرشان به تساوی دست یافت الا آبیهای منچستر. در بازی که شیاطین شایسته باخت نبودند، اشتباه اسمالینگ روند بازی را تغییر داد تا قرمزها دست خالی به الدترافورد برگردند…

 

پرده آخر- سالهای تاریک اخیر

حقیقت این است که سالهای اخیر نتایج دربی منچستر  اصلا به سود قرمزها نبوده است. یونایتدها در ۳ رویارویی گذشته در الدترافورد شکست خورده اند و عملا آخرین پیروزی یونایتد در خانه برابر سیتی به بیش از ۴ سال قبل باز میگردد. هم چنین سیتی در ۴ بازی گذشته یونایتد را شکست داده و اگر در این بازی هم پیروز شود نخستین تیمی خواهد بود که ۵ بار متوالی شیاطین سرخ را شکست داده است.

به هر صورت فرم خوب ساکنین الدترافورد این امید را به طرفداران داده است که بار دیگر پس از مدتها شیاطین در آسمان آبی شهر به پرواز درآیند و رنگ قرمز بر تمام شهر بپاشند…

۰ Comments