جایگزین مسیر

صبر سرمایه ی شیاطین دنیا

by | فروردین , ۲۰ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

“وظیفه ی شما حمایت از سر مربی جدید است”

هنوز زنگ صدایی ک این جمله را در دایره میانی تیاتر رویاها خطاب به هواداران منچستریونایتد گفت در گوش هر هوادار یونایتدی در چهار گوشه ی دنیا زمزمه می شود.

و صاحب این صدا کسی بود ک تمامی دشمنان نیز در برابرش سر تعظیم فرود آوردند چه برسد به هواداران منچستریونایتد که شاید اکثریت آنها هنوز هم رفتن سرالکس فرگوسن بی پایان را باور نکردند.

اما این جمله یک جمله ساده نیست چرا که تاریخ باشگاهی بی همتا همچون منچستریونایتد پشت این جمله است.

پیر دوست داشتنی دنیای فوتبال این جمله رو گفت و رفت روی سکو و به تماشای تیمی نشست که همچون بچه ای که در یک عصر جمعه در خیابانی شلوغ گمشده است با مربی گری دیوید مویس مدام کام هواداران خود را تلخ میکرد.

شاید فرگوسن در تمام 27 سال حضور در اولدترافورد به اندازه ی یک سال حضورش در روی سکو اخم و ناراحتی را تجربه نکرد اما نکته ی قابل توجه صبر این اسکاتلندی تکرار نشدنی بود.

یونایتدی که دوم شدنش نیز تعجب علاقه مندان به فوتبال را بر می انگیخت با رده ی هفتم لیگ را به پایان رساند و آقای برگزیده با تمامی نظرات مختلف کنار گذاشته شد.

یونایتد ابهت خود را تحت الشعاع نتایج و نمایش های بد خود می دید اما این مکتب بر پایه صبر قرار داشت و تمامی کسانی که از جنس یونایتد بودند ایمان به بازگشت روزهای خوب به اولدترافورد داشتند.

ون خال نام جدیدی بود که سر زبان ها افتاد و شاید او با اختلاف زیاد اما شبیه ترین شخصیت به سرالکس فرگوسن را داشت و می شد در روزهای ابتدای حضور وی در کارینگتون و قدم زدن های وی در چمن اولدترافورد نوری را در انتهای مسیر دید.

او و فلسفه اش به یونایتد آمدند و یونایتد بر خلاف سنت همیشه اش تابستان شلوغی را پیش رو داشت چرا که این تیم ساخته شده بود برای کسب عناوین و از طرفی دیگر جادوگری چون سرالکس را نداشت که بتواند در برابر تیم هایی همچون آرسنال و چلسی با نفرات ذخیره به میدان برود.

نام های بزرگ اما غافلگیر شدند ودر اولین بازی فصل در اولدترافورد باخت را تجربه کردند تا شاید عده ای هواداران مجددا دلشان بلرزد اما ون خال همه چیز را درست کرد و توانست نتایج خوبی بگیرد اما مجددا در مقطعی کوتاه که منجر به حذف از جام حذفی شد تیم افت کرد اما او دوباره تیم را به مسیر اصلی خود برگرداند.

حال یونایتد از ماراتن بازی های سختش دو بازی انجام داده و دو برد دلچسب را در برابر تاتنهام و لیورپول بدست اورد.

اگر چه نمیتوان از عجله ی عده ای از هواداران یونایتد چشم پوشی کرد.

در آغاز نقل و انتقالات عده ای یونایتد را تیمی می دانستند که کسی حاضر نیست برایش بازی کند اما شیاطین سرخ توانستند ستارگانی همچون دی ماریا را جذب کنند.

در ادامه با خرید هررا عده ای مدعی شدند یونایتد با وجود کروس و فابرگاس خرید بدی انجام داده است اما هم اکنون به سختی می توان نام فابرگاس و کروس را در تحلیل بازی های چلسی و ریال مادرید شنید و این در شرایطی است که هررا در میانه ی زمین یونایتد آقایی میکند و همه را امیدوار کرده است بعد از مدت ها یونایتد در میانه ی میدان حلقه ی گمشده وجانشین اسکولز را پیدا کرده باشد.

حال یونایتد در شرایط خوبی است و در برابر دو تیم چلسی و منچستر سیتی بازی دارد و انتظار می رود از،هواداران یونایتد که مانند همیشه همچون یک یونایتدی برخورد کنند علی رغم هر نتیجه ای همچون هواداران دیگر تیم ها برخورد نکنند.

هیچگاه در اولدترافودرد با هر نتیجه ای هو شدن را نخواهید دید واین چیزی است که در ورزشگاه به اصطلاح کهکشانی ها بارها دیده شده و آن هم در قبال کاپیتانی که از دیدشان مقدس است.!!!!!

به نظر می آید احتمال حضور یونایتد در لیگ قهرمانان سال آینده بسیار زیاد است و به نظر می آید یونایتد مجددا بیدار شده وتمامی این موفقیت ها ثمره ی صبر شیاطین می باشد.

حال یونایتد در سال آینده مجددا خود را تقویت میکند و میتوان آن موقع تیم مرد هلندی یونایتد را دید.

منچستریونایتد ساخته شده است برای قهرمان شدن و همه میدانند و اگر نمی دانند بهتر است بدانند شیاطین سرخ از فصل آینده به عادت خود یعنی قهرمان شدن ادامه می دهد و تمامی این دستاورد ها ثمره ی صبر می باشد.

سرمایه ای که از بدو تاسیس باشگاه در کنار تیم بوده است.

یونایتدی بودن هنر است چرا که با شرایط چند سال اخیر یونایتد هیچگاه حقیقت وایمان هواداران عوض نشده است و این سرمایه ماست…….

۰ Comments