جایگزین مسیر

صعود بی‌دردسر در شب درخشش لینگارد و توانزبه

by | آبان , ۳ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستریونایتد – منچستریونایتد در شبی که به چند بازیکن اصلی خود استراحت داده بود موفق شد سوانسی را بدون دردسر پشت سر گذاشته و به جمع ۸ تیم صعود کند.

منچستر در روزی که توانزبه (یا به قول گزارشگر شبکۀ ۳ تیونزب!)، اسمالینگ و لیندلوف را در خط دفاعی، هررا مک تامینی دارمیان و بلیند را در خط هافبک و لینگارد را پشت سر مارسیال و راشفورد در ترکیب داشت موفق شد با دو گل خوب از جسی لینگارد با پیروزی و کلین شیت از استادیوم لیبرتی با پیروزی بیرون بیاید. گل اول روی همکاری خوب راشفورد و ضربۀ دقیق لینگارد به ثمر رسید و گل دوم هم روی ضربۀ سر دیدنی لینگارد.

نکات مثبت بازی:

‌اعتماد بنفس فوق‌العادۀ توانزبه و عملکرد خوب لینگارد نقاط درخشان بازی بودند، توانزبه نشان داد در همین سن کم تاکتیک‌پذیری فوق‌العاده خوبی دارد، او در بازیهای آخر فصل قبل در دو پست دفاع راست و هافبک دفاعی به کار گرفته شده بود، شاید همگی با عملکرد خوبش در مقابل الکسیس سانچز او را به خاطر داشتند اما او در یکی دو بازی هم به عنوان هافبک دفاعی به میدان رفته بود، اما در این بازی مورینیو او را به عنوان یکی از سه مدافع خطی تیم به کار گرفته بود و او هم عملکردی درخشان و امیدوارکننده داشت و در حفظ توپ، توپ گیری و فاز دفاعی عملکرد قابل قبول و خوبی داشت. لینگارد هم که با نفوذهایش دفاع سوانسی را به هم می‌ریخت موفق شد دو گل به ثمر برساند. دارمیان دیگر بازیکن خوب میدان بود و نشان داد در سمت راست عملکرد بسیار بهتری دارد، او برخلاف بازیهایش در دفاع چپ در بازی امشب توانست در فاز تهاجمی موفق و موثر ظاهر شود و با سانتری دقیق پایه‌گذار گل زیبای لینگارد هم شد. مک تامینی هم عملکرد نسبتا خوبی داشت، هرچند سرعت پایین او در ضدحملات از قدرت انتقال توپ تیم می‌کاست، اما در مجموع او با اعتماد به نفس و عملکرد کم اشتباهش نمرۀ قبولی گرفت. مارسیال و رشفورد اما چندان پر فروغ نبودند.

نکات منفی:

همچنان لیندلوف از مشکل اعتماد به نفس و عدم تطابق با ترکیب تیم رنج می‌برد، به نظر می‌رسد مشکل او بیش از اینکه مشکل فنی باشد مشکل روانی است. در یک صحنه در نیمۀ دوم او یک دریبل خیلی خوب زد که بازیکنی مثل جسی لینگارد در بازیهایی که به عنوان تعویضی در لیگ به میدان رفته بود از انجام آن عاجز بود. بهبود عملکرد او در نیمۀ دوم نشان داد که کیفیت فنی‌اش در حدی نیست که این روزها در موردش گفته می‌شود و نیاز به فرصت دارد تا خود را در ترکیب پیدا کند. هر چند که یک اشتباه مرگبار در نیمۀ اول انجام داد که نزدیک بود به گلی برای سوانسی منجر شود. باید دید او با فرصت‌های دیگری که در اختیارش قرار خواهد گرفت چه خواهد کرد.

نکات دیگر بازی:

مورینیو با تعویض‌های امروزش تا حدی تکلیف ترکیب تیم در مقابل تاتنهام را روشن کرد، ماتا و میخیتاریان در ترکیب تیم برابر تاتنهام خواهند بود (مگر اینکه عملکرد امشب لینگارد مورینیو را برای حضورش در ترکیب ثابت مقابل تاتنهام قانع کرده باشد)، رشفورد کمتر از مارسیال بازی کرد و احتمالا انتخاب اول مورینیو برای بازی روز شنبه است. ماتیچ و هررا هم که در ترکیب خواهند بود. بایی هم با عکسی که امروز در اینستاگرام منتشر کرد گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضورش در ترکیب ثابت تیم را تقویت کرد.

در مجموع این برد بردی روحیه بخش و بدون دردسر بود که با استراحت دادن به لوکاکو، ماتیچ ماتا و میخیتاریان همراه بود. باید دید آیا در پایان بازی روز شنبه اخم‌های مورینیو باز خواهد شد یا نه؟

۰ Comments