جایگزین مسیر

طرح یقه معروف کانتونا به پیراهن منچستر بازگشت

by | خرداد , ۱۶ , ۱۳۹۲

در حالی که تصمیم شرکت پوشاک واریور برای الهام گرفتن از طرح پیراهن لیورپولی ها در سال 1990 برای طراحی پیراهن دوم تیم لیورپول در فصل پیش رو, بازتاب های جنجال برانگیزی به همراه داشته است, ما نمی توانیم چیزی جز ستایش درباره استفاده نایک از نمادی به قدمت یک دهه برای طراحی پیراهن اول یونایتد در فصل آینده,  بر زبان بیاوریم.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران –  بازگرداندن یقه مشکی که پس از غیبتی طولانی در پیراهن اصلی منچستریونایتد در فصل 2013 برای استفاده در لیگ برتر و لیگ قهرمانان, هواداران شیاطین سرخ را امیدورار به این مسئله کرده است که آنها با این بازیکنان فعلی همانند هیوز, اشمایکل, بات, ایروین و البته کانتونا دوباره آن افتخارات را تکرار کنند.

 .

.

در پشت یقه پیراهن اول منچستریونایتد طرح شطرنجی خاکستری و سیاه معروف گینگهام قرار دارد که برای اولین بار  فصل گذشته  در لباس اول تیم استفاده شد. این طرح شطرنجی نمادی از صنعن شهر منچستر در دوران گذشته است, که اشاره دارد به کارخانه های تولیدکننده پنبه در قرن 18, که برای اولین بار این پارچه  را با این طرح کلاسیک تولید کردند.

به گفته شرکت نایک, این یقه که سه دکمه دارد , دو دکمه در جلو و یک دکمه در پشت پیراهن, نمایانگر سبک پوشش در شهر منچستر می باشد. در دو طرف لبه پیراهن از همان طرح سیاه و خاکستری شطرنجی گینگهام استفاده شده که در زیر یقه نیز می توان دید.

.

.

علاوه بر این, شورت جدید لباس اول تیم سفید است و در حاشیه پشت شورت طرح راه راه سیاه استفاده شده است. جوراب ها نیز سیاه هستند و نواری سفید رنگ در وسط جوراب قرار دارد که با دو نوار قرمز رنگ احاطه شده است و در پشت جوراب طرح همیشگی اریپ یونایتد نقش بسته است.

.

.

مطابق معمول پیراهن های نایک, منچستریونایتد هم می تواند تمام ویژگی های پیراهن های نایک را که اخیرا در پیراهن تیم یوونتوس, بارسلونا و تیم لی انگلستان استفاده شده در پیراهن خود ببیند.

این شرکت در پیراهن های حرفه ای خود, سوراخ های بریده شده لیزری در ناحیه زیر بازو تعبیه شده است تا گردش هوا را بیشتر کرده و بازیکنان را خنک نگه دارد.

.

.

بافت و ساختار پیراهن اول منچستریونایتد در سال 2013 از تکنولوژی درای فیت نایک بهره می برد که به منظور جذب عرق از بدن بازیکن طراحی شده و بافت این پیراهن باعث می شود عرق تبخیر شود تا در بدترین شرایط هم بدن بازیکن خشک بماند.

نکته ای که در اینجا شاین ذکر است وزن این پیراهن های جدید می باشد, این پیراهن تنها 150 گرم وزن دارد, و 23 درصد سبک تر از پیراهن قبلی شرکت نایک می باشد. دوخت این پیراهن همچنین بافت آن را 20 درصد قوی تر کرده است و به طور چشمگیری قابلیت کشش آن را بهبود بخشیده است.

.

.

با کنار کشیدن سرآلکس فرگوسن و بازنشستگی پل اسکولز برای بار دوم, شما باید نایک را به خاطر زمان سنجی خوبش در احیای یکی از نمادین ترین عناصر پیراهن یونایتد که تیم منچستریونایتد در یکی از موفق ترین دوره های خود می پوشید, تحسین کنید.

پیراهن منچستریونایتد در فصل 2013 از هم اکنون با قیمت تقریبی 50 پوند در دسترس هواداران این تیم می باشد.

.

۰ Comments