جایگزین مسیر

عدنان یانوزای روی فرم در ساندرلند

by | دی , ۱۲ , ۱۳۹۵

عدنان یانوزای روی فرم در ساندرلند

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – اخیراً در دوران قرضی طولانی مدت و یک ساله ی عدنان یانوزای در ساندرلند، او عملکردهای خوبی از خود نشان داده و توجهات را به خود جلب کرده است. اعتماد به نفس این بازیکن بلژیکی افزایش یافته که برای رشد شخصیتی و بازی وی بسیار مفید است. او در حالی پا به ساندرلند گذاشت که بسیاری از پیشرفت وی ناامید شده و عملکرد درخشانش در فصل ۲۰۱۳ را تنها به دلیل عملکرد ضعیف منچستر یونایتد در آن فصل می دانند.

امیدهای وی برای بازیابی خود با مصدومیت شش هفته و دوری از میادین مسابقه کم رنگ شده بود. پس از گذشت زمانی سخت برای یک بازیکن جوان، همه چیز برای وی تغییر کرد و توانست بیشتر و بهتر بازی کند و توانایی های خود را به ژوزه مورینیو و دیوید مویس نشان دهد. عملکرد وی برابر واتفورد لذت بخش بود و گوشه هایی از خلاقیت وی به نمایش درآمد. از آغاز دوران عدنان در ساندرلند، این شخص مویس بود که به او فهماند، باید رشد کند و از سرزنش دیگران نسبت به اتفاقاتی که برایش افتاده دست بردارد؛ تنها کسی که می تواند این اوضاع را تغییر دهد تنها یک نفر است: عدنان یانوزای.

اینکه یانوزای نتوانست تعهد کامل خود را به باشگاه یونایتد ابراز کند، مهمترین دلیلی بود که مورینیو از این بازیکن جوان به عنوان بازیکنی اصلی در ترکیب تیم بهره نگرفت؛ از طرف دیگر این تعهد آنچنان کم نبود و مورینیو را مجاب به انتقال قرضی وی کرد. عدنان فصل را خوب آغاز کرد اما ترس باعث می شد که عملکرد واقعی وی بروز پیدا نکند. مسأله ساده است: وی با استعداد است اما تلاش نمی کند! این مسأله از دید سرمربی فعلی وی دور نماند؛ مویس تلاش کرد که راه درست را به وی نشان دهد و به او بفهماند که همیشه خود فرد مسئول تمام اتفاقات است.

ممکن است که مویس یک مربی عالی نباشد و دورانش در منچستر یونایتد برای بسیاری از طرفداران ناخوشایند باشد و حتی عده ای در اولدترافورد از وی متنفر باشند ، اما او با عدنان خوب کار می کند. هنگامیکه این بازیکن از مصدومیت بازگشت، این مویس بود که تمام نقاط ضعف وی را متذکر شد و از او درخواست کار و فعالیت بیشتر داشت:

تناسب اندام و فیزیک عدنان در سطح پایینی قرار دارد و من بیشتر از اینها از او انتظار دارم. اما گل میان هفته ی وی حاکی از توانایی های این بازیکن است. اگر می خواهد برگردد و برای منچستر یونایتد بازی کند، باید اینجا (در ساندرلند) توانایی های خود را نمایش دهد.

چگونه می تواند خود را به رئیس یونایتد تحمیل کند؟ باید پاس گل دهد یا گل بزند. می دانم که توانایی و کیفیت بازی در منچستر یونایتد را دارد، پس باید این را به تمامی افراد در ساندرلند نشان دهد.

این یک بیانیه ی صادقانه از سرمربی اسکاتلندی وی و نمایانگر ناامیدی یانوزای از بازگشت به یونایتد است؛ اما در عین حال تأکید کرد که این بازیکن باید توانایی های خود را به سبکی دیگر به نمایش گذارد:

به او گفتم که باید هنگام دویدن کمی سخت تر و جنگنده تر به نظر برسد؛ در حالت فعلی، زبان بدن وی این حس را به شما منتقل نمی کند.

بازیکنی مانند او که ۲۱ سال سن دارد، یک گزینه ی قطعی در ترکیب ساندرلند نیست و تنها باید تلاش کند و به فردی که می خواهد تبدیل شود. بازیکنانی که توانایی هایی چون یانوزای دارند باید به برد تیم و ایجاد وحشت در دل حریف کمک کنند. در هر حال مویس از وجود چنین ویژگی هایی در بازی یانوزای آگاه است:

او می تواند که بازی را ببرد. او هنوز این کار را نکرده اما باور دارم که می تواند این کار را بکند. می تواند موقعیت خلق کند و گل بزند، فرصت های یک در برابر یک زیادی دارد که می تواند در این لحظات یک شوت زیبا بزند.

از وقتی که وی برای تیم رزروهای ساندرلند برابر تاتنهام بازی کرد، همه چیز تغییر کرده است؛ او اعتماد به نفس خود را بازیابی کرده و در نمایش های اخیرش تفاوت هایی دیده شده است:

اکنون او بهتر در ترکیب قرار می گیرد، او نیاز به کمی تشویق دارد. فرصتی برای گلزنی برابر چلسی داشت، اما مهار توپ خوبی از دروازه بان دیدیم.

با تمامی اوصاف، این بازیکن بلژیکی در بازی هایی که این فصل انجام داده، به اندازه ی بازیکنی در قد و قواره های منچستر یونایتد نبوده است. یانوزای به دقایق بیشتری نیاز دارد و مویس تا زمانیکه عملکردی مانند عملکردهای اخیرش را ببیند، به او فرصت بازی می دهد.

با خروج احتمالی ممفیس، یک جایگاه در ترکیب تیم برای او باز می شود؛ اما با سیاست های نقل و انتقالاتی ژوزه مورینیو در تیم های سابقش، بعید به نظر می رسد که در این پنجره ی زمستانی، عدنان یانوزای یا آندرس پریرا به یونایتد بازگردند. اگر این فرصت، مسابقه ای بین این دو بازیکن باشد، عدنان باید سخت تر برای پیروزی تلاش کند. همه چیز به خود عدنان بستگی دارد؛ او می تواند بازی کند و با عملکردی خوب توجه ژوزه را به خود جلب کرده و به تیم بازگردد.

۰ Comments