جایگزین مسیر

فابرگاس؟! نه ! هررا برای یونایتد فوق العاده است!

by | تیر , ۸ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – بازیساز اهل بیلبائو، وارث جایگاه پل اسکولز، ترکیبی ست از خصوصیات دفاعی ، خلاقیت و کنترل توپ . او هافبکی فوق العاده برای لوییز فن خال است.

حدود دو هفته بعد از اینکه چلسی خبر توافق با فرانسسک #فابرگاس را رسانه ای کرد یونایتد نیز هافبک گران قیمت خود را معرفی کرد. بعضی هواداران واکنش خوبی نسبت به خرید آندر #هررا نشان ندادند و سوال اصلی اینجا بود که چرا یونایتد هافبک کارکشته و با تجربه تری را انتخاب نکرد؟

قهرمان سابق لیگ برتر تابستان قبل تلاش زیادی برای جذب فابرگاس انجام داده بود اما باشگاه کاتالانی علاقه ای به فروش هافبک سابق ارسنال نداشت.

او(فابرگاس) قابلیت های خود را اثبات کرد به طوری که فقط آنخل دی ماریا در پنج لیگ معتبر اروپایی بیشتر از فابرگاس پاس گل داد.

ولی یونایتد به جای انتخاب بازیکنی اثبات شده که در اوج دوره بازیگری خود به سر می برد و بدون توجه به فابرگاس ترجیه داد تا 36 میلیون یورو برای بازیکنی که تعداد گل های کمتری نسبت به همتای خود به ثمر رسانده است و حتی جایی در ترکیب ویسنته دل بوسکه برای جام جهانی ندارد را برگزیند
احساس میشود یونایتد یک رهبر، یک بازیکن در کلاس جهانی و یک استعداد اثبات شده را از دست داده و به جای آن بازیکنی کم تجربه و معمولی را به خدمت گرفته است

در فوق العاده بودن فابرگاس شکی نیست اما او فرد مورد نیاز یونایتد – یا بهتر بگوییم لوییز فن خال – نیست. او مدت هاست که دیگر به عنوان یک هافبک وسط بازی نمیکند. او از آخرین فصلش زیر نظر آرسن ونگر در پریمیر لیگ(فصلی که او 15 گل نیز به ثمر رساند) تا کنون به عنوان یک شماره 10 و پشت مهاجم ایفای نقش کرده است. او در این مدت بیشتر تفکرات تهاجمی به خود گرفته البته او چه در بارسلونا و چه در تیم ملی اسپانیا گاهی اوقات به اشتباه در پست شماره 9 به کار گرفته می شد پستی که به نظر می آید در چلسی نیز باید در آنجا بازی کند

یونایتد به اندازه کافی در این پست( شماره 10) نیرو دارد و به نظر نمی آید که نیازی با بازیکنی هماند فابرگاس داشته باشند.

خلائی که آنان بعد از خداحافظی پل اسکولز احساس می کردند بسیار عمیق بود. آنها به بازیکنی با انرژی نیاز داشتند تا خط واصلی بین مدافعین و مهاجمین باشد، کسی که با توپ بزرگ شده باشد کسی که توپ مانند موم در دستانش باشد. آنها به یک دستیار نیاز داشتند نه به یک آشپز دیگر در آشپز خانه ای شلوغ. این فرد کسی نیست جز آندر هررا .

این بازیکن 24 ساله – که زیر نظر مارسلو بیلسا کشف شد – بمبی از انرژیست که با شور اشتیاق خود حریفان را نابود میکند او کسی است که یونایتد را دو سال پیش از لیگ اروپا حذف کرد کسی که حتی بعد از رفتن این مربی آرژانتینی و آمدن ارنستو والورده نیز وظایف او تغییری نکرد و تنها نکات ریزی به آنها اضافه شد.

در فصل پیش هررا به طور میانگین دوبرابر فابرگاس تکل زد، همچنین او دریبل های بیشتری نیز داشت و 6 گل و 6 پاس گل در کارنامه خود ثبت کرد. او مهره اصلی خط هافبک و بازیکنی است که یونایتد سال ها انتظارش را میکشید. گام های سریع و حرکات برق آسای او ویران کننده اند، اوبازیکنیست که حریفان میدادند هر طور شده باید او را متوقف کنند.

او هم چنین با سبک فن خال سازگاری کامل دارد گرچه این مربی کارکشته هلندی ابتدا به دنبال کوین استروتمن بود که با توجه به مصدومیت او و مبلغ درخواستی باشگاه رم این انتقال منتفی شد.
فن خال درباره هررا می گوید :” او کسی است که به خط هافبک تعادل می بخشد و سرعت تطبیق پذیری بالایی دارد.”

نکته دیگر درباره هررا این است که او در میانه میدان خشن ، جنگجو و مبارزه طلب و در یک سوم زمین حریف بازیکنی خلاق و موثر به شمار می آید. به زبان دیگر او مجموعه ای کامل است.

۰ Comments