جایگزین مسیر

فردا، قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

by | آذر , ۲۹ , ۱۳۹۱

مراسم قرعه کشی مرحله ی حذفی لیگ قهرمانان اروپا پنجشنبه در نیون سوئیس برگزار خواهد شد و تیم های صعود کننده حریفان خود را خواهند شناخت.

16 تیم باقی مانده تلاش خود را برای حضور در فینال 25 ماه مه در ورزشگاه ومبلی ادامه خواهند داد.

چلسی قهرمان فصل گذشته ی لیگ قهرمانان با حذف در مرحله ی گروهی تحقیر شد و اولین مدافع عنوان قهرمانی لقب گرفت که از مرحله گروهی مسابقات حذف می شود.

بارسلونا تیمی است که هیچ تیم دیگری دوست ندارد با آن روبرو شود، اگرچه تیم های منچستر یونایتد، پاریس سن ژرمن، بوروسیا دورتموند، مالاگا، یوونتوس، شالکه 04 و بایرن مونیخ تیم هایی هستند که به دلیل سرگروهی با قهرمان چهار باره اروپا بازی نخواهند کرد.

رئال مادرید، که آخرین بار در سال 2002 موفق شد برای نهمین بار قهرمان اروپا شود، به عنوان تیم دوم گروه صعود کرده است و در این مرحله، همراه با والنسیا، با کاتالان ها -به عنوان تیم هایی از یک کشور- روبرو نخواهد شد.

سلتیک که اولین تیم بریتانیایی است که در سال 1967 با شکست اینتر میلان قهرمان جام اروپا شده است، به عنوان تیم دوم گروه صعود کرده است.به جز والنسیا، رئال مادرید و سلتیک، تیم های دیگری که به عنوان تیم دوم صعود کرده اند عبارتند از: پورتو، گالاتاسرای، شاختار دونتسک، آث میلان و آرسنال.سلتیک نیز مطمئن است با تیم ویلانوا روبرو نخواهد شد.(به دلیل همگروهی در مرحله ی قبل).

پاریس سن ژرمن که اولین حضور خود را در مرحله حذفی بعد از سال 1995، تجربه می کند بهترین عملکرد را در مرحله ی گروهی مسابقات داشته است و این تیم ثروتمند پاریسی به مربیگری کارلو آنچلوتی، در مرحله ی گروهی، پنج برد و تنها یک شکست 1-0 در مقابل پورتو داشته است. خوزه مورینیو، مربی رئال مادرید، که قبلاً هدایت پورتو و اینتر میلان را بر عهده داشت و به ترتیب در سال های 2004 و 2010 با این دو تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است، انتظار نداشت که قهرمان سال 1997 لیگ قهرمانان یعنی دورتموند، به عنوان تیم اول صعود کند و تیم یورگن کلوپ بدون شکست مرحله ی گروهی را به پایان رساند.

بایرن مونیخ صدر نشین بلامنازعه ی بوندس لیگا در این فصل بوده است و در لیگ قهرمانان هم به عنوان تیم اول گروه صعود کرده است.آنها به دنبال تکرار قهرمانی سال 2001 خود هستند.

تیم هایی که احتمال دارد با بایرن بازی کنند عبارتند از رئال مادرید، سلتیک، پورتو، شاختار، میلان، گالاتاسرای و یا آرسنال.

منچستر یونایتد، قهرمان سه باره اروپا، که برای اولین بار در سال 1968 قهرمان اروپا شد. هنگامی که با بازیکنانی مانند بابی چارلتون و جورج بست، با نتیجه ی 4-1 مقابل بنفیکا در ورزشگاه ومبلی به پیروزی رسید. تیم های دیگر دوست ندارند که مقابل شیاطین سرخ بازی کنند.

اگر چه آنها در مرحله ی گروهی فصل گذشته حذف شدند، اما سر الکس فرگوسن بار دیگر با به خدمت گرفتن رابین ون پرسی، قدرت را به اولدترافورد برگرداند.در حال حاضر ون پرسی با وین رونی 19 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده اند، که شامل 12 گل رابین ون پرسی است.

آرسنال در سال 2006، به قهرمانی در اروپا بسیار نزدیک شده بود، اما آنها با شکست 2-1 مقابل بارسلونا جام قهرمانی را از دست دادند. فرم ضعیف مردان آرسن ونگر در لیگ، امید کمی را برای تکرار موفقیت سال 2006 باقی خواهد گذاشت.

یوونتوس چهار امتیاز مقابل چلسی به دست آورد، از جمله پیروزی 3-0 در خانه و در 49 بازی در سری آ بدون شکست باقی ماند. تورینی ها به دنبال کسب سومین قهرمانی اروپا، پس از قهرمانی در سال های 1985 و 1996 هستند.

شالکه در میان تیم های سرگروه بزرگترین شگفتی بوده است، اما تنها دو امتیاز از 18 امتیاز ممکن در شش بازی گذشته ی خود در بوندسلیگا را کسب کرده اند.در حالی که هوب استیونس مربی هلندی شالکه برکنار شده و اکنون ینس کلر مربی سابق اشتوتگارت سرمربی شالکه است.

یکی دیگر از تیم های سرگروه مالاگا است که برای اولین بار در تاریخ باشگاه خود به لطف مربیگری مانوئل پلگرینی، مربی شیلیایی خود به این مرحله صعود کرده است.

تیم ثروتمند کاستا دل سول (مالاگا) بالاتر از آث میلان به عنوان تیم اول صعود کرد و اکنون چشم به قرعه کشی روز پنجشنبه دارد.

۰ Comments