جایگزین مسیر

فرگوسن:یونایتد نیمی از راه قهرمانی را پیموده است

by | دی , ۱۱ , ۱۳۹۱

در شروع سال 2013 ، منچستر یونایتد در صدر لیگ برتر است و هفت امتیاز بیشتر از همشهری خود منچستر سیتی، به عنوان تیم دوم دارد.

قدرت تهاجمی تیم سر الکس فرگوسن بسیار عالی بوده است و تا کنون، منچستر یونایتد، 50 گل در لیگ، به ثمر رسانده است و با توجه به Statto.com این بیشترین تعداد گل زده در این مرحله از فصل بعد از فصل 1999-2000 است.

با این حال، صدرنشین لیگ برتر 28 گل نیز دریافت کرده است که از فصل 2001-02 این آمار در یک وضعیت هشدار دهنده قرار دارد .

بازگشت نمانیا ویدیچ، کاپیتان تیم، به خوبی می تواند نقش مهمی در استحکام خط دفاعی منچستر یونایتد داشته باشد.

ویدیچ از زمان بازگشت از آسیب طولانی مدت خود، در دو بازی در ترکیب اصلی به میدان رفته است و یونایتد در آن دو بازی فقط یک گل خورده است که به طور متوسط 0.5 گل در هر بازی دریافت کرده است. در طول غیبت ویدیچ از اواسط ماه سپتامبر، تیم 27 گل در 14 بازی در لیگ خورده است که به طور متوسط 1.9 گل در هر بازی است.

dy52v5cu9gmrjx6dss9s.jpg

یونایتد در حال حاضر پیشرفت مشخصی در این زمینه داشته است .

تعادل بین قدرت هجومی و استحکام دفاعی، مطلبی است که یونایتد را در نیم فصل دوم به موفقیت خواهد رساند و آنها یک بار دیگر قهرمان خواهند شد.

خرید تابستانی یک مهاجم فوق العاده و بهترین گلزن حال حاضر لیگ برتر، تاثیر قابل توجهی بر روی حرکت یونایتد برای کسب بیستمین عنوان قهرمانی داشته است.
ون پرسی 14 گل در 17 مسابقه لیگ به ثمر رسانده است و همچنین شش پاس گل داده است و یک مثال باور نکردنی از خرج کردن عاقلانه ی پول توسط مقامات اولدترافورد است و اضافه شدن ون پرسی به تیم می تواند به خوبی شکاف بین شکست و موفقیت را پر کند.

f1u8m6vmoby50cui0b5c.jpg

مطمئنا سر الکس فرگوسن نیز همینطور فکر می کند. به گزارش Telegraph، سرمربی یونایتد گفت:

” او (ون پرسی) بازی ها را برای ما تغییر داده است. این شگفت آور است. او یک بازیکن فوق العاده است. او آمد و بازی ها را برای ما تغییر داد. هر بار که توپ به سمت او می آید، او آنرا نگه می دارد. او (حریفان) را تحت فشار قرار می دهد. آنها در همه زمان ها نیاز به بازگشت به محوطه ی جریمه ی خود دارند. او به خوبی این کار را انجام داده است. ”

مربی اسکاتلندی ادامه می دهد :

” ما در موقعیت خوبی قرار داریم و در نیمه ی راه (قهرمانی) هستیم. این مهم است، هر چند که ما به صدر نشینی خود در جدول لیگ برتر توجهی نمی کنیم.موقعیت ما قابل ستایش است و به هر حال یک (نکته ی) مثبت است زیرا که ما یک تحول خیلی خوب داشته ایم. تبریک به ما به دلیل صدرنشینی در لیگ برتر به معنی هیچ چیزی برای من نیست. پیروزی در بازی بعدی مهم است. ”

بنابراین، منچستر یونایتد در بازی مقابل ویگان در ورزشگاه DW به دنبال یک برد خوب در سال جدید است.

در بازی های پایانی فصل گذشته آنها در مقابل ویگان شکست خوردند و با وجود 8 امتیاز برتری، به منچستر سیتی اجازه دادند که قهرمان لیگ برتر شود.

اکنون منچستر یونایتد در نیمه ی راه قهرمانی است.

رابین ون پرسی و نمانیا ویدیچ دو بازیکن کلیدی یونایتد، تعادل بین حمله و دفاع را در پیروزی دو صفر مقابل وست برومویچ آلبیون در روز شنبه برقرار کردند و صدرنشین لیگ برتر را در موقعیت بسیار خوبی برای بازگرداندن جام قهرمانی به خانه قرار داده اند.

آیا منچستر یونایتد شروع آشفته خود در این فصل را پشت سر گذاشته است ؟ آیا رابین ون پرسی و نمانیا ویدیچ مردان کلیدی یونایتد، تیم را به سوی کسب عنوان قهرمانی هدایت خواهند کرد ؟

نویسنده: Jonathan Beever

ترجمه ی اختصاصی در www.manchester-united.ir

۰ Comments