جایگزین مسیر

فرگوسن: لسترسیتی میتواند این فصل قهرمان جزیره شود

by | آذر , ۱۶ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – شاگردان کلودیو رانیری پدیده ی این فصل لیگ برتر بوده اند و در حال حاضر با اختلاف ۲ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته اند. سر الکس فرگوسن باور دارد لستر میتواند این فصل عنوان قهرمانی جزیره را بدست بیاورد اما نیاز به اقداماتی برای دستیابی به این هدف دارد. فرگوسن گفت:

هفته ی گذشت با پیتر اشمایکل صحبت میکردم حرفهایی که او میزد بسیار شگفت آور بود، اینکه چقدر مردم لسترسیتی را دست کم میگیرند. لستر تیمی سرزنده با سرعت و انرژی خارق العاده است. پیتر میگفت لسترسیتی در حال حاضر بدون شک بهترین تیم لیگ است. اما مساله این است که این روند آنها تا چه زمان دوام خواهد داشت ؟ آیا آنها پشتوانه لازم برای ادامه ی فصل را دارند ؟

برای مثال، فصل ۹۳-۹۲ که ما اولین قهرمانی مان در لیگ را بدست آوردیم نوریچ تا اواسط ماه مارچ {فروردین} صدر نشین لیگ بود. اما ما آنها را در خانه شان شکست دادیم و قهرمان شدیم. بنابرین برای باشگاه کوچکی همچون لسترسیتی این یک چالش جدی است تا کجا میتوانند با ترکیب فعلی پیش بروند آیا میتوانند تا انتهای فصل دوام بیاورند ؟

اگر من جای رانیری بودم در ژانویه برای قهرمانی سرمایه گذاری میکردم چون این یک فرصت بزرگ است. با توجه به شیوه ای که آنها در حال حاضر بازی میکنند و اهدافی که در تیمشان دارند میتوانند قهرمان لیگ شوند.

مساله ای که مالکان باشگاه با آن روبرو هستند این است که آیا در حال حاضر پول کافی در اختیار دارند ؟ من فکر میکنم داشته باشند. اگر او (رانیری) عنوان قهرمانی لیگ را میخواهد به نظر من باید به داشته های تیم اضافه کند من فکر میکنم شانس بزرگی برای قهرمانیشان وجود دارد.

فرگوسن همچنین به لسترسیتی هشدار داد که این موفقیت میتواند برایشان گران نیز تمام شود! زیرا اکنون بازیکنانشان مورد علاقه تیمهای دیگر قرار گرفته اند. جیمی واردی آقای گل فعلی لیگ و ریاد ماهرز وینگر گلزن لستر دو مهره ی ارزشمند این تیم محسوب میشوند که روی هم ۲۴ گل به ثمر رسانده اند. فرگوسن گفت:

زمانیکه آبردین قهرمان جام برندگان جام اروپا شد بزرگترین لحظه تاریخی این باشگاه بود و همچنین بدترین لحظه ی آن! زیرا ۵ تا از بازیکنان این تیم جدا شدند چون شرایط بهتری را برای خود میخواستند. مثلا گوردون استراکن به منچستریونایتد و مارک مک گی به هامبورگ پیوست.

پس از پایان فصل تصمیم های بزرگی باید گرفته شوند البته نه از سوی مالکان باشگاه، بیشتر از سوی خود بازیکنان. میلر و مک لیش برای همیشه در آبردین باقی ماندند زیرا عاشق آنجا بودند. ممکن است این وضعیت در مورد لستر هم وجود داشته باشد شاید بعضی بازیکنان عاشق لسترسیتی باشند و در آن باقی بمانند و شاید هم بخواهند به منچستریونایتد، لیورپول و یا رئال مادرید بروند. این طبیعی است، مردم دوست دارند به بزرگترین چیزهای ممکن دست یابند.

فرگوسن از واردی که ۱۴ گل تا به اینجای فصل بثمر رسانده است و با انتقال به یونایتد هم لینک شده است تمجید کرد:

vardy

واردی یک نمونه ی عالی از افرادی است که هرگز تسلیم نمیشوند و کاملاً به خود باور دارند. او دارای خصوصیاتی است که کاملا با فوتبال مدرن امروز جور در می آید، او تهاجمی، سرعتی، با انرژی و گلزن است. تمام اینها را ثابت کرده است بنابرین توانایی های لازم برای موفقیت در فوتبال مدرن را دارد مخصوصا در تیمی مانند لسترسیتی.

Ψ

۰ Comments