جایگزین مسیر

فرگوسن 250 هزار پوند به برنامه تحقیق برای کشف دارو سرطان اهدا کرد

by | فروردین , ۲۶ , ۱۳۹۳

گزارشاتی رسیده است حاکی از این مطلب که اسطوره منچستریونایتد, سر آلکس فرگوسن 250 هزار پوند برای کمک به تحقیقات برای پیشرفتی تازه در درمان سرطان پرداخت کرده است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – به گزارش دیلی میرور, سرمربی سابق منچستریونایتد ملاقاتی با پروفسور آگاممنون اپنتوس در کالج سلطنتی لندن داشته است و در کافه ای این دو درباره تحقیقات پرفسور درباره سرطان صحبت کرده اند. فرگوسن نیز تحت تاثیر صحبت های پروفسور قرار گرفته است و چکی 250 هزار پوندی از طرف دنیای ورزش برای این تحقیقات به پروفسور داده است.

از زمانی که سرمربی منچستریونایتد پس از 26 سال هدایت این تیم, اعلام بازنشستگی کرده است, این مربی اسکاتلندی سفرهای مختلفی کرده است و در برنامه های مختلفی ظاهر شده است. برای مثال او در برنامه ای 30 میلیون پوندی که از سوی دولت اسکاتلند برای تشخیص سرطان تصویب شده بود مشارکت می کند. شاید بتوان گفت اصلی ترین انگیزه برای این مربی اسکاتلندی برای حضور فعال در این برنامه ها, فوت پدر و مادر او به دلیل سرطان ریه می باشد.

تحقیقات پروفسور اپنتوس بر روی پرورش پروتئین TR4 می باشد که وارد هسته سلول های سرطانی می شود و منجر به فوت یا تضعیف بیمار مبتلا به سرطان می شود. گزارشات حاکی از این مطلب می دهد که پروتئین جدیدی کشف شده است که آن را “بزرگترین جهش در درمان سرطان در یک دهه اخیر” می نامند و می توان با استفاده از این پروتئین برخی از انوع این بیماری را درمان کرد. 

۰ Comments