جایگزین مسیر

فنخال از خرید دیماریا چه هدفی دارد؟

by | شهریور , ۴ , ۱۳۹۳

شاید خیلی از طرفداران یونایتد دلیل خرید قریب الوقوع دیماریا را ستاره بودن این بازیکن بدانند ولی واقعیت چیز دیگری است ورئیس صرفا به دنبال خرید یک ستاره نیست.

اکثر طرفدارن منچستر یونایتد حضور فنخال روی نیمکت بایرن را به یاد دارند در آن تیم فنخال با خریدن آرین روبن سعی کرد قدرت  مضاعف ی را به تیم منتقل کند چیزی که در تیم ملی هلند نیز بکار برد ودر بارسلونا و آژاکس نیز از چنین بازیکنانی بهره میبرد .بازیکنانی همانند روبن و دیماریا و ….در لحظه ای میتوانند بازی را برای هر تیم بدست بیاورند و با تیز هوشی از کناره ها یا عمق دفاع  هرتیمی را غافل گیرمیکنند وآزار میدهند چنین بازیکن هایی همواره در تیم های فنخال حضور داشته اند .دلیل ضعف یونایتد در این چند بازی نیز علاوه بر مصدومان بسیار و هماهنگ نبودن تیم همین نبودن بازیکن خلاق و مبتکر است چیزی که در ژاوی دوران بارسلونا ی فنخال نیز تا حدودی دیدیم .

درواقع میتوان گفت:دیماریای شیاطین همان روبن بایرن است با نفاوت های از قبیل ظرافت بیشتر و پویای بیشتر در کناره ها و از همه مهمتر در خدمت تیم بودن که دلایل محکمی برای بهتر بودن دیماریا نسبت به روبن است.

اما چیزی که مهم است این است که هردوی این بازیکنان در تیم های فنخال یک هدف را دنبال میکنند آن هم رقم زدن نتیجه در لحظات دشوار  وخلاقیت بالایی است که منچستر با کم کاری های فلچر یانگ کلورلی و …

شدیدا به دنبال آن است.فنخال در مصاحبه های خود نام دیماریا را درکنار بازیکن های بزرگی همچون مسی و رونالدو بیل برده است واین دقیقا گویای نقش بارز این آرژانتینی خوش تکنیک در منچستر است.

به نظر میرسد شماره 7 دیگری به تاریخ منچستر اضافه خواهد شد که میراث بازیکن هایی همچون بست و بکام را در تئاتر رو یا ها حفظ کند یا تکیه گاه دیگری زاده خواهد شد تا به وین رونی ماتا و فن پرسی کمک کند تا چرخ های نابسامان توپ رسانی را منظم کنند و خط حمله ی تیم شوری دوباره بگیرد.  یا شایدم الگویی به منچستر خواهد آمد تا به عدنان ولینگارد و زاها درس حرکت از جناحین را بدهد .چیزی که روشن است منچستر همواره به جز این چند سال بهترین خط کناری را داشته و این بار دیماریا فرصت این را بدست آورده تا برای بهترین شدن در تیم آرزوها بجنگد فنخال خوب میدانست چه کسی بکار منچستر می آید و همچنین خوب میدانست که دیماریا سخت تشنه ی بهترین بودن است .

حال باید ببینیم محصول مشترک هلند و آرژانتین در بزرگترین و بهترین تیم تاریخ انگلستان چه خواهند کرد.

 

۰ Comments