جایگزین مسیر

فن آوری بکار رفته در پیراهن جدید شیاطین سرخ

by | تیر , ۱۶ , ۱۳۹۳

علاوه بر طراحی, پیراهن جدید منچستریونایتد از آخرین فن آوری پیشرفته برای عملکرد بهتر بازیکنان بهره می برد و در عین حال سازگاری خوبی با محیط زیست دارد…

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – #نایک با استفاده از فناوری Perfect Fit با اسکن 3 بعدی بدن بسیاری از بازیکنان فوتبال پیراهنی را تولید کرده است که به شکلی عالی با بدن همخوانی دارد و به بدن بازیکنان این اجازه را می دهد تا بیشتر به آسانی به شکلی طبیعی حرکت کند. جوراب های نایک نیز با فناوری Elite Match  با طراحی بروز شده, بافتی جدید دارند که به طور خاص برای فوتبال طراحی شده اند. طراح این جوراب ها با بسیاری از بازیکنان نابغه کنونی فوتبال صحبت کرده است تا بتواند دید کلی از آنچه که آنها می خواهند بدست بیاورد. در نتیجه این صحبت ها اکنون در کنار انگشت شست پا و قوزک پا بخش هایی با الیافی نرم بافته شده است تا از این بخش های پا محافظت کنند. همچنین طراحی قوسی شکل پاشنه پا مانع از سر خوردن بازیکن می شود. سعی شده است با پایین آوردن وزن جوراب ها بازیکنان بتوانند بهتر با توپ تماس داشته باشند و از دوخت های اضافه در مچ پای بازیکن پرهیز شده است.

فن آوری Dri-Fit عرق بدن را دفع می کند و به سرعت باعث تبخیر آن می شود. این فن آوری به خنک ماندن و البته خشک ماندن پیراهن و بدن بازیکنان کمک می کند و به خاطر سوارخ های تعبیه شده توسط فن آوری لیزری هوا به خوبی در بدن جریان پیدا می کند تا دمای بدن در یک سطح باقی بماند. همچنین در این پیراهن ها از دو نوع نخ استفاده شده است, پنبه و پولیستر بازیافتی که باعث می شود پیراهن نرم تر شود و تصویر زیباتری داشته باشد.

شرکت نایک توجه به سازگاری با محیط زیست را اصلی ترین هدف خود در تولید محصولاتش قرار داده است. در راستای این هدف نیز امسال پیراهن ها از پولیستر بازیافتی تولید شده است. این پیراهن ها تقریبا از 18 بطری پلاستیکی بازیافت شده درست می شوند. شورت بازیکنان به طور کامل از پولیستر بازیافتی است و پیراهن ها نیز تا 96 درصد از پولیستر بازیافتی بافته می شوند, اما جوراب ها تا 78 درصد از پولیستر بازیافتی استفاده می کند. در طول 4 سال گذشته نایک 2 میلیارد بطری پلاستیکی را بازیافت کرده است تا این پیراهن ها را تولید کند. نایک با استفاده از پولیستر بازیافتی میزان مصرف انرژی را نیز تا 30 درصد کاهش می دهد.

فناوری Pro Baselayer بکار رفته در پیراهن ها باعث سبکی فوق العاده این پیراهن ها و افزایش راحتی بازیکن در تنفس می شود و به بازیکنان اجازه می دهد تا در بالاترین دماهای تابستان یا در سردترین زمستان ها پیراهن ها خشک بمانند. شورت ها نیز پس از بررسی نیازهای بازیکنان, از ابتدا طراحی شده است.

مدیر بین المللی نایک, مارتین لوتی می گوید:

زمانی که ما از بازیکنان درباره اینکه می خواهند این پیراهن ها در بازی چطور از آنها محافظت کنند, این بازیکنان بالای مفصل ران خود را نشان دادند و از صدماتی که هنگام سر خوردن می خورند با ما صحبت کردند. ما نیز برای محافظت از این ناحیه بازیکنان تمهیداتی را درپیش گرفتیم, البته با توجه به اینکه مراقب این مسئله باشیم که وزن پیراهن ها بیشتر نشود.

فن آوری Pro Combat Ultralight Slider Short شرکت نایک نواحی محافظت شده ای برای این بخش های بدن تدارک می بیند تا با نوع سر خوردن بازیکنان همخوانی داشته باشد. همچنین شورت بازیکنان 20 درصد سبک تر شده است و 87 درصد از پولیستر بازیافتی درست شده است. در بخش هایی از بدن نیز که حرارت بیشتری ایجاد می شود با استفاده از باف جداگانه ای به خنک نگه داشتن این بخش ها کمک می کند.

۰ Comments