جایگزین مسیر

فن خال چگونه می تواند بزرگی را به یونایتد بازگرداند؟

by | اردیبهشت , ۳۰ , ۱۳۹۳

فن خال چگونه می تواند بزرگی را به یونایتد بازگرداند؟

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-بعد از انتخاب لویس فن خال به عنوان سرمربی جدید منچستر یونایتد، ما نگاهی کرده ایم به این موضوع که چگونه او می تواند موفقیت را به اولدترافورد بازگرداند.

بعد از سالهایی مملو از جام و موفقیت در دوران فرگوسن، انتخاب دیوید مویس به عنوان جانشین وی نتیجه دلخواه هواداران و مالکان باشگاه را در پی نداشت.

مویس در آوریل کنار رفت، در حالی که تیم در رتبه هفتم قرار داشت و تقریبا یک سوم دیدارهای لیگ را زیر نظر او واگذار کرده بود.
رتبه هتمی که در نهایت هم نصیب منچستر شد، پایین ترین جایگاه این تیم از فصل 90-1989 بود که 13م شده بودند، در ادامه نکاتی را که فن خال برای بازگرداندن تیم به مسیر پیروزی باید در نظر بگیرد،بررسی کرده ایم:

یافتن یک زوج مطمئن در دفاع وسط

در حالی که ریو فردیناند و نمانیا ویدیچ از باشگاه جدا شده اند، یک شکاف بزرگ در خط دفاعی این تیم ایجاد شده است. این دو نفر زوج دفاعی نیرومندی را برای سالها در منچستر تشکیل داده بودند، و علیرغم اینکه مصدومیت ها مانع بازیهای مدوام آنها در مدت اخیر شده بود، بازهم مطمئن ترین زوج یونایتد بودند. امثال کریس اسمالینگ و فیل جونز نشان داده اند که پتانسیل لازم را دارند، اما انتخاب ها در قلب دفاع در این فصل بازی به بازی تغییر می کرد و این عدم ثبات باعث افت و ناهماهنگی شده بود.

جایگزینی تجربه و قدرت رهبری خارج شده از باشگاه

در کنار جدایی فردیناند و ویدیچ، بازنشستگی رایان گیگز برای در اختیار گرفتن پست دستیاری در کنار فن خال و خروج احتمالی پاتریس اورا بدین معنی است که تجربه مفید در ترکیب تیم بسیار کاهش می یابد. فن خال نیاز دارد تا بازیکنان حرفه ای و با تجربه ای را با خود بیاورد که قدرت رهبری در داخل زمین را داشته باشند و مقداری از بار مسئولیت رونی و فن پرسی را بر عهده بگیرند. تمامی یونایتد های بزرگ در طول دو دهه گذشته، همواره از بازیکنانی با شخصیتی قوی و تجربه زیاد سود می جستند و فن خال می بایستی این نقطه قوت را به تیم بازگرداند.

خرید یک هافبک پر تحرک

خط هافبک منچستر به خاطرکند بودن در این فصل بسیار مورد انتقاد قرار گرفت، بازیکنانی همچون تام کلورلی، مایکل کریک و ماروان فلینی به دلیل نمایش سنگین(کند) آماج این انتقادات بودند. در گذشته، بازی تیم منچستر برپایه سرعت و نمایش هجومی بود و فن خال باید کسی را بیاورد که بتواند از خط هافبک گذشته و به سرعت تیم را به جلو براند.

استفاده از شناخت کامل گیگز برای موفقیت

انتخاب گیگز به عنوان دستیار مربی هلندی تعجب زیادی نداشت، فن خال نیاز دارد تا از گیگز 40 ساله به بهترین شکل ممکن استفاده کند. گیگزی 24 سال گذشته را در اولدترافورد گذرانده است و حتی در روزهای انتهای این فصل هم سرمربی شده بود، و باشگاه را بهتر از هر کس دیگری می شناسد. فن خال باید باهوش باشد تا از این شناخت بهره بگیرد و مطمئن شود که تیم به جلو حرکت می کند در حالی که به اصولی- که آن (یونایتد) را به بهترین در جهان تبدیل کرده است- پایبند است.

یافتن راهی برای گرفتن بیشترین بازده از ماتا، فن پرسی و رونی

انتقال خوان ماتا در ژانویه از چلسی امیدها را برای احیای تیم در نیم فصل دوم برای هواداران یونایتد زنده کرد- بهبودی که البته هرگز به طور کامل محقق نشد-. اگرچه ستاره اسپانیایی گوشه هایی از ارزش خود را نشان داد، اما او اکثرا در گوشه ها به کار گرفته می شد، جایی که او نمی تواند به اندازه حضور در مناطق مرکزی زمین تأثیر گذار باشد. با حضور این سه بازیکن برجسته در ترکیب، فن خال باید راهی پیدا کند که بیشترین بهره را از حضور ماتا، رونی و فن پرسی در سیستم تیم ببرد، بدون اینکه این سه در سر راه همدیگر قرار بگیرند.

۰ Comments