جایگزین مسیر

فوربس: پس از قرارداد با آدیداس, یونایتد باارزش ترین تیم ورزشی در دنیا

by | تیر , ۲۵ , ۱۳۹۳

پس از عقد قرارداد 10 ساله تجاری با شرکت تولید پوشاک و البسه ورزشی آدیداس, ارزش باشگاه منچستریونایتد به بیشتر از تیم های همچون رئال مادرید, دالاس کابویز و نیویورک یانکیز رسید.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – به گزارش نشریه اقتصادی فوربس باشگاه #منچستریونایتد پس از عقد قرارداد با #آدیداس اکنون باارزش ترین تیم ورزشی در دنیا محسوب می شود.

روز دوشنبه باشگاه منچستریونایتد قراردادی با شرکت آلمانی آدیداس امضا کرد که به موجب این قرارداد شرکت آلمانی باید در هر فصل 75 میلیون پوند(130 میلیون دلار) به منچستریونایتد پرداخت کند. به طور کل در طول 10 سال همکاری آدیداس با یونایتد که از فصل 2015/16 آغاز خواهد شد, شرکت آدیداس 750 میلیون پوند به یونایتد پرداخت خواهد کرد.

نشریه #فوربس پس از اعلام رسمی این خبر, گزارش داد که سهام یونایتد نسبت به روز قبل از این خبر 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

این نشریه ارزش کنونی باشگاه منچستریونایتد 3 میلیارد و 600 میلیون دلار تخمین زده است, رقمی که باعث می شود یونایتد با پیشی گرفتن از رئال مادرید که ارزشی در حدود 3 میلیارد و 300 میلیون دلار دارد, به باارزش ترین تیم ورزشی دنیا تبدیل شود.

قرارداد کنونی یونایتد با آدیداس به این معنا است که اکنون منچستریونایتد گرانترین قرارداد پیراهن و گرانترین قرارداد اسپانسر پیراهن را به طور همزمان در اختیار دارد.

سال گذشته شیاطین سرخ با شرکت خودرو سازی #شورلت برای درج نام این شرکت بر روی پیراهن های تیم قرارداد امضا کردند که به موجب این قرارداد این شرکت آمریکایی سالانه 53 میلیون پوند (80 میلیون دلار) به یونایتد پرداخت می کند. پس از یونایتد, بارسلونا در رتبه دوم گرانترین قرارداد پیراهن قرار دارد. هواپیمایی قطر سالانه 45 میلیون دلار به بارسلونا پرداخت می کنند. شرکت دوچه تلکام نیز 40 میلیون دلار در سال به بایرن مونیخ پرداخت می کند. هواپیمایی امرات نیز 39 میلیون دلار در سال به رئال مادرید پرداخت می کند.

جدا از تیم های فوتبال, نشریه فوربس ارزش دیگر تیم های ورزشی را نیز محاسبه کرده است. پس از منچستریونایتد و رئال مادرید تیم بیسبال آمریکایی نیویورک یانکیز با ارزش تخمینی 2 میلیارد و 500 میلیون دلار در رتبه سوم و تیم فوتبال آمریکایی دالاس کابویز که در لیگ ملی فوتبال آمریکایی حضور دارد با ارزش تخمینی 2 میلیارد و 300 میلیون دلار چهارم می باشد.

۰ Comments