جایگزین مسیر

فیل جونز؛ سرمربی جدید، زندگی جدید

by | دی , ۲۶ , ۱۳۹۵

فیل جونز؛ سرمربی جدید، زندگی جدید

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – یک مرد وجود دارد که دوران حرفه ای فوتبال خود را زیر نظر سرمربی جدید، ژوزه مورینیو، احیا کرده است و او فیل جونز می باشد.

جونز با قیمت ۱۶.۵ میلیون پوند در سال ۲۰۱۱ از بلکبرن راورز، زیر نظر سر الکس فرگوسن به یونایتد آمد. یک بار فرگوسن او را دارای توانایی و استعداد ذاتی تبدیل شدن به “بهترین بازیکن تمامی ادوار یونایتد” معرفی کرد؛ نقل قولی که در سال های اخیر بارها مورد تمسخر قرار گرفته است. این بد زبانی ها برای عملکرد ضعیف جونز نیست، بلکه به حضور محدود وی در زمین مسابقات پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن در سال ۲۰۱۳ برمی گردد.

از فصل ۱۴-۲۰۱۳ و زیر نظر دیوید مویس، فصلی که بسیاری از طرفداران آرزوی فراموشی آن را دارند، جونز ۷۱ مسابقه را به دلیل بیماری یا مصدومیت از دست داده است. ناتوانی وی در دور ماندن از مصدومیت و حفظ سلامتی، بسیاری از طرفداران را با این سؤال مواجه کرده که آیا وی باید در یونایتد باقی بماند؟ سرمربی پیشین قرمزها، لوئیس فن خال، بلافاصله در بدو ورودش، مارکوس روخو و دالی بلیند را برای پست دفاع میانی به خدمت گرفت.

جونز تنها ۱۰ مرتبه در فصل گذشته به میدان رفت، این کمترین میزان بازی در یک فصل از زمان حضورش در یونایتد است. کم بودن زمان حضور جونز در زمین مسابقه به دلیل مصدومیت و یا بیماری، بسیاری از طرفداران را به این فکر فرو برد که وی در برنامه های ژوزه مورینیو جایی ندارد؛ در هفته های گذشته خلاف این تصور اتفاق افتاده است.

جونز تا بدین جای فصل در ۱۳ مسابقه (۳ بازی بیشتر از کل فصل گذشته) برای یونایتد به میدان رفته است. نه تنها او فرصت بازی دارد و به عنوان یار اصلی به میدان می رود، بلکه در کنار مارکوس روخوی آرژانتینی چون سدی محکم در دفاع ظاهر شده اند. تابستان گذشته شایعاتی مبنی بر مازاد بودن این دو بازیکن وجود داشت، اما رئیس تصمیمی دیگر گرفت؛ مورینیو به هر دو بازیکن فرصت حضوری دیگر و اثبات خود به سرمربی جدید را داد.

چه چیز به احیای دوباره ی جونز کمک کرده است؟ برای آمادگی بدنی مدافع ملی پوش انگلیسی کارهای زیادی باید صورت گیرد. اگر سر الکس فرگوسن چیز خیلی خاصی در جونز نمی دید، هیچگاه نمی گفت که او توانایی تبدیل شدن به بهترین بازیکن تمامی ادوار را دارد! کمبود زمان بازی و مصدومیت های بی شمار، دوران حرفه ای جونز را با مشکلات جدی روبرو کرده است؛ اما او هنوز ۲۴ سال سن دارد. بسیاری از افراد فراموش می کنند که وی در ۱۹ سالگی با یونایتد قرارداد امضا کرد و مستقیم در تیم اصلی قرار گرفت؛ او به تیمی راه پیدا کرده بود که تنها به دلیل گل دقایق تلف شده ی سرخیو آگوئرو در آخرین دیدار فصل، قهرمانی لیگ برتر را از دست داد.

مورینیو در یکی از نشست های خبری اخیر خود گفته بود که در بدو ورودش به اولدترافورد، جونز آمادگی بازی برای تیم اصلی را نداشت. او و دستیارانش پشت درهای بسته با این مدافع کار کردند تا در نهایت وی برای اولین بازی خود برابر سوانسی سیتی آماده شد. از آن مسابقه تاکنون، جونز عقب گرد نداشته و در عوض ۱۲ بار دیگر به میدان رفته و مهم تر از آن، آمادگی خود را حفظ کرده است.

در این فصل، فیل جونز بازیکن کاملاً متفاوتی بوده است. مورینیو به جهت اطمینان به بازیکنی که در خوب بودنش شک های بسیاری وجود داشت و در آستانه ی خروج از باشگاه بود؛ شایسته ی تعریف و تمجید است. مورینیو مزد این اعتماد را گرفت و از عملکردهای خوب این دفاع انگلیسی در این فصل بهره مند شده است.

شاید سر الکس فرگوسن راست می گفت …

۰ Comments