جایگزین مسیر

لوییز فن خال توضیح داد: با سیستم 3-5-2 دفاع کردن آسان تر است

by | شهریور , ۱ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران.لوییز فن خال مربی منچستر یونایتد آشکار کرد قصد دارد سیستم 3-5-2 را در الدترافورد پیاده کند زیرا باعث میشود که تیمش راحت تر دفاع کند.

این سیستم در جام جهانی توسط تیم ملی هلند امتحان شد و به خوبی جواب پس داد ، یونایتد نیز در تور پیش فصل خود از این سیستم استفاده کرد اما به خاطر شکست 2-1 این تیم در روز اول لیگ برتر سیستم 3-5-2 فن خال به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

از این مربی 63 ساله در مورد فلسفه و دلیل استفاده از این سیستم پرسش شد زیرا که کارشناسان معتقدند که استفاده از سه مدافع میانی به خاطر سرعت بالای لیگ انگلیس و درگیری های فیزیکی زیاد نمیتواند جوابگو این لیگ باشد. گرچه مربی پیشین بارسلونا به شدت از این سیستم دفاع کرد زیرا اعتقاد دارد که استفاده از این سیستم باعث میشود مدافعان راحت تر کار خود را انجام دهند و همچنین گزینه های زیادی برای حمله در این سیستم وجود خواهد داشت او به تلگراف گفت :

زیرا در این سیستم دفاع کردن راحت تر است. در این سیستم فاصله بین سه مدافع کمتر از 15 متر است و اگر بتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند به راحتی میتوان در مقابل بازیکن حریف به دفاع پرداخت.”

 

او تاکید کرد که :

وقتی که با سه مدافع وسط بازی میکنید وینگ بک ها همیشه و هر دو یک زمان میتوانند به جلو بروند. این یک ریسک است ولی من انسان ریسک پذیری هستم. در این سیستم بازیکنان کناری همیشه آزاد هستند ولی اگر سیستم را عوض کنید باید تلاش بیشتری برای پیدا کردن بازیکنان آزاد بکنید.”

گرچه موفقیت این سیستم به کیفیت بازیکنان نیز ارتباط زیادی دارد. و متاسفانه به نظر نمی آید که بازیکنان یونایتد بتوانند به سرعت با این سیستم خو بگیرند.

در همین حال یونایتد یک شنبه به مصاف ساندرلند می رود و هرچیزی غیر از پیروزی باعث می شود که فن خال فشار بیشتری بر روی شانه های خود حس کند. هنوز فقط دو بازی از لیگ گذشته است اما انتظارات در تئاتر رویاها فراوان است

۰ Comments