جایگزین مسیر

مارسیال نزدیک به رکورد گلزنی یونایتد

by | اردیبهشت , ۲۳ , ۱۳۹۵

مارسیال نزدیک به رکورد گلزنی یونایتد

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – مارسیال به همراه برایان کید و وین رونی رکورد گلزنی بازیکنان جوان در اولین فصل حضورشان در منچستر یونایتد را در اختیار دارد.

مارسیال در ابتدای فصل ۱۶-۲۰۱۵ با ۱۹ سال پا به منچستر گذاشت و در دسامبر گذشته ۲۰ ساله شد؛ او توانست گلهای شماره ۱۶ و ۱۷ خود را در نیمه دوم باخت ۳-۲ سه شنبه شب برابر وستهام یونایتد در آپتون پارک به ثمر برساند.

کید هنگامیکه توسط سر مت بازبی در ۱۸ سالگی به تیم اصلی آورده شد (۶۸-۱۹۶۷) توانست در اولین فصل بازی خود ۱۷ گل به ثمر برساند. او در روزی که ۱۹ ساله شد در فینال جام اروپایی برابر بنفیکا در ومبلی توانست گلزنی کند.

رونی هم در فصل ۰۵-۲۰۰۴ که اولین سال ورودش به یونایتد محسوب می شد ۱۷ بار گلزنی کرد، او درحالیکه ۱۸ سال و ۳۳۵ روز داشت اولین بازی خود را برابر فنرباهچه انجام داد و سه مرتبه دروازه این تیم را باز کرد، بدین ترتیب او تبدیل به جوان ترین بازیکنی شد که در لیگ قهرمانان هت تریک کرده است. همانند کید او در روز تولد ۱۹ سالگی خود گلزنی کرد، این مرتبه برابر آرسنال در برد ۲-۰ موفق به این امر شد.

نورمن وایتساید در آخرین روزهای فصل ۸۲-۱۹۸۱ دو بازی ابتدایی خود را انجام داد؛ اما فصل بعد اولین سالی بود که به طور کامل برای تیم اصلی بازی می کرد و توانست هواداران را به وجد آورد. او در ۱۷ سالگی ۱۴ گل در ۵۷ بازی به ثمر رساند و تبدیل به جوان ترین بازیکنی شد که هم زمان در فینال جام حذفی و جام اتحادیه گلزنی می کند.

سر بابی چارلتون ۱۸ ساله در رتبه بعد جدول ما پس از وایتساید قرار می گیرد، به طوریکه او در فصل ۵۷-۱۹۵۶ طی ۱۷ بازی ۱۲ بار دروازه حریفان را گشود.

اندی ریچی اولین بازی خود را به عنوان جوان ۱۷ ساله دسامبر ۱۹۷۷ انجام داد اما تنها در ۴ مسابقه تا انتهای آن فصل حضور داشت. بنابراین فصل ۷۹-۱۹۷۸ جاییکه ۱۰ گل در طی آن فصل به ثمر رساند را به عنوان اولین فصل بازی او در نظر می گیریم. الکس داوسون دیگر بازیکن ۱۷ ساله ایست که طی فصل ۵۸-۱۹۵۷ توانست ۱۰ گل از جمله هت تریک در بازی تکراری نیمه نهایی جام حذفی برابر فولام به ثمر برساند.

رایان گیگز ۱۷ ساله در اولین فصل کامل خود ۷ گل را به ثبت رساند و او را در کنار دوست خوب و قدیمیش، پاول اسکولز، با ۱۹ سال در فصل ۹۵-۱۹۹۴ قرار داد.

جوان پرتغالی که به دلیل رکورد انتقال او در سال ۲۰۰۳ از اسپورتینگ لیسبون معروف و بعدها به عنوان بهترین بازیکن شناخته شده بود تنها توانست ۶ گل و کمتر از حتی نصف گل های مارسیال به ثمر برساند.

همچنین مارکوس راشفورد دیگر بازیکنی است که تحسین همگان را برانگیخته و در ۱۶ بازی ۷ گل از زمانیکه اولین مسابقه خود را برابر میدتیلند در ماه فوریه انجام داده، به ثمر برساند.

با تک بازی باقیمانده در لیگ برتر و فینال جام حذفی در ادامه فصل، مارسیال می تواند یک گل دیگر بزند و رکوردی جدید بالاتر از رونی و کید برای خود ثبت نماید.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - مارسیال نزدیک به رکورد گلزنی یونایتد - جدول گلزنان جوان یونایتد

*این آمار بازیکنان پس از دوران جنگ است، اگر بازیکنی را می شناسید که در اولین فصل خود به عنوان بازیکن جوان می تواند در این لیست قرار بگیرد به ایمیل زیر پیام دهید:

 Mark.Froggatt@ManUtd.co.uk

۰ Comments