جایگزین مسیر

محکم، با برنامه و قاطع؛ نمرات بازیکنان و برداشتی از برد مقابل سیتی

by | تیر , ۳۰ , ۱۳۹۶

نمرات بازیکنان و برداشتی از برد مقابل سیتی

پایگاه هواداران منچستریونایتد– محکم، با برنامه و قاطع؛ نمرات بازیکنان و برداشتی از برد مقابل سیتی

در اولین دربی برگزار شده در خارج از خاک انگلستان، شاهد بازی ای منسجم، محکم در دفاع و پوشش فضا ، و البته دقیق در تمام کنندگی بودیم. شاید ترس خیلیها از سیتی هم ریخته شد.و اما بررسی عملکرد تک تک بازیکنان  (نمرات از پنج)

 

دخیا(****)» بسیار خوب و مسلط و چالاک مثل همیشه ، هروقت به بازی خوانده شد، خودش را نشان داد و کاملاً متمرکز و موثر بود.

اسمالینگ(*۱/۲)» در صحنه ای در حال عقب نشینی بود که تعادلش بهم خورد و مضحکه ای درست شد که نزدیک بود یکی از زشت ترین گلهای ممکن را بخوریم، همچنین در صحنه ی درخشش که دو بار بلاک کردن توپ با بدن را نشان داد، میتوانست در صورت سخت گیری داور یک خطا-پنالتی-کارت زرد بگیرد که شانس آوردیم ، اما روی کرنر ها مثل همیشه دردسر ساز هست برای حریف .

لیندلوف(**)» روزی متوسط برای این مدافع ، بازی با پایش از تمامی مدافعان دیگر بهترست، به هنگام روبرو شدن با موقعیت شوتزنی بازیکنان میانی حریف، دستهایش را کاملاً در پشت جمع میکند، که در نوع خود جالب است و تاثیر یا عدم تاثیرش جای بحث هم میتواند داشته باشد .

لینگارد(*۱/۲)» در چندین صحنه نشان از رشد تکنیکی و میل به بازی سازی بهتر در بازی تیمی نشان داد، اما خیلی زود هم محو شد و ثابت کرد ذهنیتش سی دقیقه ای بیشتر نیست. نمیتواند برای مدت طولانی خوب باشد و کیفیت را حفظ کند.

والنسیا(**)» در جمع کردن خطرها خوب بود ، اما در نفوذ صحنه ی موثری نتوانست ایجاد کند امشب.

پوگ(**۱/۲)» توانائی های حفظ توپ و بازی سازی پوگ بی نظیرست در جهان، اما در کار تیمی امشب به اندازه کافی و مطابق انتظار درخشان ظاهر نشد، در بعضی صحنه های خاص هم زود کنترل اعصابش را از دست میدهد که باعث به هم ریختن تمرکز خودش و هم تیمیها میشود و بهترست اینقدر غر نزند وقتی داور اشتباهی انجام میدهد . داوری امشب هم که البته افتضاح بود و ضرباهنگ بازی را با هر تنه ای میگرفت.

هررا (**)»  متوسط. این شاید یکی از کم اثرترین بازیهای هررا بود ، و به مانند نمایشهای آخر، خلاقیت ، قطع ارتباط و بازیخوانی همیشگی را نداشت، اما ” بد” هم نبود در زمین  مخل کار تیم نمیشد.

میخ(**)» با استارتهای خوب همیشگی ، وزنه ای در وسط زمین و پست شماره ۱۰ محسوب میشد، اما در بازی سازی و خلاقیت، پاسهای کوتاهی که بتوان وی را یک بازیساز موفق در امشب نامید، نداشت.کمی به نظر میرسد در برخی صحنه ها عجول تصمیم میگیرد ، فوتبال آلمان و دورتموند هم به اندازه ی انگلستان سرعتی بوده و نمیتوان گفت با ضرباهنگ بازی انگلیسی اخت نگرفته، کیفیت فنی وی بهرحال زیر سوال نیست و بازیکن واقعاً سطح بالائی محسوب میشود.احتیاج به ثابت بازی کردن در یک پست و تمرکز روانی دارد و این پیش فصل را هم که بسیار عالی کار کرده.

بلیند(*۱/۲)» در صحنه ی گرفتن کارت زرد، ضعف در بازیخوانی و سرعت نشان داد، اما در تسلط بر روی توپ از دفاع های نرمال قوی تر بود.

راشفورد(**۱/۲)» در جریان بازی محو بود اما در اواخر نیمه اول با تغییر پستش از چپ به راست، به ناگهان فرصتی گیر آورد و خوب هم تمامش کرد. سرعتش همیشه آزار دهنده بود . این بازیکن در صورت درخشش میتواند مثل یک خرید جدید باشد. هنوز برای انتقاد های جدی و شدید از وی زودست، زیرا بازیکنی که تازه صدایش خش دار شده و قدش هنوز بلند میشود، قابل قضاوت و حکم صادر کردن نیست ، اما بهرحال دارد نشانه هایی از رشد و درک بهتر فوتبال را از خودش بروز میدهد.اما تا ستاره شدن، راه بسیار درازی پیش رو دارد.

لوکاکو(****)» اوج هنر یک مهاجم شماره ۹ را در صحنه گلزنی وی دیدیم .سرعت، شتاب، تیزهوشی، تمام کنندگی، حتی سر زنی (!) و جاگیری . ارتش یک نفره بود و بی نهایت هواداران را دلگرم و خوشحال کرد با این نمایش. قدرت بدنی وی کم کم دارد ظاهر میشود و آثار هفته ی بدنسازی به مرور محو میشود.

رومرو(**)» از ادرسون دروازه بان الکی گران سیتی مطمئن تر بود، اما در دو صحنه نزدیک بود تیم را تا آستانه فروپاشی پیش ببرد . دو اتفاق بزرگ البته در طول همین دو سه روز برایش پیش آمده که شاید تمرکز را از وی گرفته، یکی دزدیده شدن دستکشهای محبوبش و دیگری هم تمدید بسیار بلند مدت قراردادش .البته بعیدست بازیکنان حرفه ای در این سطح به این راحتی تحت تاثیر حوادث قرار گیرند، اما از رومروی همیشگی اندکی پائین تر بود .

دارمیان(*۱/۲)» بهانه ی اصلی سیتی برای امیدوار ماندن به بازی دارمیان بود ( البته بعد از لرد فلینی) ، در دفع توپها و بازیخوانی ضعیف نشان داد .

فوسو(**)» وقت زیادی برای بازی پیدا نکرد، اما الحق نشان داد دارد پخته تر میشود و امیدوار شده ایم به داشتن یک ذخیره ی چالاک برای والنسیا . ترس من از سانه بود در ترکیب سیتی که به راحتی توسط فوسو مهار شده بود و  هرچند هنوز در فصل بدنسازی هستیم اما سانه از چشم من افتاد !!

بائی(**)» هنوز به سطح عالی اش برنگشته و مصدومیتش رفع نشده، اما مثل همیشه منعطف و خوب بود.در یک صحنه اما نزدیک بود فاجعه رخ دهد.

جونز(**۱/۲)» صحنه ی مضحکی البته خلق کرد وقتی سه بار پشت سر هم توپ را به دروازه بان حریف کوبید، اما در دفاع و تکل زنی بهتر از بازی با سالت لیک نشان داد.برخلاف اسمال که مشتریهایش را احتمالاً پراند، او شاید یکی دو مشتری کسب کرده باشد با این بازی.اما در سطح فیکس یونایتد وی را نمیبینم.

پریرا(**)» چیزی که باعث میشود شاید از پرداخت ۴۰ ملیون پوند درخواستی اینتر خودداری کنیم، وجود پریراست، این بازیکن در صورت دیدن اعتماد ، پتانسیل درخشش را دارد و در کار با توپ و سانتر قوی نشان داد امشب.

فلینی(-)» افتضاح، بد، کند، بی اثر. بجز بی اثری محض در جریان بازی و محو شدن ، هنر نمائی دیگری هم داشت با دادن پاسی تقریباً بی نقص (!) به بازیکن سیتی، حیف از این تیم خوب که مجبورست فلینی را بازی دهد در این پست حیاتی و اتوماتیک ۱۰ نفره بازی میکند بجای ۱۱ نفره وقتی که فلینی در زمینست.حیف.امیدواریم دایر، ماتیچ، فابینیو یا ماتوئیدی یا خلاصه هرکسی ، تکرار میکنم، هرکسی شده خریداری شود و این موجود از ترکیب تیم حذف شود.

کریک(**۱/۲)» در مدت زمان کمی که در زمین بود، چندین بازیخوانی و اینترسپشن عالی نشان داد کاپتان.

مارسیال(*۱/۲)» کاملاً محو بود  و بازی به او نرسید، اما در یکی دو صحنه ای که میتوانست موثر باشد هم در دریبل ناموفق بود. اگر پرسیچ بازی میکرد بجای او قطعاً موقعیت های بیشتری اولاً کسب و سپس خلق میشد.اما در جناح چپ امروز با حضور دارمیان-مارسیال و فلینی که متمایل به چپ بود، بحرانی بزرگ داشتیم و مارسیال این وسط کمترین تقصیر را داشت.

۰ Comments