جایگزین مسیر

مصاحبه مفصل سرالکس فرگوسن درباره رونالدو , مسی و کرگر

by | شهریور , ۳۱ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران-سرالکس فرگوسن بی شک بهترین مربی تاریخ بریتانیا می باشد.

در طور حضور ۲۶ ساله خود در اولدترافورد تواتسته است ۳۸ جام گوناگون با منچستر یونایتد کسب کند که می توان به ۱۳ عنوان لیگ برتر , ۲ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان , پنج جام حذفی و ۴ لیگ کاپ اشاره کرد.

زمانی که سرالکس فرگوسن صحبت می کند می توان از کلمات وی درس هایی بگیریم.

فرگوسن درباره کرگر , آدامز و زولا می گوید:

اگر به صحبت های دیگران توجه کنید می گویند که جیمی کرگز و تونی آدامز بازیکنان با استعدادی هستند.آنها بازیکنان سریعی نیستند اما درونشان متفاوت می باشد.آنها همیشه به دنبال برنده شدن می باشند.

آنها هم تیمی های خود را تحت تاثیر قرار می دهند.من صادقانه بگویم زمانی که با آرسنال بازی می کردیم او یک یونایتدی بود.من فکر می کردم که او ( آدامز ) بسیار مناسب منچستر یونایتد می باشد.زمانی که او ۱۹ سال داشت می خواستم وی را جذب کنم و او را در تیم ذخیره ها به کار بگیرم اما شانسی برای جذب وی پیدا نکردم.

این دو بازیکن مثال هایی از بازیکنان بزرگ بودند که می توانستید ببیند و تمایل به موفقیت دارند.شما می توانید به بازی های آنها در دوران فوتبالی شان نگاه کنید.

بدهی است که اکنون کرگر در تلوزیون حضور دارد اما من فکر می کنم او یک مربی بزرگ می شود.فکر می کنم او تمام چیزهایی که برای مربی گری لازم می باشد را داراست.

کمی جیانفرانکو زولا..او هم مرا اذیت کرده است.او یکی از بازیکنانی بود که زمانی در برابر شما قرار می گرفت بهترین عملکرد را از خود نشان می داد.او همیشه لبخندی روی چهره اش بود که من را نگران و ناراحت می کرد.

چه کسی از تیم من می توانست به خوبی او را کنترل کند؟بدیهی است که هیچ کس.او یک بازیکن فوق العاده بود و من عاشق دیدن بازی هایش بودم.این لذت بخش می باشد که من درباره او چنین صحبت هایی انجام بدهم و چه اندازه او را تحسین می کنم.

فرگوسن درباره مسی و رونالدو می گوید:

۱۰۰ ها مربی در جهان وجود دارند که می گویند بازیکن خودشان بهترین می باشد.این اغراق است که بگوییم چه کسی بهترین بازیکن دنیا می باشد.

پس من اول درباره مسی و رونالدو صحبت می کنم که باثبات ترین بازیکنان می باشند آنها تعادل , ثبات , تعادل بسیار عالی روی توپ و اینکه شجاع می باشد.آنها هرگز ار تکل هراسی ندارند و هیچ صحبتی درباره آن انجام نمی دهند آنها سریع بلند می شوند و می گویند توپ کجاست.

گلهایی که به ثمر رسانده اند جام هایی که گرفته اند بازی هایی انجام می دهند اینها تنها یک نکته دارد.

من فکر می کنم همه با من موافق می باشند که این دو بچه از همه بالاتر می باشند.هیچ شکی در این مورد نیست.آنها شکفت انگیز هستند و هرگز بازی را از دست نمی دهند.آنها ارزش های خود را به نمایش گذاشته اند و از بهترین های دنیا می باشند.

درباره اینکه کدام بازیکن بهتر است نیز فرگوسن اینگونه جواب می دهد:

پسر من یعنی رونالدو!

سرالکس فرگوسن در طول مربی گری خود در لیگ برتر در مجموع ۸۰۸ بازی یونایتد را همراهی کرد.او تواسنت ۵۲۷ بازی را برنده شود.در بیشتر مواقع لبخند روی لب های این مربی اسکاتلندی بود.اما زمان هایی بود که این مربی ناراحت باشد به عنوان مثال بازی که در برابر اورتون با نتیجه ۴-۴ به اتمام رسید و در آن فصل منچستر سیتی تواسنت قهرمانی در لیگ را تجربه کند.در ادامه می خواهیم صحبت های فرگوسن را از زبان خودش بشنویم…

من در مورد آن تمام وقت صحبت می کنم.اگر ما در آن بازی برنده می شدیم شرایط فرق می کرد و در بین دو نیمه در رختکن نیز این صحبت را انجام دادم.من هنوز می گویم در آن بازی می توانستیم به پیروزی دست یابیم.

من همیشه درباره بازی با اورتون به صحبت می پردازم.در آن بازی ما ۴-۲ جلو بودیم تنها هفت دقیقه تا پیروزی فاصله داشتیم و پاتریس اورا به شدت در بازی تحرک داشت.از این راه آنها بازی را ۴-۳ کردند.

سردرگمی و عدم اطمینان باعث شد آنها به بازی بازگردند.آن پیروزی می توانست ما را قهرمان کند.سپس ما گل چهارم را دریافت کردیم و همه از بابت آن گل وحشت زده و ناراحت شدیم.

این به معنای این بود که ما تسلیم شدیم.تسلیم شدنی که ما را از قهرمانی دور می کرد.من می دانستم آن شب همه ما خود را گم کرده ایم.این یک نمونه بسیار بزرگ می باشد این یک مریضی است.

۰ Comments