جایگزین مسیر

مصاحبه مک‌تامینی در مورد دوران مصدومیت خود

by | شهریور , ۱۵ , ۱۳۹۹

کانون هواداران منچستریونایتد – فصل ۲۰۱۹/۲۰ برای اسکات مک‌تامینی پر از فراز و نشیب بود. این هافبک ۲۳ شیاطین سرخ فصل گذشته بیش از هر زمان دیگری در ترکیب اصلی حضور داشت و گل‌های مهمی در مقابل آرسنال و منچسترسیتی در الدترافورد به ثمر رساند. با این حال اسکات مصدومیت طولانی مدت را در دسامبر گذشته تجربه کرد و پس از شروع مجدد مسابقات به صورت چرخشی در ترکیب قرار میگرفت.

مک‌تامینی می‌گوید فراز و نشیب‌های فوتبال اجتناب ناپذیر هستند و از حالا تمرکزش بر روی فصل پیش رو است.

او در پادکست رسمی تیم ملی اسکاتلند گفت:

وقتی مشکل و مصدومیتی وجود ندارد، هر هفته بازی می‌کنید و حتی گلزنی هم میکنید که این خوب است. سپس وقفه و مانعی ایجاد می‌شود و باید نسبت به آن عکس العمل نشان دهید.

نباید ناراحت و نا امید شوید. باید به زمان بازگشت خود فکر کنید و تاریخی را برای خود تعیین کنید تا مصدومیت را بدون این که دوباره خود را مصدوم کنید، رد کنید.

از نظر من، مصدومیت‌ها قسمتی از فوتبال هستند و باید آن را پذیرفت. هرگز امکان ندارد بدون مصدومیتی کوتاه یا بلند مدت، دوران حرفه‌ای خود را بگذرانید. همه در این دوران با سختی‌هایی روبرو می‌شوند ولی این مشکلات بخشی از فوتبال می‌باشند.

اسکات همچنین در مورد پیامدهای روانی که از دست دادن بازی‌ها به علت مصدومیت برای او به همراه داشته و حمایت اطرافیانش دراین شرایط، صحبت کرده است:

بسیاری از این حمایت‌ها از طرف نزدیکان و خانواده‌ام بوده است. مادر و پدرم وقتی مصدوم شدم، به مدت ۲ یا ۳ ماه در کنار من ماندند.

آن‌ها از این اطمینان حاصل می‌کردند که من غذاها مناسب بخورم، که این کار را در هر صورت انجام می‌دهم، اگه میخواهید میتونید پرس و جو کنید. از آن دست افرادی هستند در مشکلات کنار شما هستند و وقتی دوران سختی را میگذرانید همیشه برای درد و دل پیش شما هستند.

وقتی اولین بار مصدوم شدم(در دسامبر)، مصدومیت زانو، ۱۰ هفته طول کشید و این مدت برای من خیلی سریع گذشت، چون افرادی در کنارم بودند و به دیدن من می‌آمدند. وقتی با عصا راه می‌روید کار چندانی از دستتان برنمیاید.

فیزیوتراپ ها باشگاه فوق العاده بودند و هر روز تا جای ممکن به من فشار می‌آوردند تا سریعا مصدومیت پشت سر بگذارم و این فشارها زمانی اثرشان را نشان می‌دهند که شما به مسابقات برمی‌گردید و می‌بینید آماده هستید. و اگر این‌گونه به شرایط عادی باز نگردید نشان می‌دهد که بدون توجه و مراقبت، فقط دنبال بازگشت به مسابقات بوده‌اید.

۰ Comments