جایگزین مسیر

مصاحبه های پس از بازی

by | مهر , ۱۷ , ۱۳۹۱

.

.

.

.

.

.

..

..

.

.

..

.

تا ما به یه سایت دل خوش کردیم، گندش دراومد! Thebusbybabe رو میگم! همیشه 6 ساعت بعد بازی کامل مصاحبه ها رو با آمار کاملا طبقه بندی شده میذاشت ولی این بازی از دیشبه دارم سایتشون رو ریفرش می کنم خبری نیست 😐
به هر حال مجبور شدم خودم دست به کار شم، اگر آمار رو داد، بعدا به همین پست اضافه می کنم:

Sir Alex Ferguson speaks to MUTV after Manchester United's 3-0 win at Newcastle United

سر الکس فرگوسن: ساختار لوزی ارزشش را نشان داد

سرالکس فرگوسن پس از پیروزی قاطع تیمش برابر نیوکاسل اشاره کرد که ساختار “لوزی” در این فصل بیشتر می تواند به کار منچستر یونایتد بیاید.

در این بازی سرالکس فرگوسن مایکل کریک را در پایۀ این لوزی به کار گرفت و وین رونی نوک پیکان این لوزی بود و کلورلی و کاگاوا در جناحین این ساختار بازی می کردند. سرالکس به MUTV گفت:

“من می خواستم پس از نمایش موفقیت آمیز برابر کلوژ که بازی راحتی نبود و نیز برابر نیوکاسل در کپیتال کاپ، دوباره این ساختار را امتحان بکنم. این ساختار خیلی خوب برای ما جواب داد. البته در نیمۀ دوم زمانهایی هم پیش اومد که ما حس کردیم باید ساختار را تغییر بدهیم.”

“ساختار لوزی میانۀ میدان را می بندد، و تنها مشکل زمانی پیش می آید که توپ به جناحین می رود و خط هافبک شما از هم جدا می شوند. وقتی شما سعی کنید که توپ رو در خط هافبکتون در مرکز میدان متمرکز کنید، آنوقت حریف مجبور می شود بازی را به کناره ها بکشاند.”

“درسته، ما امروز کمی ریسک کردیم، چرا که نیوکاسل خط حمله ای قوی داره و سانترهای خوبی هم از توپها انجام می دهند. ولی فوتبالی که ما از خط هافبک مرکزی و کلورلی و کاگاوا و رونی و کریک بازی کردیم عالی بود.”

“ما روز سه شنبه برابر یک تیم خوب، خیلی عالی بازی کردیم. مردم به اسم کلوژ نگاه می کنند و همه می گویند که از یونایتد انتظار برد هم می رفت. ولی تیم کلوژ واقعا تیم خوبی است. و چون روز سه شنبه ما خوب بازی کردیم، من فکر کردم که باید امتحان بکنم که تا کجا می توانیم با این ساختار لوزی موفق عمل کنیم.”

لذت سرالکس از این برد قاطع

سرالکس فرگوسن پس از یک پیروزی قاطع 3-0 برابر نیوکاسل در اسپورتس دایرکت آرنا، به تمجید از “نمایش درخشان مطلق” تیمش پرداخت. او به Sky Sports گفت:

“آمدن به اینجا و کسب پیروزی 3-0 برابر یک نیوکاسل عالی و فوق العاده نیرومند، نتیجه ای عالی محسوب می شود. برای چنین نتیجه ای باید جدی بازی کنید و کنترل بازی را در دست داشته باشید و فکر می کنم که ما برای اکثر زمانهای بازی این مهم را عملی کردیم.”

“ما در نیمۀ دوم برابر تاتنهام عالی بودیم، یک نمایش کاملا درخشان بود ولی نمایش نیمۀ اول تمام زحمات آن روز ما را هدر داد. با این حال، امروز ما از نظر تمرکز، عزم راسخ و هر آنچه که برای برنده شدن یک تیم لازم است فوق العاده بودیم.”

“من فکر می کنم که تمرکز در این سطح بازی خیلی مهم است و ما در 20 دقیقه ابتدایی بازیمان تمرکز خوبی داشتیم. کمی عجیب بود که ما انقدر خوب بازی کردیم و بازی را خیلی خوب آغاز کردیم، ولی از روی دو ضربۀ ایستگاهی گلزنی کردیم، این برای ما غیر عادی بود.”

“پاتریس اورا (در تاریخ بازیش برای یونایتد) فکر می کنم که تنها 4 گل به ثمر رسانده است و جانی اونز نیز این دومین گلش بود. ولی مهم نیست چرا که بردن در این بازیها مهمترین چیز است و در کل، فکر می کنم که بازی خیلی خوبی بود و تمرکز ما عالی بود عزممان را در این بازی نشان دادیم.”

“فکر می کنم که (با برگزاری بازی پس از بازیهای چلسی، سیتی و …) فشار روی تیم ما بود، چرا که در این شرایط شما نمی خواهید خیلی از حریفانتان عقب بیفتید. اگر امروز نمی بردیم، اختلاف امتیازمان با چلسی به (حدود) 7 امتیاز می رسید. با این نتیجه ما هنوز در کورس هستیم. واضح است که اکنون تمامی بازیها برای ما مهم هستند چرا که ما می خواهیم در این کورس بمانیم  امیدوارم بتوانیم از عهدۀ این کار بر بیاییم.”

فرگی در مورد توپ سیسه که دخیا از روی خط بیرون کشید می گوید:

“من یک نگاهی به آن انداختم و تصویر آهسته کاملا قاطع واقعیت را نشان می دهد. کل توپ از خط نگذشته بود، ولی من شخصا اگر خودمان در چنین شرایطی می بودیم و گلمان اعلام نمی شد، ناراحت می شدم.”
“دروازه بان ما برای این واکنش خارق العاده عمل کرد. ولی قانون بازی می گوید که کل توپ باید از کل خط بگذرد پس گل نبود. ولی من بودم ناراحت می شدم چرا که فکر کردم قسمت عمدۀ توپ از خط عبور کرده.”

Wayne Rooney smiling

رونی بردن را بر گلزنیش مقدم می داند

وین رونی با نمایش درخشانش در پشت خط آتش در بازی یکشنبه، از خود گذشتگی و فداکاریش را نشان داد، ضمن این که تأکید کرد که بردهای منچستریونایتد از آمار شخصی خودش مهمتر است.

این مهاجم در 6 بازیش در این فصل هنوز موفق به گلزنی نشده است اگرچه 13 تن دیگر از همتیمیهایش در این فصل گلزنی کرده اند. رونی پس از بازی می گوید:

“مادامی که ما به بردهایمان ادامه می دهیم من اهمیتی نمی دهم. اگر گل هم تونستم بزنم، که چه بهتر. ما بازیکنان دیگری هم داریم که توانایی گلزنی برای ما را دارند.”

“این نتیجه برای ما عالی بود. همه این بازی رو یکی از سختترین بازیهای این فصل حساب می کردند (بازی در خانۀ نیوکاسل)، ولی ما آمدیم و عالی دفاع کردیم، 3 گل زدیم و در کل کاملا شایستگی این پیروزی را داشتیم.”

رونی در مورد عملکرد خوب تیم در کسب دومین کلین شیت این فصل می گوید:

“ما در چند بازی ابتدایی لیگ خوب دفاع نکردیم – نه تنها 4 مرد انتهای زمین، بلکه کل تیم خوب در دفاع شرکت نکردند. ولی امروز ما خارق العاده بودیم. نیوکاسل تیم واقعا بزرگی است. یک تیم فیزیکی. بنابراین ما می دانستیم که باید به خوبی از محوطۀ خود دفاع کنیم. ما به خوبی از عهدۀ این کار برآمدیم. ما امروز خوب عمل کردیم و امیدواریم که اگر بخواهیم موفق شویم، کل فصل بتوانیم این عملکرد را حفظ کنیم.”

“من در کل بازی مشارکت داشتم. من کسی نیستم که کم کاری کنم و قطعا تمام تلاشم را برای تیم به کار می بندم. این تمام کاریه که از عهدۀ من بر می آید.”

Tom Cleverley

گل خارق العاده کلورلی تصادفی نبود

تام کلورلی تأکید می کند که اولین گلش در لیگ برتر برای منچستریونایتد، که یک گل خارق العاده و ماورایی از جناح چپ به گوشۀ دروازه بود، به هیچ وجه تصادفی و از روی شانس نبوده است.

تام در گفتگو با MUTV و Sky Sports در پاسخ به این سؤال که آیا واقعا قصد گلزنی داشت می گوید: “البته! من قصدم همین بود که توپ رو به گوشۀ تیر دو بخوابونم. من به گوشۀ تیر دو نگاه کردم، و نهایت، حالا اسمش رو می خواهید سانتر خوب بذارید یا یک ضربۀ تمام کنندۀ خوب، خوشبختانه توپ به تور نشست.”

“توپ به من برگشت و من دیدم که دروازه بان کمی از خط بیرون اومده، پس من باید به آن سمت می زدم. چه ولبز (ولبک) سانتر رو به گل تبدیل می کرد چه توپ مستقیم به چهارچوب می رفت، از نظر من این ضربۀ خوبی بود.”

سرالکس فرگوسن با این مسئله مخالف است و به شوخی می گوید: “من فکر می کنم که این یک سانتر بود ولی خودش می گه شوت بوده!”

کلورلی در مورد نقش مدافعین در این پیروزی 3-0 نیز می گوید:

“ما همگی می دانستیم که این بازی دشواری خواهد شد. تأکید می کنم که ما کاری را انجام دادیم که برای ما خارق العاده بود – نه تنها در گلزنی بلکه کل بازی ما عالی بود. فکر می کنم که 20 دقیقه ای طول کشید که آنها به خودشان آمدند که البته دیر شده بود و ما 2-0 در آن زمان جلو بودیم و بازی را تحت کنترل داشتیم. ما در ضد حملات به آنها حمله می کردیم و نیمۀ دوم را کاملا کنترل کردیم.”

“هر کلین شیتی که در خارج خانه به دست می آید را باید ستود. هرچه توپ نیوکاسل به داخل محوطه ما می ریخت، چهار دفاع ما و دروازه بان ما عالی عمل می کردند و ما کاملا شایستگی این کلین شیت را داشتیم.”

“ما می دانیم که تمام تیم ما توانایی گلزنی دارند و بازیکنان ما از هر جای زمین توانایی گلسازی دارند. ولبز و واتزا در فصل قبل دو گلزن برتر ما بودند، در حالیکه در این فصل هنوز گلزنی نکرده اند در حالیکه همه گل می زنند، من مطمئنم که ما به این روند خوب ادامه می دهیم.”

کلورلی در تمجید از ساختار لوزی می گوید:

“ما این ساختار را برابر نیوکاسل در کپیتال کاپ و نیز برابر کلوژ هم به کار گرفته بودیم و هر سۀ این بازیها را بردیم. این سیستم خوب و جدیدی هستش که ما می توانیم برابر تیمهای دیگر به کار ببندیم. ما نقشه های B و C دیگر هم داشتیم.”

“هر دو گل من تا به اینجا برابر نیوکاسل به ثمر رسیده، ولی در کل من فکر می کنم که اکنون به فرم گلزنی رسیده ام. در بازیهای ابتدایی فصل مشکل این بود که فقط توپهای من داخل دروازه نمی رفت. من در بازی با لیورپول یک شوتم از روی خط دفع شد، ولی خوشبختانه اکنون من راهم را به چهارچوب دروازه پیدا کرده ام و امیدوارم که بتوانم این فرم را ادامه بدهم.”

“دفعۀ قبلی (که وقفۀ بازیهای ملی بود) پس از پیروزی برابر ساوتهمپتون، ما گفتیم که بازی نداشتن تا دو هفته در حالی که یک شکست داشته باشیم وحشتناک است. این بار هم در حالی که تمامی رقبای ما برده بودند، ما جدا باید سه امتیاز این بازی را کسب می کردیم که خدا رو شکر کسب کردیم.”

۰ Comments