جایگزین مسیر

مقایسه ای بین گذشته و حال : LVG Vs David Moyes

by | تیر , ۲۷ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچسترینایتد.لوییز فن خال روز گذشته اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان سرمربی منچستر یونایتد را پس از 377 روز که از انتخاب دیوید مویس به عنوان جانشین سر الکس فرگوسن میگذرد انجام داد . دیوید مویس در ماه اپریل امسال پس از نتایج ضعیفی که منجر به رسیدن یونایتد به رتبه هفتم جدول و دور ماندن آنها از رقابت های اروپایی شد از کار برکنار شد. این مرد اسکاتلندی همواره به خاطر کنفرانس های مطبوعاتی اش مورد تمسخر قرار می گرفت و مطبوعات و طرفداران به سرعت فهمیدند که به دست گرفتن سکان الدترافورد برای وی کار بیش از حد بزرگی است.

در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج شنبه هر چه که گذشت مطمئنا برای فن خال کاری سخت و طاقت فرسا نبود . در ادامه متن قصد داریم اولین کنفرانس مطبوعاتی دیوید مویس را با اولین کنفرانس مطبوعاتی لوییز فن خال مقایسه کنیم.

<< درباره ی دیدار با سر الکس >>

دیوید مویس در دوره کوتاه مدتش در الدترافورد هیچگاه نتوانست از زیر سایه فرگوسن خارج شود و از همان روز اول در اولین کنفرانس خود به طور واضح به تمجید از وی پرداخت، از کسی که او می بایست جانشینش باشد.

مویس:

“دیدار با او باور نکردنی بود. طی نیم ساعتی که با هم دیدار داشتیم درباره بازیکنان و کارکنان باشگاه صحبت کردیم، و این برای من غیر قابل باور بود . در آن موقع من قسم خوردم که راز بازنشستگی سر الکس را تا زمان مشخص شده بر ملا نکنم. او چند روز قبل از بازی در برابر لیورپول با من تماس گرفت و مسائل زیادی درباره ی باشگاه و افرادی که با اون کار کرده بودند را با من در میان گذاشت و احساس کرد که من میتوانم از عهده ی این کار بر بیایم . او صادقانه هر چیزی را که موجب پیشرفت من میشد را به من گفت. من درباره بسیاری از مسائل بی تجربه هستم و مربیان بزرگی بودند که میتوانستند به جای من در این پست قرار بگیرند اما بزگترین دل گرمی من جمله سر الکس بود که به من گفت: تو مربی بعدی منچستر بونایتد هستی.”
 فن خال:
” من شخصیت محکمی دارم و هر ساله به دنبال تایید این فلسفه هستم. سر الکس فلسفه ای قوی داشت و این را با گرفتن جام های مختلف تایید کرده بود من نیز تلاش میکنم این چنین باشم. او با من تماس گرفت تا به من تبریک بگوید و ما با یک دیگر قهوه نوشیدیم ما همیشه با یکدیگر دیدار داریم و با هم قهوه و نوشیدنی مینوشیم و یکدیگر را به خوبی می شناسیم.”
<< درباره ی خرید بازیکن>>
وقتی درباره اضافه کردن بازیکنان جدید به باشگاه از فن خال پرسش شد اون این گونه پاسخ داد:
فن خال:” من درباری بازیکنانی که آنها را تمرین نداده ام و مربی آنها نبوده ام اطلاعاتی ندارم من میخواهم ببینم آنها چه کار هایی میتوانند انجام بدهند و شاید بازیکنان جدیدی به خدمت بگیرم. شاو و هررا از قبل در لیست باشگاه بودند و من با خرید آنها موافقت کردم . من میخواهم با توجه به فلسفه خودم خرید کنم.”
اما دیوید مویس درباره خرید بازیکن قبل از تور پیش فصل 2013 در آسیا زیاد مطمئن نبود.
مویس : ” من بتازگی و از تاریخ 1 جولای سرمربی گری یونایتد را بر عهده گرفته ام. من در ماه ژوئن نگاهی به گزینه های موجود در بازار نقل و انتقالات انداخته بودم اما اکنون شرایط متفاوت است . شرایط نقل و انتقالات در منچستر یونایتد با آنچه که در اورتون وجود داشت بسیار متفاوت است. من تلاشم را میکنم ولی صادقانه بگویم نمی توانم خرید بازیکن جدید را به طور قطع تایید کنم.”
<< درباره وین رونی>>
مویس قصد داشت وین رونی را محور تیم خود قرار دهد که نتیجه آن ناراحتی رابین فن پرسی و قرارداد سرسام آور 300 هزار پوند در هفته ای وین رونی شد.
مویس : ” او بازیکن منچستر یونایتد است و در این تیم باقی می ماند من وین را از زمانی که 16 سال داشت می شناسم. من ملاقات های زیادی با وین داشته ام او بسیار خوب تمرین میکند او به زودی به فرم خوب خود می رسد و من مشتاقانه منتظر کار با وی هستم. چیزی که ما به دنبال آن هستیم این است که رونی به گلزنی خود بپردازد گل هایی که کسانی چون دنیس لاو و بابی چارلتون را به چالش میکشد. ما تلاش میکنیم که رونی را به سطحی که انتظارش را داریم برسانیم. و این نه تنها به نفع باشگاه بلکه به نفع همه است زیرا انگلستان سال بعد باید در جام جهانی حاضر باشد.”
فن خال : ” این مهم است که ما بازیکنانی با تجربه نه از لحاظ سن بلکه به عنوان یک “انسان” با تجربه داریم.
<< درباره ی موفقیت>>
مویس : ” در منچستر یونایتد شما باید برای همه چیز بجنگید شما باید تلاش کنید که در همه چیز برنده باشید شاید شما شکست بخورید اما باید تلاش کنید همه جام ها را ببرید. من این کار را هر جای دیگری هم بودم انجام میدادم و مطمئنا در اینجا نیز چنین خواهم کرد زیرا من اینجا بازیکنان با کیفیت تری دارم و در باشگاهی هستم که بردن جام جزو سنت های آن است. من تشنه بردن جام هستم ، من تشنه موفقیت هستم.”
همانند مویس، فن خال نیز وعده هایی داد و چشم اندازی از روحیه رقابت خود ارائه داد.
فن خال : “من همیشه به دنبال اول بودن هستم اما این به نحوه کار مربی و بازیکنان ارتباط دارد. آیا من میتوانم انتظارات را براورده کنم؟ فکر میکنم بتوانم، اما به خاطر بزرگی این باشگاه این (بردن جام) کار سختی است.”

<< درباره ی کار در “بزرگترین باشگاه دنیا” >>

مویس : “من هیچگاه فرصتی برای قبول یا رد این پیشنهاد نداشتم . سر الکس به من گفت که مربی بعدی منچستر یونایتد تو هستی. برای من همین کافی بود. همانطور که میتوانید تصور کنید خون از صورتم خارج شد( مترجم: صورتم مثل گچ سفید شد.) من به شدت شکه شدم بودم البته بیشتر به این خاطر که سرالکس تصمیم به بازنشستگی گرفته بود. اما من در درونم بسیار هیجان زده بودم زیرا شانس مربی گری منچستر بونایتد به من داده شده بود.”

فن خال : ” من سر مربی گری بارسلونا را به عهده داشتم که بزرگترین باشگاه اسپانیا است، سرمربی آژاکس بودم که بزرگترین باشگاه هلند است و در بایرن مونیخ که بزرگترین باشگاه آلمان است نیز سرمربی بودم و اکنون نیز سرمربی بزگترین باشگاه انگلستان هستم.”


۰ Comments