جایگزین مسیر

گاردین: منچستریونایتد ژوزه مورینیو را در نظر دارد ولی در عین حال از اخلاق های خاص او هراس دارد.

by | دی , ۱ , ۱۳۹۴

گاردین: منچستریونایتد ژوزه مورینیو را در نظر دارد

پایگاه هواداران منچستریونایتد این روزها همچنان اخبار ضد و نقیضی در خصوص آینده یونایتد به گوش می رسد. همین دیروز ژورنالیستی خبر از قرارداد ۵ ساله مورینیو با یونایتد داد و یکی دیگر از فرصت دادن به فن خال و آزمودن او در سه بازی آینده داد. با این وجود ما متعهدیم که معتبرترین اخبار را از معتبرترین رسانه ها در اختیار شما قرار دهیم. گاردین بار دیگر در خصوص آینده یونایتد مطالبی منتشر کرده است که در ادامه می آید.

گاردین در مقاله ای که منتشر کرده است مدعی شده است یونایتد در فکر این است که چه قدر باید به فن خال زمان بدهد تا اوضاع نامناسب تیم را سروسامان ببخشد. هم چنین گاردین مدعی است مورینیو آماده پذیرفتن این شغل جدید است.

با این حال منچستریونایتد از مورینیو خواهد خواست که در صورتی که لازم شد جانشین فن خال شود، سنت های باشگاه را بداند و به آنها وفادار بماند.

در حالی که باشگاه به شدت به جدا کردن راه خود از مرد هلندی می اندیشد، هنوز نگرانی هایی در سطوح بالای باشگاه در خصوص روشهای مدیریتی مورینیو وجود دارد. مسائلی که یک بار و در سال ۲۰۱۳ و پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن سبب شد آنها سکان یونایتد را به او نسپارند.

یونایتد از توانایی بالای مورینیو آگاه است اما حجم تنشهایی که او به وجود خواهد آورد و همچنین مقاومت در مقابل بازی دادن به جوانان سران یونایتد را به فکر فروبرده است. هر چند سرالکس فرگوسن غالبا درگیر تنش هایی میشد و حتی با اتحادیه فوتبال انگلستان روابط حسنه ای نداشت اما در الدترافورد حس بر این است که ژوره حتی از این هم فراتر می رود و در بدترین لحظات، مانند این فصل چلسی به محرومیت خودش منجر می شود.

اگر یونایتدها به مورینیو پیشنهاد دهند، برای او شفاف خواهند ساخت که آنها انتظار رفتاری بهتر از او و همچنین وفاداری به سنت تاریخی استفاده از بازیکنان خود را دارند

یونایتد هم چنین در فکر این است که چه قدر باید به فن خال زمان دهد. آن هم پس از تنها سه پیروزی در ۱۳ بازی متوالی که تیم را به جایگاه پنجم فرستاده است. جایگاه فنخال در تیم ضعیف شده است اما او سعی می کند رفتاری نرمال داشته باشد. کنفرانس خبری پیش بازی فن خال به صورت نرمال در چهارشنبه برگزار می شود و او حتی غذای بازیکنان را در ناهار کریسمس در زمین تمرین سرو کرده است.

اما نکته قابل توجه اینجاست که هیچ حمایتی از او از پشت پرده صورت نگرفته است، حتی در فضای خارج از رسانه و به صورت غیررسمی. یونایتد می توانست ار مربی خود در مقابل هجمه انتقادات دفاع کند اما آنها تصمیم گرفته اند سکوت کنند و این فشار را بر سرمربی بیشتر کرده است.

مورینیو به صورت شفاف یونایتد گفته است که این شغل را می خواهد هر چند که رابطه نزدیکی با سرمربی حال حاضر تیم دارد. اما منابع پرتغالی مدعی شده اند هنوز پیشنهاد محکمی ارائه نشده است. تنها دو هفته پیش بود که یونایتدها اعلام کردند از عملکرد سرمربی خود راضی هستند و شاید قرارداد فن خال را که سال ۲۰۱۷ به اتمام می رسد، تمدید کنند.

اما بعد از آن حذف از لیگ قهرمانان به دست ولفسبورگ و دو شکست متوالی در لیگ برابر بونموث و نوریچ به طور دراماتیکی همه چیز را تغییر داد به خصوص آن که اکنون مورینیو در دسترس است.

۰ Comments