جایگزین مسیر

منچستریونایتد 2-1 اورتون؛ 5 نکته ای که آموختیم

by | مهر , ۱۴ , ۱۳۹۳

شیاطین سرخ روز یکشنبه توانستند با نتیجه 2 بر 1 برابر اورتون به پیروزی خانگی شیرینی دست یافتند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – منچستریونایتد پیش از وقفه بازی های ملی دیدار حساسی برابر اورتون داشت. یونایتد ها در برابر اورتون بازی را خوب شروع کردند و در نیمه اول با تک گل دی ماریا پیش افتادند. در نیمه دوم فشار اورتونی ها بیشتر شد تا بالاخره توانستند با ضربه سر استیون نایسمیت به تساوی برسند, اما یونایتد ها دوباره با گلزنی فالکائو جلو افتادند و این نتیجه تا پایان بازی پابرجا ماند تا تافی ها بدون کسب امتیازی به مرسی ساید برگردند.

این تنها یک پیروزی بود

لوئیز فن خال حق داشت که از عملکرد نیمه دوم یونایتدها انتقاد کند و باید از دیوید دخیا سپاسگزار باشند که 2 واکنش فوق العاده در بازی داشت. اما در اوایل فصل اری, یونایتد خوب بازی نمی کرد و مساوی می کرد یا شکست می خورد.

آنها در بازی برابر وستهام یا اورتون در بهترین فرم خود قرار نداشتند, اما همچنان در شرایطی وارد وقفه بازی های ملی می شوند که 2 پیروزی پشت سر هم کسب کرده اند. البته پیروزی برابر تیم روبرتو مارتینز نیز مهم بود. اگر یونایتدها بالاتر از اورتون در جدول رقابت ها قرار بگیرند, فاصله آنچنانی با رتبه ای که جواز حضور آنها در فصل آینده لیگ قهرمانان را حتمی می کند, نخواهند داشت.

رادامل فالکائو گل های زیادی خواهد زد

فالکائو اولین گلش را برای یونایتد در بازی برابر اورتون زد. این گل نمونه ای از گل یک مهاجم بود که پشت سر آخرین مدافع حریف جاگیری می کند و از این مزیت بیشتر از دیگر بازیکنان بهره می برد.

او همچنین چند موقعیت نصفه و نیمه را ازدست داد, اما جابجایی هایش در محوطه جریمه در کل زمان بازی خوب بود. اگر این روند ادامه یابد, او مطمئنا گل های بسیار زیادی در فصل جاری رقابت های لیگ برتر می زند- بخصوص زمانی که کاملا از مصدومیت زانویش رهایی یابد و به 100 درصد آمادگی جسمانی برسد.

فن خال به جوانان فرصت خواهد داد

تصمیم فن خال در فروش دنی ولبک به آرسنال شاید انتقاداتی را دربر داشته باشد. اما ترکیب 11 نفره یونایتد در بازی برابر اورتون شامل 3 بازیکن 20 ساله پرورش یافته در آکادمی باشگاه می شد, پدی مک نیر, تایلر بلکت و جیمز ویلسون.

فن خال شاید پول کلانی برای خرید ستارگان خارجی خرج کرده باشد, اما مربی هلندی یونایتدها ترسی از اعتماد کردن به بازیکنان جوان ندارد. بلکت و مک نیر با عملکردشان به عضوهای ثابت تیم اصلی در دوران فن خال مبدل شده اند.

پدی مک نیر به دنبال تثبیت جایگاهش

شاید خیلی زود باشد که پس از دو بازی درباره پدی مک نیر نظری داد. او به لطف لیست بلند بالای مصدومان یونایتد به شکل غیرمنتظره ای فرصت حضور در میدان را یافت و به خوبی از این فرصت استفاده کرد. او تاکنون چالش سخت تری به غیر از مهار روملو لوکاکو نداشته است.

اما دوئل بین او و بلژیکی تنومند به سود پدی جوان تمام شد تا یونایتد 3 امتیاز بازی را بدست بیاورد. البته لوکاکو در فرم ایده آل خود قرار نداشت, اما مک نیر همچنان به خوبی به وظیفه اش عمل کرد و همه به طور واضضح دیدند که او ترسی از مواجه با لوکاکو به خود راه نداده است.

لوکاکو باید از فرصت هایی که بدست آورد در مقابل جوان 19 ساله یونایتدی ها که این دیدار دومین بازی اش از ابتدا بود, استفاده می کرد. اما او در سراسر زمان بازی به سختی توانست شوتی به سمت چارچوب بزند.

دیوید دخیا یکی از بهترین دروازه بانان جهان است

یونایتد شاید دفاع شکننده ی داشته باشد, اما آنها یکی از بهترین دروازه بان های حال حاضر جهان را دارند. دو واکنش او در دقایق پایانی در برابر شوت های برایان اویدو و لئون عثمان 3 امتیاز بازی برابر اورتون را به ارمغان آورد.

البته ما هنوز به مهار پنالتی لیتون بینز اشاره نکرده ایم. دخیا در بازی برابر اورتون فوق العاده بود و پس از بازی هر دو مربیان به این نکته اذعان داشتند که دخیا بود که تفاوت را در بازی بین دو تیم رقم زد.

او از هم اکنون یکی از بهترین دروازه بانان جهان محسوب می شود و با احتساب اینکه او هنوز 23 سال دارد, شانس خوبی دارد تا روزی به عنوان دروازه بان شماره 1 جهان بدون هیچ حرف پس و پیشی تبدیل شود.

۰ Comments