جایگزین مسیر

منچستر یونایتد در آغاز قرن 21 : تداوم نتایج درخشان

by | آبان , ۲۷ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – در یکی دیگر از قسمت های تاریخچه منچستریونایتد بزرگ ، اینبار ، گردونه تاریخ ، ما را به دهه اول قرن بیست و یک رسانده است . با ما همراه باشید .

یونایتد دهه ، سده و هزاره جدید را به عنوان یک نام تجاری و یک برند جهانی شده ، شروع کردند . آنها برای انجام مسابقات قهرمانان باشگاه های جهان به برزیل سفر کردن ولی نتوانستند از گروه خود صعود کنند و به عنوان یک ناکام بزرگ به جهان معرفی شدند .

یونایتد پس از بازگشت به انگلستان از برزیل ، توانستند رتبه ششمی را تا ماه آپریل به دست بیاورند . این در حالی بود که یونایتد هنوز نتوانسته بود جانشین مناسبی برای پیتر اشمایکل پیدا کنند . اتفاقی که هنوز هم رخ نداده است .

 

در این مدت ، دروازه بان های زیادی برای جایگزینی اشمایکل امتحان شدند که یکی از آنها مارک بوسنیچ بود که در فصل 1999-2000 ، نتوانست موفق باشد . در پایان این فصل بود که الکس فرگوسن ، دروازه بان قهرمان مسابقات اروپایی ، فابین بارتز را به خدمت گرفت .

دروازه بان عجیب ولی خوب فرانسوی یونایتد ، کمک شایانی برای سومین قهرمانی متوالی یونایتد در لیگ کرد . یونایتد دومین تیمی بود که در انگلستان توانسته بود سه بار پیاپی قهرمان لیگ برتر انگلستان شود . پیش از آنها ، لیورپول در سال های 1982 ، 1983 و 1984 قهرمان انگلستان شده بودند . البته لیورپول به کمک دو سرمربی ، یعنی باب پیزلی و جو فاگان ، توانسته بود این مقام ها را کسب کند ولی سر الکس توانسته بود به تنهایی این کار را انجام دهد .

 

 

به طور قطع میتوان گفت که سر الکس فرگوسن ، پشت سر موفقیت های یونایتد بود . او اولین مربی بود که توانست سه عنوان قهرمانی در لیگ برتر را کسب کند و در این رابطه هت تریک کند . او در پایان فصل 2000-2001 ، اعلام بازنشستگی کرد . تصمیمی که خیلی زود تغییر پیدا کرد .

خرید اصلی فرگوسن در سال 2002 ، بدون شک ریو فردیناند بود . بازیکنی که کیفیت خود را در جام جهانی 2002 در کره و ژاپن ، در ترکیب انگلستان نشان داده بود . اضافه دیوار پولادین به ترکیب یونایتد ، به فرگوسن اجازه داد که اجازه فروش یاپ استام به لاتزیو را بدهد .

15_0

ریو فردیناند

ریو ، به قهرمانی یونایتد در سال 2003 خیلی کمک کرد . اما خیلی زود او به دلیل شرکت نکردن در تست اجباری دوپینگ در کمپ تمرینی یونایتد که توسط اتحادیه فوتبال انگلستان انجام میشد ، 8 ماه محروم شد !

در دوره عدم حضور ریو در ترکیب یونایتد ، یونایتد قهرمانی را به آرسنال واگذار کرد و در فینال اف ای کاپ توانست با پیروزی 3-0 برابر میلوال ، به قهرمانی برسد . یک سال بعد ، در زمین کاردیف ، در ولز، یونایتد باید در فینال اف ای کاپ به مصاف آرسنال میرفت که در این بازی در ضربات پنالتی ، 5-4 شکست خوردند . پنالتی های یونایتد را رونی ، نیستلروی ، رونالدو و روی کین گل کردند ولی پاول اسکولز ، شاهزاده زنجفیلی الدترافورد ، در گل کردن ضربه اش ناکام ماند تا دوازدهمین قهرمانی یونایتد در جام حذفی انگلستان ، به دست نیاید .

در فصل 2006-2007 ، یونایتد توانست شانزدهمین قهرمانیش را در لیگ به دست بیاورد . در حالی که هواداران یونایتد به خاطر برگرداندن جام قهرمانی از استمفورد بریج ، خوشحال بودند ، این قهرمانی را به رونالدو ، مدیون بودند . بازیکنی که 13 عنوان به دست آورد و در آن فصل ، بهترین بازیکن جوان سال و بهترین بازیکن لیگ برتر انگلستان شد .

 

UEFA Champions League Group F: Manchester United v Dynamo Kyiv

کریستیانو رونالدو

در حالی که به نظر می آمد رونالدو بهترین فصلش را پشت سر گذاشته است ، او در فصل بعد از آن ، دوگانه یونایتد را به همراه رونی و باقی هم تیمی هایشان تضمین کردند . او در این فصل ، 42 گل به ثمر رساند . در این فصل بود که یونایتد ، اوون هارگریوز ، کارلوس توز ، اندرسون و نانی را جذب کردند . آنها توانستند با پیروزی برابر ویگان در آخرین بازی فصل ، که با گلزنی رایان گیگز همراه بود ، قهرمانی را از چلسی بربایند . گیگز در همین مسابقه بود که رکورد تعداد بازی برای یونایتد را به نام خودش ثبت کرد .

ده روز بعد ، یونایتد در شهر مسکو باید در فینال لیگ قهرمانان اروپا ، به مصاف چلسی میرفت . گل رونالدو ، با گل لمپارد ، جواب داده شد تا بازی تا پایان 120 دقیقه ، 1-1 مساوی بشود و سرنوشت قهرمان اروپا ، در ضیافت پنالتی ها مشخص بشود . جایی که رونالدو پنالتیش را از دست داد ، جان تری فرصت این را داشت که قهرمانی را برای چلسی به ارمغان بیاورد ولی او در هنگام زدن ضربه لیز خورد و توپ به تیر برخورد کرد . سومین قهرمانی یونایتد در معتبرترین تورنمنت اروپایی جایی بدست آمد که ادوین وندرسار ، ضربه پنالتی آنلکا را دفع کرد .

van-der-sar-4

درخشش ادوین وندرسار در آن شب رویایی

چگونه میشد که یونایتد فصل 2007-2008 را تکرار کند ؟ نمی توانست . یونایتد در فصل بعد از آن ، قهرمانی در چمپیونز لیگ را در فینال به بارسلونا واگذار کردند . اما آنها لیگ را از دست ندادند . همچنین یونایتد در دسامبر 2008 ، در مسابقات قهرمان باشگاه های جهان ، با پیروزی برابر یکی از تیم های آمریکای جنوبی ، قهرمان شد .

یونایتد توانست در پایان این فصل ، هجدهمین قهرمانیش را به دست بیاورد که آنها را برابر با رکورد لیورپول میکرد . در این سالها بود که الکس فرگوسن جوانان مستعدی را به دنیای فوتبال معرفی میکرد . بن فاستر یکی از این جوانان بود که با درخشش توانست مدتی به عنوان جایگزین وندرسار ، خودش را مطرح کند . او در فینال لیگ اتحادیه برابر تاتنهام ، توانست در دقیقه 120 ، یک پنالتی را مهار کند تا خود را ثابت کند .

 

فاستر تنها ستاره جوان آن روز های یونایتد نبود . ماکدا با گلزنی برابر استون ویلا خود را مطرح کرد در حالی که درن گیبسون و دنی ولبک نیز در حال ورود به عرصه بودند . بنابر این حتی با جدایی توز و رونالدو در تابستان فصل بعد از آن ، آینده روشنی برای یونایتد تصور می شد .

تعدادی از عکس های خاطره انگیز این دهه:

Manchester United v Inter Milan

13854176845

ckez9l1ir3qt6o09kgg8

084evraheinzedm_468x583

d4c890350f6049b7ad46056a4a04689f

Edwin-Van-Der-Sar_2235047

wallpaper-1541369

 

 

10678618_1551147731781594_6905254940929522132_n

edwin-van-der-sar-manchester-united

ScholesBarca

۰ Comments