جایگزین مسیر

مورد عجیب گیلرمو وارلا

by | بهمن , ۲۷ , ۱۳۹۲

علی رغم اینکه وقتی صحبت از اولین خرید دیوید مویز در منچستریونایتد می شود, همه اسم مروان فلاینی را به زبان می آورند اما در حقیقت اولین خرید دیوید مویز گیلرمو وارلا مدافع راست جوان اروگوئه ای بود.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – پس از حضور موفق دو هفته ای در تمرینات یونایتد, وارلا در ماه ژوئن سال قبل به طور دائم از باشگاه اتلتیکو پنارول با مبلغی پایین تر از 3 میلیون پوند به منچستریونایتد ملحق شد. او با این آرزو وارد الدترافورد شد تا پا جای پای هم تیمی کنونی اهل آمریکای جنوبی خود رافائل داسیلوا بگذارد, این بازیکن 20 ساله در ابتدای انتقالش به یونایتد پیراهن شماره 30 را گرفت. با گرفتن این شماره, بسیاری انتظار داشتند او در ترکیب اصلی تیم مویز در فصل جاری قرار بگیرد.

با این وجود, وارلا برای راه یافتن به ترکیب تیم اصلی مبارزه می کرد, او بازیکن ثابت تیم زیر 21 ساله به هدایت وارن جویس شد, اما هنوز نتوانسته اولین بازی خود برای تیم اصلی را انجام دهد.

اما اتفاقات برای وارلا بسیار بدتر شد, در ژانویه سال جاری پدر و مادر وارلا هر دو در خودرویی بودند که در کشور اروگوئه دچار سانحه شد. به همین دلیل به این مدافع جوان اجازه داده شد تا به منته ویدئو برگردد و مدتی را با خانواده خود بگذراند. به دلیل زمان رخدادن این حادثه, شایعات بسیاری پخش شد مبنی بر اینکه او شاید به باشگاه سابق خود پنارول برگردد تا نزدیک پدر و مادر خود باشد. اما با این حال , این انتقال نهایی نشد و وارلا پس از مدت کوتاهی به یونایتد برگشت تا در تیم 21 سال بازی کند.

ستاره تیم ملی اروگوئه در جام جهانی زیر 20 سال 2013 که تنها در ضربات پنالتی در فینال با شکست برابر فرانسه نتوانستند قهرمان این جام بشوند, اکنون در بازگشتش به تیم زیر 21 سال یونایتد روز دوشنبه در بازی برابر وستهام بازی چشم نوازی به نمایش گذاشت. او نمایش مستحکمی در خط دفاع داشت و به طور مرتب در حملات شرکت داشت, وارلا حتی در گل اول یونایتد در این بازی تاثیرگذار بود و در طول شب با نفوذهای خود مدافعان حریف را به دردسر انداخت.

به نظر می رسد در شرایط کنونی با توجه به اینکه رافائل داسیلوا در فصل جاری با مصدومیت های بیشماری روبرو می شود و عملکرد پرنوسانی داشته است و همچنین مویز ترجیح می دهد از آنتونیو والنسیا بیشتر در خط هافبک استفاده کند, احتمالا وارلا می تواند با درخشش در ترکیب تیم زیر 21 سال به تیم اصلی راه یابد.

بدیهی است که جام جهانی 2014 برزیل بدون شک تورنمنتی نیست که وارلا بتواند در آن حضور داشته باشد, به همین خاطر هدف وارلا بدون شک جام ملت های آمریکای جنوی 2015 می باشد و برای حضور در این تورنمنت او باید به تیم اصلی یونایتد راه یابد.

۰ Comments