جایگزین مسیر

مویز به دنبال ایجاد تعادل در خط حمله

by | آذر , ۵ , ۱۳۹۲

علی رغم اینکه هواداران نگران خط هافبک منچستریونایتد هستند, بحران بالقوه مهاجم در یک قدمی دیوید مویز قرار دارد.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – بحران بالقوه مهاجم در تیم در یک قدمی دیوید مویز قرار دارد. در آغاز اولین فصل حضور مویز در الدترافورد, خط حمله یونایتد کمترین نگرانی را برای این مربی اسکاتلندی ایجاد می کرد.

به دلیل نزدیک شدن ریو فردیناند به تولد 35 سالگی خود, تغییر احتمالی در خط دفاع جدی به نظر می رسید.

تلاش طولانی مدت و در نهایت بی ثمر یونایتد در تابستان برای خرید مدافع چپ اورتون, لیتون بینز, به این معنا بود که باید به استفاده از پاتریس اورا رضایت داد.

همچنین نگرانی درباره قرارداد بازیکنان بالای 30 سال تیم در خط دفاع وجود دارد, اورا, کاپیتان نمانیا ویدیچ و ریو فردیناند, همه بازیکنان بالای 30 سال خط دفاع تیم هستند که از مدت قرارداد آنها زمان زیادی باقی نمانده است.

بازیکنان جوان در خط دفاع منتظر بودند تا به تیم اصلی راه پیدا کنند و عملکرد ضعیف دفاع های باتجربه تیم در اوایل فصل به این معنا بود که تیم نیاز به دفاعی امن و استوار داشت.

خط هافبک بار دیگر هنوز یک معضل بزرگ برای تیم محسوب می شد, پس از اینکه تلاش باشگاه برای خرید بازیکنانی همچون سسک فابرگاس, سمی خدیرا و آندر هررا در طول مهلت نقل و انتقالات تابستانی با شکست مواجه شد. باشگاه نتوانست بازیکنی را به خدمت بگیرد که نقص موتور محرکه تیم را که مدت های طولانی است پابرجا است, رفع کند.

خرید فلاینی تا حدودی تسکینی بود بر این مشکل اما این بازیکن 27 میلیون پوندی هنوز نتوانسته به چهره ای شاخص در تیم بدل شود.

بال های کناری تیم نیز همچون نانی, اشلی یانگ و آنتونیو والنسیا همه آن تاثیری را که تیم نیاز دارد, به نمایش نمی گذارند.

در مقابل, خط حمله یونایتد نسبتا باثبات بود.

.

.

خوب, در دوران پس از سر آلکس فرگوسن, معضل جدایی احتمالی وین رونی در طول کل تابستان پابرجا بود و چلسی تلاش می کرد این بازیکن را به چنگ بیاورد. اما از آن لحظه که مهلت نقل و انتقالات تمام شد, تمام این اخبار پیرامون رونی فروکش کرد و ما نمایش های بی نظیری از این مهاجم انگلیسی دیدیم.

با گلزنی رابین فان پرسی و دنی ولبک در روز اول رقابت ها و حضور هرناندز بر روی نیمکت, این خط حمله همانند خط حمله مشهور یونایتد در سال 1999 بود, زمانی که خط حمله یونایتد را بازیکنانی همچون دوایت یورک, اندرو کول, تدی شرینگهام و اوله گونار سولسشیائر تشکیل می دادند.

اما چندین حفره در این ترکیب دیده می شد.

برای نمونه, برنده کفش طلای لیگ برتر در فصل گذشته, رابین فان پرسی, به وضوح با مصدومیت کشاله ران مبارزه می کرد.

مصدومیت انگشت پا نیز در ادامه گریبان او را گرفت اما به نقل از مویز, این مصدومیت به طور کامل برطرف شده است.

او از ترکیب تیم ملی هلند برای بازی دوستانه کناره گیری کرد و با تیم برای بازی با کاردیف سیتی در بازی یکشنبه گذشته به جنوب ولز سفر نکرد.

شیاطین سرخ امروز به آلمان سفر کردند تا با بایرلورکوزن دیداری حساس را برگزار کنند, دیداری که نتیجه آن بسیار اهمیت دارد, چون هر دو تیم برای صعو از گروه خود به امتیاز این بازی نیاز دارند.

پس از دو تساوی خارج از خانه برابر شاختار و رئال سوسیداد, یونایتد برای اطمینان از صعود به مرحله حذفی رقابت های لیگ قهرمانان به پیروزی برابر بایر در ورزشگاه بای آرنا نیاز دارد.

مویز امیدوار است تا مهاجم 10 گله تیمش در هواپیما باشد.

یونایتد مطمئنا به او نیاز دارد و بیشتر از هر موقع دیگری, آنها در بازی برابر تاتنهام در وایت هارت لین در روز یکشنبه هفته آینده به مهاجم گلزن خود نیاز خواهند داشت.

او بازیکنی بود که در فصل گذشته قهرمانی را برای شیاطین سرخ به ارمغان آورد. بازیکنی که آنها بدون او در فصل جاری به مشکل برخورده اند.

در سه بازی از رقابت های لیگ برتر که رابین در ترکیب منچستریونایتد, حضور نداشته است, قهرمان لیگ برتر تنها یک امتیاز از بازی برابر کاردیف کسب کرده است و به وست برومویچ آلبیون و سیتی باخته اند.

اما اگر مصدومیت کشاله ران این بازیکن ادامه یابد, تنها استراحتی طولانی مدت می تواند منجر به بهبود او شود.

رونی خوشبختانه به گلزنی ادامه می دهد. گل او برابر کاردیف هشتمین گل وین در رقابت های لیگ برتر بود.

اما حرکت خشن او بر روی بازیکن تیم ولزی جوردون ماتچ حرکت های جنجالی گذشته این بازیکن را به یاد هواداران انداخت, حرکاتی که به نظر بعید است یک بازیکن باتجربه 28 ساله مرتکب آنها شود.

البته خود رونی معتقد بود که بازیکن حریف با آرنج ضربه ای به صورت او زده است و همین امر باعث عصبانیت این مهاجم انگلیسی شده است.

او خوشبختانه از مجازات اتحادیه فوتبال گریخت به دلیل اینکه داور صحنه را دید و با کارت زرد این بازیکن را جریمه کرد, اما این نیمه دیگر وین رونی بود که مدت های طولانی می شود ما ندیده بودیم و بروز این مسئله در این برهه حساس, تنها باعث ناامیدی ما می شود. در صورت مجازات او شیاطین سرخ ضربه بزرگی می خوردند.

ولبک در بازی برابر کاردیف دوباره به تیم برگشت و به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت پس از اینکه به دلیل مصدومیت زانو 6 بازی از ترکیب تیم به دور بود.

مویز اذعان کرده است که ادامه التهاب زانو این بازیکن جوان, موجب نگرانی آنها شده است اما عمل جراحی زانوی او به تعویق افتاده است. با این حال, این احتمال می رود که در صورت بدتر شدن وضعیت مصدومیت ولبک او مجبور به جراحی شود.

پس از این سه مهاجم, خاویر هرناندز قرار دارد. این مهاجم مکزیکی در دو بازی یونایتد در جام اتحادیه 3 گل به ثمر رسانده است اما در دو بازی که در لیگ برتر برابر وست بروم و کاردیف به میدان رفته است, موفق عمل نکرده است.

شما چه فکر می کنید؟ با این وضعیت مهاجمان تیم, آیا مویز نباید نگران خط حمله تیمش باشد؟

۰ Comments