جایگزین مسیر

نقل و انتقالات منچستریونایتد: چه کسی بماند و چه کسی نماند! | تبادل نظر در مورد بازیکنان یونایتد و نقل و انتقالات باشگاه در تابستان پیش رو!(بخش اول)

by | فروردین , ۵ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-اختصاصی

تابستان گذشته منچستریونایتد کم و بیش زیر و رو شد.! زیرا این تیم در تابستان دست به تغییرات زیادی زد و ستاره های زیادی را به خدمت گرفت. یونایتد در تابستان قبل 150 میلیون پوند خرج کرد اما این مبلغ نتوانست تمامی نیاز های یونایتد را بر طرف کند.تیم لوئیز فن خال شاید این روزها خوب کار میکند و بازی هایی قابل قبولی را از خود به نمایش میگذارد اما هنوز هم مشکلات متعددی در فاز خط دفاعی و هافبک دارد و باید دید در تابستان پیش رو چه گزینه هایی مد نظر لوئیز فن خال می باشد و یونایتد چگونه کار خواهد کرد.

انها در تابستان گذشته خرید های ناموفقی را نیز داشته اند. انخل دیماریایی که نتوانسته است رضایت کادر مربی گری و هوادارن را به دست بیاورد و رادامل فالکائویی که هنوز هم نتوانسته است به فالکائوی سابق تبدیل شود. با این حال شاید فروش انخل دیماریا وینگری که تابستان گذشته یونایتد بابت او 60 میلیون پوند را داد زیاد دور از ذهن نباشد و فالکائو نیز بسیار ناراحت است و احتمال جدایی او در تابستان وجود دارد.

حال در زیر به خرید ها و فروش هایی که لوئیز فن خال شاید در تابستان انجام بدهد نگاهی خواهیم انداخت.

چهره های زیادی هستند که میتوانند پیراهن مقدس و بزرگ یونایتد را بر تن کنند.یونایتد بزرگترین باشگاه دنیا می باشد پس در تابستان باید به دنبال بزرگترین ها باشد.

در پست دروازبان یونایتد بزرگترین را در اختیار دارد. داوید دخیا هم اکنون از اماده ترین و بهترین دروازبان های دنیا می باشد. به جرات میتوانیم بگویم داوید این روزها حتی بسیار بیشتر از مانوئل نویر و تیبو کورتوا بهتر کار کرده است و درخشش فوق العاده ای را داشته است.یونایتد باید دخیا را نگه دارد زیرا هم اکنون نام های بزرگی در بازار نقل و انتقالات در پست دروازبان یافت نمیشود که یونایتد بتواند ان ها را به جایگزین داوید کند. شایعات حاکی از این می باشد که رئال مادرید به دنبال داوید است اما چندی قبل ایجنت او اذغان کرده بود که در حال مذاکره با باشگاه بر سر تمدید قرارداد دخیا هستیم پس احتمال انکه داوید در تابستان قرار داد خود را تمدید کند زیاد است و این خبری بسیار خوبی برای هواداران یونایتد می باشد.

در پست دفاع چپ یونایتد یکی از اینده ترین دفاع چپ های جهان را در اختیار دارد: لوک شاو.! شاو 19 ساله شاید فصل جاری چندان خوب ظاهر نشده است اما همه نمایش فوق العاده او را در فصل گذشته دیدیم فراموش نکنید که او فقط 19 سال سن دارد و یک بازیکن جوان همیشه افت و خیز های زیادی را دارد تا بتواند به ثبات برسد.مطمئن باشید شاو در اینده ای نزدیک به بهترین مدافع چپ دنیا تبدیل خواهد شد زیرا او استعدادی فوق العاده را دارد. او چندی قبل گفته بود که قصد دارد تا پایان بازیگری اش در یونایتد بماند و راه دنیس اروین و پاتریس اورا را پیشی بگیرد و اسطوره شود.این یک خبر خوب برای یونایتدی ها می باشد زیرا شاو در سال های اینده در لباس یونایتد فوق العاده میدرخشد. یونایتد درپست دفاع چپ دالی بلیند و مارکوس روخو را نیز در اختیار دارد. بلیند این روزها به خوبی در دفاع چپ بازی میکند و مارکوس روخو نیز دفاع چپ خوبی است واین دو گرینه ی لوئیز فن خال در پست دفاع چپ می باشند تا زمانی که لوک شاو به ثبات رسیده و به دفاع چپ ثابت و بزرگ یونایتد تبدیل شود. پس در تابستان پیش رو یونایتد نباید دالی بلیند و مارکوس روخو را به فروش برساند زیرا هردوی انها فقط 24 سال سن دارند و اکنون نیز نمایش های خوبی را از خود برجای گذاشته اند.

حال باید به پستی اشاره کنیم که یونایتد در فصل جاری با مشکلات زیادی در این پست مواجه شد: دفاع وسط.! یونایتد در تابستان گذشته خط دفاعی اش کاملا عوض شد.نمانیا ویدیچ و ریو فردیناند که سالها در قلب خط دفاعی شیاطین توپ میزدند و از بهترین مدافعین و زوج های خط دفاعی در جهان به شمار می امدن فصل گذشته بار خود را بستند و از یونایتد رفتند و پس از ان یونایتد باور نمیکرد که با چنین معضلی در خط دفاع رو به رو شود. کریس اسمالینگفیل جونزجانی اوانزمارکوس روخو و تایلر بلکت 20 ساله از مدافعین وسط یونایتد می باشند. اما ایا واقعا در حد دو فولادی که سالها در قلب خط دفاعی یونایتد میدرخشیدند بوده اند؟! ایا هیچ کدام از انها میتوانند برای یونایتد مفید باشند؟! یونایتد در فصل جاری ضربه های زیادی را در این پست خورده است و دلیل اصلی ان نیز ناهماهنگی و البته عدم وجود یک مدافع و رهبر درجه 1 در پست دفاع وسط بوده است. خیر! هیچکدام از مدافعین وسطی که یونایتد اکنون در اختیار دارد درجه 1 نیستند. پس به این نتیجه خواهیم رسید یونایتد برای برطرف کردن مشکلات خود در این پست باید دست به تغییراتی بزند و در تابستان نام های بزرگی در حد بزرگی یونایتد را به خدمت بگیرد. متس هوملزدیگو گودینرافائل وارانمارکینیوشلاپورتهرون فلار و رایان شاوکراس از مدافعینی هستند که در فصل جاری به یونایتد لینک شده اند.

یونایتد این روز ها سخت به دنبال رافائل واران و مارکینیوش میباشد و باید دید در تابستان پیش رو کدام یک به تیم ملحق خواهند شد بدون شک یونایتد حداقل به یک مدافع درجه 1 و مطمئن در پست دفاع وسط نیازمند است.

اما با خرید دفاع وسط باید نام هایی نیز در این پست از تیم بروند. سوال این است کدام یک؟ نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام یک از مدافعین یونایتد باید در تابستان بار خود را بسته و این تیم را ترک کنند؟!

مشخص نیست که در تابستان پیش رو فن خال کدام یک را به فروش خواهد رساند اما مطمئنا یک مدافع از لیست بالایی به فروش خواهد رسید.

حال نوبتی هم که باشد نوبت به پست دفاع راست می باشد که در مورد ان بحث کینم. انتونیو والنسیارافائل دا سیلوا و پدی مک نیر از بازیکنانی هستند که یونایتد در این پست در اختیار دارد.والنسیا شاید مقابل ارسنال اشتباه خیلی بدی را مرتکب شد اما انصافا نباید از بازی خوبی که این روز ها برای شیاطین سرخ انجام میدهد چشم پوشی کرد. والنسیا این روزها عالی است اما در مقابل رافائل چندان خوب کار نکرده است و نتوانسته است جایی در برنامه های مرد هلندی پیدا کند و رضایت او را به دست بیاورد. رافائل به احتمال زیاد در تابستان پیش رو یونایتد را ترک خواهد کرد زیرا چندی قبل نیز این را طی مصاحبه ای گفته بود. در این میان پاتریک مک نیر 20 ساله عملکردی قابل قبول را داشته  است و خود را به عنوان یک بازیکن بسیار اینده دار در پست دفاع راست معرفی کرده است هرچند او در اخرین بازی اش برای شیاطین سرخ بد کار کرد و از ان موقع فن خال از وی استفاده نکرده است اما بیایید همیشه نیمه خالی لیوان را نبینیم. همین پاتریک مک نیر در ابتدای فصل در پست دفاع راست به کار گرفته شد و همه شاهد بودیم حتی به عنوان بهترین دفاع یونایتد نیز شناخته شد سپس به پست دفاع راست رفت و در انجا نیز فوق العاده درخشید. طوری که لوئیز فن خال طی مصاحبه ای اذغان کرد که مک نیر میتواند برای 10 سال دفاع راست یونایتد را بیمه کند. به نظر نمیرسد که فن خال بخواهد در تابستان دفاع راستی یه خدمت بگیرد زیرا والنسیا به خوبی کار کرده است و مک نیر نیز شاید طی 2 فصل اینده به عنوان بازیکن ثابت در این پست به کار گرفته شود. اما در صورتی که این بازیکنان در پست دفاع راست نتوانند خواسته های لوئیز فن خال را براورده کنند ممکن است در تابستان مدافع راستی نیز به یونایتد ملحق شود. ناتانیل کیلاین و سیموس کولمن از مدافعین راستی هستند که طی فصل جاری به یونایتد لینک شده اند.

حال نظر شما چیست؟ تا به اکنون در مورد خط دفاع یونایتد و پست دروازبان بحث کرده ایم به نظر شما چه کسانی در این پست باید تیم را ترک کنند و چه کسانی در یونایتد بمانند و البته چه چهره هایی در تابستان به یونایتد ملحق شوند؟!

منتظر قسمت های بعدی باشید…

 

۰ Comments