جایگزین مسیر

نوستالژی هفته | کوئینز پارک رنجرز 1 -1 منچستر یونایتد ، سال 1996

by | دی , ۲۵ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران

در هفته 31 ام سال 1996 در آخرین بازی های فصل در حالی که منچستر یونایتد تیم صدر نشین آن فصل با دو بازی بیش تر نسبت به تیم دوم جدول یعنی نیوکاسل تنها سه امتیاز امتیاز اختلاف داشت به مصاف تیم ته جدولی QPR  می رفت . هر نتیجه ای غیر از پیروزی برای منچستر یونایتد بسیار دلهره آور بود ، با توجه به بازی های عقب افتاده نیوکاسل و احتمال پیروزی آن ها در بازی های عقب افتاده هر نتیجه ای غیر از برد ، به منظره یک شکست تلخ بود ، شکستی که شاید باعث از دست رفتن عنوان قهرمانی می شد .

به نظر می رسید تیم پرستاره منچستر یونایتد با وجود ستاره هایی مثل پیتر اشمایکل ، استیو بروس ، گری نویل ، رایان گیگز ، پاول اسکولز، روی کین ، دیوید بکهام ، اریک کانتونا و اندی کول کار سختی برای پیروزی مقابل این تیم ته جدولی نخواهد داشت .

اما پس از شروع بازی ، با وجود آن همه ستاره کار بدجوری گره خورده بود ، نه تنها منجستر یونایتد موفق به گلزنی نشد بلکه دنیس آروین ایرلندی با یک گل بخودی همه چیز را بیش از پیش خراب کرد . سه بازی بیش تر نسبت به تیم دوم و تنها سه امتیاز اختلاف آن هم در حالی که تنها هفت بازی دیگر تا انتهای فصل باقی مانده بودو اگر نیوکاسل از این فرصت استفاده می کرد بدون شک به عنوان قهرمانی می رسیدند .

در حالی که همه چیز داشت ، بد و بسیار بدتر از آنچه که به فکر کسی برسد می گذشت و  بازی تا آخرین لحظات با همان نتیجه در حال ادامه بود اما به یکباره ، فوق ستاره ای به نام رایان گیگز همه چیز را عوض کرد ، چند لحظه قبل از اتمام بازی ، فقط چند لحظه با یک حرکت دیدنی و پاس گل بی نظیر  موقعیت گلی برای اریک کانتونا ساخت که او هم بخوبی از این فرصت استفاده کرد و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند و پس از این گل به ثانیه نرسید که داور سوت پایان بازی را به صدا در آورد و بازی با نتیجه یک بر یک ، مساوی به پایان رسید .

شایان به ذکر است که در آن فصل منچستر یونایتد با 82امتیاز ، با اختلافی 4 امتیازی نسبت به نیوکاسل به عنوان قهرمانی رسید . تیم های لیورپول و استون ویلا هم در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفتند . در حالی که تیم های کوئینز پارک رنجرز ،بولتون و منچستر سیتی هم در قعر حدول قرار گرفتند به دسته پایین تر سقوط کردند .

دانلود خلاصه ای از این بازی 

Untitled-1

۰ Comments