جایگزین مسیر

نویل: به جایی که تعلق داشتم,برگشتم

by | مرداد , ۸ , ۱۳۹۲

8 سال پس از اینکه او منچستریونایتد را در مقام یک بازیکن ترک کرد, فیل نویل به عنوان مربی به همراه دیوید مویس به یونایتد بازگشته است. این یونایتدی قدیمی و برنده سه گانه نمی تواند از اینکه دوباره برگشته است, خوشحال تر این باشد.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران – فیل نویل درباره بازگشت خود این چنین می گوید: جای هیچ سوالی نیست که این شغل رویایی برای من است. هنگامی که هشت سال قبل اینجا را ترک کردم, همیشه گفتم که می خواهم روزی به شکلی به یونایتد بازگردم. من می دانستم که به احتمال زیاد هرگز نمی توانم به عنوان بازیکن این کار را انجام دهم بنابراین مربی شدن گام بعدی من بود.

روزی نمی شد که بگذرد و من هیچ خبری درباره یونایتد نگیرم و اکنون که برگشته ام, بهترین سناریو برای من اتفاق افتاده است. من می دانم که نیاز دارم تا این فرصت را با هر دو دستم محکم بگیرم و مطمئن شوم که از همه اتفاقاتی که در این باشگاه رخ می دهد مطلع هستم. تا آن موقع این اتفاقی بی نظیر است.

آمدن به کمپ تمرینی AON  در اولین روز کاری که داشتم واقعا همانند این بود که به خانه آمده ام. معمولا هنگامی که شما شغل جدیدی آغاز می کنید, کمی مضطرب هستید اما بلافاصله پس از اینکه از در گذشتم و کاث را در پذیرش دیدم و دیگر چهره های آشنا, کاملا معمولی بود. تنها استمرار و وفاداری است که این باشگاه را بسیار موفق کرده است. تغییر مربی نمی توانست بیشتر از این راحت باشد, اما همزمان با این مسئله, من می دانم که این اتفاق به احتمال زیاد بزرگترین چالش من خواهد بود. من واقعا نمی توانم صبر کنم.

آمدن به تور و گذراندن مدتی در درون و بیرون زمین با ترکیب تیم فوق العاده است و واقعا تمرینی سودمند از لحاظ آشنایی بهتر با دیگران است. تمرین کردن عالی است و چیزی که برای من آشکار گشت, حرفه ای بودن بازیکنان بود. در نهایت من به این مسئله پی بردم که چطور بازیکنان خوب با بازیکنان عالی تفاوت دارند. شما از آنها می خواهید یک کار را انجام دهند و آنها انجام می دهند – نیازی نیست که به آنها دو بار یک مسئله را بگویید و زمانی که آنها می خواهند آن کار را انجام دهند, به درستی آن کار را انجام می دهند. شما شاید از آنها بخواهید که یک کار را ده بار تکرا کنند و آنها آن کار را 15 بار انجام می دهند, زیرا آنها می دانند چه چیزی باعث می شود آنها بازیکنان درجه یکی باشند, آنها هر کاری را که می توانند انجام می دهند تا به این مهم دست یابند. آنها قصد ندارد میان بر بزنند – به خوبی تمرین می کنند, به درستی خود را آماده می کنند,  غذای مناسبی می خورند و انگیزه آنها در بهترین حالت قرار دارد.

به احتمال زیاد طولانی ترین تور پیش فصلی است که من تا به حال در آن بوده ام که در درونش برای همه چالش هایی ایجاد می کند – باید سفر کرد, تفاوت زمانی وجود دارد, دور بودن از خانواده و تعهدات بسیاری که باشگاه باید در بیرون از زمین عهده دار باشد. اما همانطور که قبل گفتم, حرفه ای گری بازیکنان فوق العاده است. آنها تنها کارهایی را که باید انجام دهند قبول می کنند و انجام می دهند تا در پایان روز ما خبرهای خوبی از منچستریونایتد بشنویم. ما همه می بینیم که هواداران چقدر پرشور هستند در هر جای جهان و مهم است که ما به اینجا آمده ایم و آنها را می بینیم. فوق العاده است که شما می بینید چطور باشگاه از زمانی که من آن را ترک کرده ام بزرگتر شده است. من فکر نمی کردم بزرگتر آن چیزی که بود بشود زمانی که من در اینجا بودم, اما بزرگتر شده است. باشگاه یک موسسه جهانی است و من به شخصه افتخار می کنم که جزئی از آن هستم.

۰ Comments