جایگزین مسیر

نکات و آنالیز تاکتیکی بازی با کویینز پارک رنجرز

by | شهریور , ۲۴ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – نکات ریز و آنالیز بازی با کویینز پارک رنجرز. از زبان علی محمدپور.

.

.

 

وضعیت هافبک ها

1- یونایتد با 3 بازیکن تو خط میانی به صورت عرضی بازی کرد، 3 بازیکن روی هم 323 بار با توپ تماس داشتن.

مالکیت توپ و پاسکاری
2- کمترین میزان دقت تو پاسکاری بین 10 بازیکن یونایتد [به جز ده‌خئا] 89 درصد بوده. یونایتد با حوصله بازی کردو همین یکی از دلایل نمود داشتن بازی دی‌ماریا بود، دی‌ماریا تنها بازیکن یونایتد بود که دوست داشت به بازی سرعت بده، 14 پاس بلند از مجموع 76 پاس آمار دی‌ماریا هست که از این 14 تعداد پاس 7تا به مقصد رسیدن.

شرایط هررا

3- ادامه‌ی روند سیستم 4 دفاعه باعث می‌شه تا خرید هررا بدل به یک دزدی بشه، هررا یک خصیصه خوب داره تو بازیش، چه تو نمایش بدش برابر سوانسی با سیستم 3 دفاعه و چه نمایاشای خوبش برابر تیم‌های بزرگ در پیش‌فصل، هررا علاقه نداره وقتی توپ رو در اختیار داره در مورد مقصد بعدی توپ فکر کنه، قبل از دریافتش اونو ارسال می‌کنه. این خصیصه هررا جنگندگی و دوندگی بی‌امان و البته بازی خوب طولی و عرضیشو به چشم نمیاره، جالبه هررا امروز 8 تکل موفق داشت، کم پیش میاد تو سطح اول فوتبال یک بازیکن این تعداد تکل موفق رو ثبت کنه.

عملکرد اوانز
4- اوانز از معدود مدافع‌های میانی توی اروپا هست که مثل یک هافبک به بازی ریتم می‌ده و خیلی کم هستن مدافع‌های میانی که با پاس‌های بلند و بی‌نقص به بازی سرعت بدن و با تعویض منطقه فضاسازی کنن و تیم حریف رو توی 2 تا موج دچار خلاه بکنن؛ موج اول منطقه‌‌ی فرود توپ و موج دوم پر کردن فضایی که تو موج اول ایجاد شده.

چشم انداز هافبک ها
5- اگه یونایتد رو توی 3 سال آینده بررسی نکنیم، بازگشت کریک و زوج کریک و هررا یک زوج خیلی خطرناک رو تشکیل می‌ده، خط میانی‌ای توی لیگ وجود نداره که 2 هافبک توی خط میانی داشته باشه که هر دوی اونا ریتماتیک، مستقیم و سرعتی بازی کنن. تعیین موج حملات توسط هافبک دیپ‌لایین با کیفیتی مثل کریک و دامن زدن به حملات توسط هررایی که امروز تو قالب سیستم 4 دفاعه دیده شد، نوید یک یونایتد پویای دیگه بعد از یونایتد سال‌های اسکولز و روی‌کین رو می‌ده، البته جذب استروتمن این کیفیت رو بالاتر می‌بره.

تیم حریف
6- کوئینز پارک رنجرز مربی با کیفیتی داره، بازیکن‌های با کیفیتی هم جذب کرده، مجموعه در قالب نفر به نفر مجموعه‌ای بهتر از استون‌ویلا، نیوکاسل، استوک‌سیتی و ساوهمپتون هست، حالا در قالب تیم باید صبر کرد و دید نتایج این تیم تا هفته‌ی 10ام به چه صورته، این کوئینز پارک مثل 2 سال قبل نتیجه نمی‌گیره، آدم رو یاد هری ردنپ و پورتموث‌ش می‌ندازه.

اوضاع دفاعی
7- خوردن 3 گل در مجموع 4 بازی، 2 کلین‌شیت در مجموع 4 بازی و 2 کلین‌شیت در 2 بازی اخیر، خوردن 1 گل در 3 بازی اخیر که اون گل تو خونه‌ی حریف بوده و در جریان بازی زده نشده. یونایتد یکی از بهترین آمار‌های دفاعی خودشو در طی چند فصل اخیر ثبت کرده.

۰ Comments