جایگزین مسیر

نکات کلیدی و قابل بحث در شب پیروزی دوباره در پاریس

by | مهر , ۳۰ , ۱۳۹۹

کانون هواداران منچستریونایتد – مایکل پلنت نویسنده سایت رسمی باشگاه در مقاله‌ای به نکات کلیدی پیروزی ۲ بر ۱ مقابل پاری سنت ژرمن پرداخت.

منچستریونایتد فصل جدید لیگ قهرمانان را به بهترین نحو ممکن و با پیروزی در شب بارانی پاریس آغاز کرد. شیاطین سرخ نیمه اول را با پنالتی برونو فرناندز پیش افتادند ولی با گل بخودی مارسیال بازی به تساوی کشیده شد. اما مارکوس راشفورد ۱۹ ماه پس از گل تاریخی خود در پارک دِ پرنس، باز هم در دقایق پایانی موفق شد در این ورزشگاه گلزنی کند و پیروزی را برای شاگردان اوله گونار سولسشائر به ارمغان بیاورد.

تغییرات مهم توسط اوله

با توجه به نبود چندین بازیکن کلیدی، سرمربی مجبور بود تغییراتی در ترکیب خود نسبت به بازی مقابل نیوکاسل انجام دهد. الکس تلس اولین بازی خود برای باشگاه را به تصمیم اوله در پست وینگ بک انجام داد. خرید جدید باشگاه عملکرد خوبی در سمت چپ از خود نشان داد و تا قبل از تعویض شدنش در قیقه ۶۷، فرارهایش سمت راست خط دفاعی پاری سنت ژرمن را با مشکلاتی روبرو کرد و همچنین ارسال‌های او از نقطه کرنر بسیار چشم گیر بود. اکسل توانزبه برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۹ برای تیم بزرگسالان منچستریونایتد به میدان رفت و انتظار میرفت شب سختی را مقابل مثلث خط حمله پاری سنت ژرمن داشته باشد اما توانست بهترین عملکرد خود را با لباس شیاطین سرخ به نمایش بگذارد.

شب بزرگ برونو

شماره ۱۸ شیاطین سرخ احتمالا اولین بازیکن شیاطین سرخ بود که در برنامه زنده تلوزیونی متوجه شد که قرار است کاپیتان تیم باشد. این اتفاق برای برونو در کنفرانس خبری قبل از بازی در روز ۲ شنبه اتفاق افتاد و ۲۴ ساعت پس از این اتفاق، ملی پوش پرتغالی عملکرد فوق العاده در پاریس از خود نشان داد. در تمام بازی او بین هافبک و حمله تیم ارتباط برقرار می‌کرد و مداوم برای مارکوس راشفورد و آنتونی مارسیال موقعیت ایجاد کرد. کاپیتان دیشب منچستریونایتد از همه لحاظ شب عالی را سپری کرد.

هیجان و درام پنالتی

لحظه‌‍ای که برونو از بازی دیشب باید به فراموشی بسپارد، دقیقه ۲۲ بازی بود که پنالتی‌اش توسط کیلور ناواس سیو شد. اما ناراحتی برونو از این اتفاق چندان طول نکشید و VAR به طور صحیحی به این دلیل که گلر اهل کاستاریکا هنگام ضربه برونو هیچ کدوم از پاهایش رو خط دروازه نبود، پنالتی را برگردوند. سپس داور دستور به تکرار پنالتی داد و برونو دوباره تصمیم به زدن پنالتی گرفت که این کار روحیه بالا و خونسردی او را نشان داد. این دفعه دیگر اشتباهی در کار نبود و کاپیتان به راحتی دروازه ناواس را باز کرد.

شب خاموش نیمار

بدون هیچ دلیل و مهارتی نمیتوان گرونترین بازیکن دنیا شد و نیمار از این قاعده مستثنی نیست. او مهارت خود را چند باری در طول بازی سه‌شنبه شب نشان داد. با این حال به طور کلی دفاع منچستریونایتد در طول ۹۰ دقیقه توانست او را کنترل کند. این درحالی است که فقط نیمار نبود که خط دفاعی یونایتد را تهدید می‌کرد، بلکه آنخل دی ماریا و کیلیان امباپه نیز توانستند این کار را در لحظاتی انجام دهد با این حال خط دفاعی منچستریونایتد عملکرد بی‌نقصی داشت و توانست اکثر حملات میزبان را دفع کند.

درخشش دیوید دخیا

در آن دفعاتی که به خط دفاع نفوذ شد، دیوید دخیا پشت سر آنها عملکرد خیره کننده‌ای از خون نشان داد. این گلر اسپانیایی چندین بار مجبور به نشان دادن عکس العمل‌هایی فوق العاده‌ای شد. در نیمه اول با شیرجه‌ای زیبا ضربه آنخل دی ماریا را دفع کرد و دقایقی بعد در محوطه ۶ قدم توانست توپ لایوین کورزاوا را بگیرد. در نیمه دوم پاری سنت ژرمن فشار بیشتری وارد کرد و بهترین سیو خود را احتمالا مقابل ضربه دیدنی کیلیان ام باپه داشت که با حرکتی در عرض دروازه این گلر اسپانیایی را تهدید کرد اما او تسلیم نشد. او با این عملکرد درخشان دوباره کلاس و کیفیت بالا خود را به همگان نشان داد.

۲ چهره آشنا در تیم حریف

پس از جدایی آندر هررا در سال ۲۰۱۹ از منچستریونایتد، این اولین بار است که مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد. این هافبک اسپانیایی ۱۸۹ بازی با لباس شیاطین سرخ انجام داد و در دوران حضور خود تبدیل به یکی از بازیکنان محبوب بین هواداران شده بود. آنخل دی ماریا که در فصل ۲۰۱۴/۱۵ زیر نظر فنخال برای یونایتد بازی می‌کرد و در بازی‌های رفت و برگشت تقابل این ۲ تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲ فصل قبل برای پاریسی ها به میدان رفت، در این بازی نیز حضور داشت.

۰ Comments