جایگزین مسیر

هاجسون: انگلیس می تواند فاتح جام جهانی شود

by | اردیبهشت , ۲۴ , ۱۳۹۳

سرمربی انگلیس روی هاجسون می گوید که بازیکنانش روحیه و ذهنیت برنده شدن را دارند، که این موضوع آن ها را تا پایان جام جهانی 2014 پیش خواهد برد. 

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – ” انگلیس می تواند برنده ی جام جهانی باشد.” این پیغام روی هاجسون است که می خواهد به هم وطنانش منتقل کند.

سه شیرها آخرین بار بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان را در 1966 فتح کردند و تا مرحله ی یک چهارم نهایی در 1990 پیش رفتند. همیشه جو خوشبینی همراه با اغراق حول تیم انگلیس وجود داشته، چه قبل از جام جهانی و چه قبل از قهرمانی اروپا. اما این بار آرامش حکمفرماست.

انگلیس در گروه D مسابقات به مصاف اروگوئه، کاستاریکا و ایتالیا خواهد رفت، که به نظر سخت ترین گروه مسابقات است. در حالی که ایتالیایی ها و همینطور بازیکنان اروگوئه می خواهند جزو دو تیم اول گروه باشند، کاستاریکا هم می تواند برای هاجسون و یارانش حریفی حیله گر باشد.

در جام جهانی قبل، انگلیس از گروهش صعود کرد، اما بعد از دهه ها ناامیدی، دوباره این حس به عنوان یک امر عادی وجود دارد که آن ها یک بار دیگر ناکام بمانند. حتی این دفعه نسبت به صعود از گروهشان هم تردید وجود دارد.

هرچند، هاجسون، کسی که انگلیس را تا یک چهارم پایانی یورو 2012 هدایت کرد، اصرار دارد که آن ها می توانند همه ی مسیر را طی کنند و فاتح جام شوند. او می گوید چه دلیلی دارد که از همین حالا شکست را بپذیرند و در تورنمنت شرکت کنند؟

این مربی 66 ساله گفت : ” بله، من معتقدم تیم می تواند فاتح جام جهانی باشد. غیر از این چه هدفی وجود دارد؟… ما حق داریم خوشبین باشیم و مبنای کار را بر آن بگذاریم، در کشور ( هم ) یک حالت خوشبینی وجود دارد.”

خیلی ها فکر می کنند گفتن این که انگلیس می تواند برنده ی جام جهانی شود خنده دار است. نه به خاطر اینکه آن ها بهترین تیم را ندارند، اما تورنمنت در برزیل است، جایی که تیم های آمریکای جنوبی مثل آرژانتین نسبت به بقیه ی تیم ها از امتیاز میزبانی برخوردارند. این درست که سه شیرها بازیکنان بزرگی مثل جرارد، رونی و لمپارد دارند، و جند بازیکن جوان خیلی خوب مثل جک ویلشیر، رحیم استرلینگ و بارکلی، اما با نگاهی به تاریخچه ی شکست هایشان، آن ها در آمریکای جنوبی به عنوان یکی از شانس های اصلی محسوب نمی شوند.

اما هنوز، امید سرچشمه ی جاوید است. همان طور که هاجسون می گوید، چه دلیلی دارد در تورنمنتی شرکت کنید که خود را از پیش باخته بدانید؟

آیا انگلیس می تواند فاتح جام جهانی شود؟

۰ Comments