جایگزین مسیر

وین رونی – فصل بعد

by | دی , ۵ , ۱۳۹۵

وین رونی – فصل بعد

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – وین رونی برای ۱۲ سال در منچستر یونایتد بوده و بیش از هر بازیکن دیگری در ترکیب فعلی، سابقه ی حضور در یونایتد را دارد. اما در سن ۳۱ سالگی، آیا هنوز بهترین توانایی هایش را برای عرضه برای باشگاه دارد؟ حرکت بعدی وی چه خواهد بود؟

رونی در یک قدمی شکستن رکورد بهترین گلزن تمامی اعصار یونایتد است که در حال حاضر در اختیار سر بابی چارلتون می باشد؛ بهترین حرکت بعدی برای وی و یونایتد چه خواهد بود؟

او لحظاتی بی نظیر در لباس سرخ یونایتد داشته است؛ قیچی برگردان برابر منچستر سیتی یا والی سهمناک وی مقابل نیوکاسل یونایتد برخی از لحظاتی است که سریعاً به یاد خواهند آمد. اما سوالی همچنان پابرجاست: آیا او دلیلی است که تیم به عقب کشیده می شود؟

در طی فصول گذشته، رونی برخی از مهمترین مهمات توپخانه ی هجومی خود را از دست داده است. یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می آید سرعت شتابدار و طوفانی وی است. هر چه سن او بیشتر می شود، بازی خود را بهبود می دهد و تلاش می کند که در ترکیب تیم قرار بگیرد؛ وی این کار را با برگشتن به خط هافبک انجام داده است. او وجوهی حیاتی از بازی خود برای آن پست مانند قدرت پاسکاری و دید عمقی را بهبود بخشیده است. علت اینکار رساندن یک پیام است: “من می خواهم که در ترکیب اصلی باشم.” اما با وجود هافبک هایی چون پل پوگبا، آندر هررا و خوان ماتا با جایگاه تثبیت شده، بهترین گزینه برای وین رونی نشستن روی نیمکت ذخیره و یا پیدا کردن شانس بازی در جای دیگر است.

برخلاف بسیاری دیگر از طرفداران، به شخصه دوست دارم که رونی در باشگاه بماند. به نظرم هنوز کیفیت هایی برای ارائه به تیم اصلی دارد. به عنوان کاپیتان یک رهبر برای تیم است که بازیکنان نسبت به او اطمینان و حرف شنوی دارند. او می تواند باشگاه را به سمت جنگیدن برای عناوین هدایت کند. همچنین در رشد و پیشرفت بازیکنان جوان کمک کند که این قسمت پر منفعت برای تیم است. گل تنها چیزی است که در حال حاضر مهم می باشد. زلاتان ایبراهیموویچ با اختلاف بهترین گلزن این فصل یونایتد است و مطمئنم که رونی می تواند پاس گل های فراوانی برای وی فراهم کند و به نوبه ی خود گاهی گل بزند. رونی تا اینجای فصل آمار ۳ گل و ۹ پاس گل در تمامی رقابت ها را از خود به جای گذاشته که مؤید این نکته است.

او در زمین یک نمونه ی عالی برای جوان تر هاست؛ در صورتیکه وی برای جایگاه خودش بجنگند و بار دیگر در ترکیب اصلی قرار گیرد. این رفتاری حرفه ایست که بازیکنان جوانی چون مارکوس رشفورد باید آن را سرلوحه ی خود قرار داده و در مسیر پیشرفت حرکت کنند.

با این حال، رونی به مرحله ای از بازی خود رسیده که بیشتر باید به دنبال جایگاهی روی نیمکت باشد! ممکن است حال از نشستن روی نیمکت راضی باشد ولی ممکن است که بترسد و از باشگاه برود. اورتون جدیداً برای باز خرید رونی شعف بسیاری از خود نشان داده است. اما آیا نگه داشتن وی در بالاترین سطح فوتبال انگلستان، بهترین اتفاق برای وی است؟

دیگر پرونده ی نقل و انتقالاتی که احتمال آن می رود، رفتن به لیگ امریکا یا چین است. پول زیادی که در لیگ های تازه تأسیس وجود دارد می تواند مشوق کاپیتان تیم انگلیس باشد که چند فصل پایانی بازی خود را در آنجا سپری کند. بازیکنانی چون فرانک لمپارد و استیون جرارد دورانی موفق را در امریکا سپری کرده اند. بازیکنانی از لیگ برتر چون اسکار بالاترین سطح فوتبال در انگلستان را برای پول های چینی ها رها کرده اند؛ آیا ما رونی را در چند فصل آینده آنجا خواهیم دید؟ آیا به عنوان کاپیتان تیم ملی انگلستان، این اتفاقی مناسب برای حرفه ی ملی وی است؟

فاکتورهای بسیاری وجود دارد که یک بازیکن پیش از تغییر بعدی، شخصاً باید در مورد آنها تصمیم بگیرد. به طور مثال انتقال به امریکا یا چین برای زندگی شخصی و حرفه ی ملی وی مناسب است؟

شخصاً دوست دارم رونی را در اینجا چه به عنوان بازیکن و یا کادر فنی ببینم. او در ۱۲ سال گذشته کارهای بسیاری برای یونایتد انجام داده است. از نظر من اگر وی حرفه ی ورزشی خود را در تئاتر رویاها به پایان برساند، می تواند لقب اسطوره ی باشگاه را به دوش بکشد. امید است که وی اینجا باشد و به بازگشت باشگاه به دوران پرشکوهی که وی نیز بخشی از آن بوده کمک کند و در کنار آن آمار گلزنی خوب خود را افزایش دهد. امید است که طرفداران بار دیگر شاهد بالا بردن جام قهرمانی لیگ جزیره توسط کاپیتان باشند.

۰ Comments