جایگزین مسیر

یونایتد – هال سیتی : 5 چیزی که یاد گرفتیم

by | اردیبهشت , ۱۷ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – خداحافظی، تصمیمات برجسته و بازگشت به فرم، از نکات اصلی بازی دیشب یونایتد در مقابل هال بود.

شب وداع

نمانیا ویدیچ آخرین بازی خانگی خود برای منچستریونایتد را از روی نیمکت آغاز کرد، اما با مصدومیت زودهنگام فیل جونز، به زمین آمد و حضور چشمگیری هم داشت. همین اتفاق برای رایان گیگز افتاد. وقتی در اواسط نیمه ی دوم به بازی آمد، نشان داد که چرا به او می گویند “تمام نشدنی”. یک پاس گل به فن پرسی داد و در ثانیه های پایانی چیزی نمانده بود که از روی یک ضربه ی ایستگاهی گلزنی کند، کاری که در این فصل برایش مقدور نشد. اسطوره ی یونایتد خداحافظی اش از میادین را اعلام نکرد اما ممکن است این آخرین بازی رسمی او در تئاتر رویاها بوده باشد.

گیگز نشان داد که از گرفتن تصمیمات نترسیده است

چه او کنار سرمربی آینده ی یونایتد به کارش ادامه دهد یا نه، گیگز درک روشنی از یونایتد دارد. او در برنامه هایش صریحاً بیان کرده که مردم در اولدترافورد باید سرگرم شوند. او دو تازه کار را انتخاب کرد، و پس از آخرین سوت داور در پایان بازی دیشب، نتیجه ی کارش را هم گرفت.

سیستم جوانان یونایتد به بار نشست

زیر 21 ساله ها در پایان مسابقات لیگشان قرار دارند و 2 جوانی که فصل های متفاوتی داشتند از موفقیت در تیم اصلی لذت بردند. جیمز ویلسون در ترکیب قرار گرفت و خیلی خوب توانست 2 گل به ثمر برساند. تام لارنس هم که به صورت قرضی در 2 لیگ متفاوت بازی کرده، از شروع کار مطمئن به نظر می رسید. هر دوی آن ها یقیناً آینده ی روشنی پیش رو دارند، درست در همان راهی که گیگز می خواهد قرار گیرند.

جوانی و خامی پنهان نمی ماند

در خیلی موارد، ناشیگری در عملکرد سطح پایین تعداد زیادی از بازیکنان در این فصل آشکار بود. مثال در تصدیق این حرف، شانس هایی بود که هال سیتی در شب گذشته داشت و کریس اسمالینگ با عملکردش، بعید است که روی هاجسون را تحت تأثیر قرار داده باشد. با وجود نشانه هایی مثبت برای آینده، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

یانوزای به فرمش برگشت

این بال یونایتد، مثل بازیکنان جوان دیگر قبل از خودش مثل آرون لنون و رحیم استرلینگ، از فصلی که داشته لذت برده است.

کسی که پس از نمایش مؤثر خود در شروع فصل ستایش شد و اوج گرفت. با محو شدن در میانه ی فصل اجازه ی بدگویی به منتقدان داد. اما یانوزای کلاس بازی خود را ثابت کرده است، و در مقابل هال سیتی نشان داد که چرا او تا سال ها برای مدافعین لیگ برتر مشکل ساز خواهد بود.

۰ Comments