جایگزین مسیر

پرونده‌ای ویژه برای دخیا، به بهانه خبر سایت گل در خصوص تصمیم او برای ترک الدترافورد

by | خرداد , ۱۸ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-

از ماهها پیش و با درخشش داوید دخیا در درون دروازه یونایتدها همزمان با افول هر روزه ایکر کاسیاس، چشم طمع سران مادرید بار دیگر به الدترافورد دوخته شد. به نظر داستان تکراری پیوستن ستاره‌های الدترافورد به برنابئو کلید خورده بود:

1496192

به هر صورت در زمانی که کاپیتان و دروازه بان قوهای سفید که لقب مقدس را از سوی اهالی برنابئو یدک می‌کشید، از جانب تماشاگران خودی با هو شدن حمایت می‌شد، پرز تصمیم گرفت مشکل دروازه بانی را در مادرید با به خدمت گرفت دخیا حل کند.

دخیا در خصوص شایعات جدایی سکوت پیشه کرد. هنگامی که خبرنگاران از فن خال در خصوص این موضوع سوال کردند، فن خال گفت که باشگاه در تلاش برای تمدید قرارداد اوست و پول زیادی را هم به او پیشنهاد کرده است.

دخیا باز هم سکوت کرد. سکوت او موجب می‌شد خبرنگاران رئیس را بیش از بیش تحت فشار قرار دهند و او این بار که صبرش به انتها رسیده بود پاسخ داد:

ما می‌خواهیم او قراداد را امضا کند. اما او باید بخواهد که اینجا در منچستریونایتد بماند.

من نمی دانم او چرا تصمیمش را نگرفته است.

ما اکنون می‌دانیم چه کسی می‌تواند دروازه بان بعدی ما باشد. ما لیستی از دروازه بانها داریم که می‌توانند جایگزین او شوند چرا که ما باید آماده باشیم. نه فقط برای این پست که بلکه برای تمام پستها. البته ما می‌خواهیم او بماند. پس امیدوارم قرارداد را امضا کند.

برای آنان که کمی واقع بین بودند به نظر این پایان ماجرا بود. هواداران منچستر اما امیدوار بودند شرایط به گونه‌ای دیگر تغییر کند. فن خال از مدتها پیش با هوشمندی تمام تدارکات لازم را برای مقابله با هر گونه مشکلی دیده بود. در اقدامی که آن موقع برای همه عجیب جلوه می‌کرد، او والدز را جذب کرد و آرام آرام او را در مسیر بازگشت قرار داد. هم چنین گزارشات از تلاشهای اد وودوارد برای جذب پیتر چک حکایت دارد. دیروز هم رسانه‌های انگلیسی در چرخشی آشکار اعلام کردند پیتر چک احتمالا با رد پیشنهاد آرسنال به شیاطین خواهد پیوست.

در این بین، هوگو لوریس دروازه بان تاتنهام هم که با مصاحبه‌های خود مدام بر شایعات پیرامون پیوستنش به یونایتد دامن می‌زند در آخرین مصاحبه علنا اعلام کرده است که وضعیت دخیا در منچستر را رصد می‌کند.

احتمالا شما نیز با من هم عقیده‌اید که استراتژی بهتر و هوشمندانه تر از این را نمی توان متصور بود. 

به هر حال سایت گل امروز و ساعتی پیش در خبری اختصاصی اعلام کرد که دخیا سرانجام تصمیم خود را گرفته است و به اطلاع باشگاه رسانده است که می‌خواهد به رئال بپیوندد. او احتمالا نامزدش را بهانه خواهد کرد مساله‌ای که هرچند بی تاثیر نیست اما می‌دانیم بهانه ای برای پوشش دلیل اصلی اوست. 

به نظر به دخیا پیشنهاد شده است که دو سال دیگر در انگلیس بماند و باتجربه تر به رئال برود اما برنابئو چیزی نیست که دخیا بتواند در مقابل آن مقاومت کند.

حال یونایتدها دو راه پیش رو دارند. یا اجازه خروج او را صادر کنند و به دنبال آوردن یک جانشین برای او باشند. هر چند آنها هم اکنون والدز را هم در اختیار دارند.

راه دوم هم نگه داشتن او برای یک فصل دیگر است. طرفدارانی که اشتباهات مرگبار دو سال اول دخیا را به یاد دارند و خود را بابت صبری که برای رشدش به خرج دادند محق می‌دانند، این راهکار دوم را بیشتر می‌پسندند. این که دخیا را به جبر در باشگاه نگه داشته تا او سال بعد به صورت بازیکنی آزاد منچستر را ترک کند. حتی برخی پا را از این فراتر می‌گذارند و صحبت از تبعید او به نیمکت برای سال آخر می‌کنند. مجازاتی برای قدرنشناسی او.

اما به هر حال تاریخ نشان داده است منچستر هیچ گاه باشگاهی وابسته به بازیکن نبوده است. همواره ستاره اصلی الدترافورد در دورانهای اوجش فردی بوده که بر نیمکت تکیه زده و سکان هدایت تیم را برعهده داشته است. البته که اخبار سایت گل همواره درست نبوده است. همین سایت دو سال پیش در خبرهایی اختصاصی خبر از جدایی قریب الوقوع وین رونی می‌داد. بازیکنی که در باشگاه ماند تا اسطوره شود. اما اگر داوید تصمیم به رفتن گرفته است به نظر میتوانیم بگوییم :

خداحافظ داوید. موفق باشی و خدانگهدار.

این منش همیشگی ما بوده است. راه و رسم بزرگی ما…

۰ Comments