جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :” شماره ی ۵ – پل اسکولز”

by | مرداد , ۲۲ , ۱۳۹۲

شماره ی ۵ لیست برترین های تاریخ یونایتد یک نابغه ی تکرار نشدنی در خط هافبک یونایتد می باشد. شاهزاده مو سرخی که حتی تا اخرین ثانیه های بازی حرفه ای خود پاس های ۴۰-۵۰ متری را روی بند کفش بازیکن هم تیمی ارسال میکرد.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۵”

“Paul Scholes”

 

A12827005D9C4B069A69F54E8A0EDD87.ashx

 

پل اسکولز (۱۹۹۱-۲۰۱۳)
پل اسکولز یکی از بازیکنان کلاس ۹۲ است که به همراه بکهام ، گیگز ، بات و برادران نویل وارد تیم اصلی شد و در اولین بازی خودش در برابر پورت وال توانست دو گل به ثمر برساند.
یار ثابت سال های طلایی منچستر یونایتد، در سال ۱۹۹۵/۹۶ موفق به کسب دو گانه شد و در همان سال بعد از گلزن اول تیم یعنی اریک کانتونا با ۱۴ گل در رده ی دوم ایستاد.
او اساس و بنیان تیم سال ۱۹۹۹ بود که موفق به کسب یک سه گانه ی تاریخی شدند در حالی که به خاطر محرومیت حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد و همچنین در سال ۲۰۰۳ وی با ۲۰ گلی که برای منچستر یونایتد در لیگ به ثمر رساند توانست عنوان قهرمانی در لیگ برتر را برای این تیم به ارمغان اورد.
تمیز و دقیق،‌ پاس های فوق العاده ی پل اسکولز به عنوان یکی از نادر ترین صحنه های دنیای فوتبال به شمار میرود. شم گلزنی فوق العاده ی وی و همچنین تلاش وی تا دقیقه ی اخر در خط میانی دیگر مواردی هستند که بر ارزش این بازیکن می افزاید.
در فصل ۲۰۰۵/۰۶ این هافبک فوق العاده به خاطر یک مصدومیت از ناحیه ی چشم قسمت بزرگی از فصل را از دست داد ولی توانست خود را به فصل ۲۰۰۶/۰۷ که در نهایت منجر به قهرمانی در لیگ برتر شد برساند و یک نقش کلیدی در تیم ایفا کند. از جمله دقایق برجسته ی وی در این فصل گل وی در برابر لیورپول در اکتبر ۲۰۰۶ می باشد که در نهایت منچستر یونایتد موفق به کسب پیروزی ۲-۰ شد و همچنین دو ماه بعد وی توانست در پیروزی ۳-۰ منچستر یونایتد برابر استون ویلا یک گل استثنایی با ضربه ی والی به ثمر برساند که به عنوان بهترین گل فصل نیز انتخاب شد.
عملکرد درخشان اسکولز در فصل ۲۰۰۷/۰۸ نیز ادامه داشت و او به یونایتد کمک کرد تا یک دو گانه ی ارزشمند متشکل از لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا کسب کند . در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا وی توانست با یک شوت فوق العاده دروازه ی بارسلونا را باز کند تا بلیط منچستر یونایتد برای بازی فینال را ok کند.
اسکولز چهار بازی ابتدایی فصل ۲۰۰۸/۰۹ را از ابتدا به میدان رفت ولی پس از ان بعد از پیروزی خارج از خانه برابر البورگ به دلیل مصدومیت از ناحیه ی رباط پا ی خود دو ماه خانه نشین شد و وقتی که اماده ی بازگشت به میادین شد سر الکس در مورد وی گفت :” انگار ما یک بازیکن بیشتر در زمین داریم”. بازیکن بی باک و نترس یونایتد مثل همیشه تاثیر خود در بازی منچستر یونایتد را نشان داد و حتی زمانی هم که از ابتدا در ترکیب نبود به محض ورود به زمین نبض بازی را در دست میگرفت.
اولین گل منچستر یونایتد برابر فولهام در فوریه ی ۲۰۰۹ ثابت کننده ی این بود که اسکولز هنوز هم توانایی زدن شوت های مرگ بار خود از راه دور را از دست نداده است. کرنر مایکل کریک در پشت محوطه ی جریمه به پل اسکولز رسید و اسکولز با ضربه ای که انگار همان اسکولز ۲۵ ساله ای است که ان والی فوق العاده را زده بود ، توانست یک شوت دیدنی روانه ی دروازه کند که برای مارک شواتزر مهار این توپ واقعا غیر ممکن بود. عملکرد درخشان اسکولز در این فصل موجب شد تا منچستر یونایتد برای سومین سال پیاپی به عنوان قهرمانی لیگ برتر ( نهمین قهرمانی اسکولز در لیگ ) دست پیدا کند و در انتهای فصل نیز قرارداد وی به مدت یک سال تمدید شد که به معنی این بود که اسکولز تا ژوئن ۲۰۱۱ به بازی خود ادامه خواهد داد.
هنگامی که در میانه های فصل ۲۰۰۹/۱۰ بعضی ها از نقش پل اسکولز در ترکیب تیم انتقاد می کردند بار دیگر اسکولز طوفان به پا کرد و با به ثمر رساندن گل های کلیدی نشان داد که هنوز یک مهره ی ارزشمند در ترکیب یونایتد به شمار می رود. گل های وی در برابر منچسترسیتی ، بشیکتاش و ولوز ( یکصمین گل اسکولز در لیگ برتر) همگی موجب شدند تا یونایتد به عنوان تیم برنده زمین مسابقه را ترک کند و همچنین نمایش عالی وی در برابر میلان در سن سیرو و منچسترسیتی در کارلینگ کاپ بار دیگر ثابت کرد که بازیکنان بزرگ در بازی های بزرگ نمایش خوبی از خود ارائه خواهند کرد.
اسکولز توانست یک بار دیگر عنوان قهرمانی لیگ برتر را از ان خود کند در حالی که وی در فصل ۲۰۱۰/۱۱ تنها یک بار موفق به گلزنی شده بود که ان یک گل نیز یکصد و پنجاهمین گل وی برای شیاطین سرخ به حساب می آمد . در نهایت نیز وی اخرین بازی خود برای یونایتد را در برابر بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا انجام داد که به عنوان یک یار تعویضی وارد میدان شده بود. وی بعد از انکه ۶۷۶ بار برای شیاطین سرخ به میدان رفت که از لحاظ تعداد بازی تنها سه اسطوره یعنی بیل فوکْس ( ۶۸۸) ، سر بابی چارتون (۷۵۸) و رایان گیگز ( ۸۷۶ تا پایان فصل ۲۰۱۰/۱۱) را بالاتر از خود میدید از دنیای فوتبال کناره گیری کرد.
حتی کناره گیری اسکولز نیز به نوعی نشان از کم حاشیه بودن وی دارد وی تنها سه روز بعد از فینال ومبلی از طریق سایت رسمی منچستر یونایتد طی بیانیه ای بازنشستگی خود را اعلام کرد ان هم بدون هیچ مصاحبه و سر وصدایی.
به هر حال وی در ژانویه ی ۲۰۱۲ در دور سوم اف ای کاپ یک شوک به هواداران منچستر یونایتد و دوستداران خود وارد کرد و به عنوان یار تعویضی در برابر منچستر سیتی وارد میدان شد. وی بعد از بازی گفت :” برایم کاملا واضح بود که وقتی دست از بازی کردن بکشم دلتنگ ان خواهم شد”
در هر صورت پل اسکولز در پایان فصل ۲۰۱۲/۱۳ به همراه تنها مربی خود در طول دوران ورزشی اش یعنی سر الکس فرگوسن رسما از دنیای فوتبال کناره گیری کرد و این سوال را در ذهن هواداران منچستر یونایتد بر جا گذاشت که ایا کسی میتواند حتی اندکی جای خالی وی در ترکیب یونایتد را پر کند؟

پل اسکولز در تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۷۴ متولد شد و در تاریخ ۸ جولای ۱۹۹۱ به منچستر یونایتد پیوست. وی توانست ۷۱۸ بار پیراهن شیاطین سرخ را برتن کند و همچنین ۱۵۵ گل نیز برای این تیم به ثمر برساند.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ برتر – سال های ۱۹۹۵/۹۶, ۱۹۹۶/۹۷, ۱۹۹۸/۹۹, ۱۹۹۹/۲۰۰۰, ۲۰۰۰/۰۱, ۲۰۰۲/۰۳, ۲۰۰۶/۰۷, ۲۰۰۷/۰۸, ۲۰۰۸/۰۹, ۲۰۱۰/۱۱

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال های ۱۹۹۹, ۲۰۰۸

قهرمانی در FA Cup – سال های ۱۹۹۶, ۱۹۹۹, ۲۰۰۴

قهرمانی در جام اتحادیه – سال های ۲۰۰۹, ۲۰۱۰

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۱۹۹۶, ۱۹۹۷, ۲۰۰۳, ۲۰۰۸, ۲۰۱۰

قهرمانی در جام باشگاه های جهان – سال ۲۰۰۸

قهرمانی در جام بین قاره ای – سال ۱۹۹۹

 

 

Scholes-2-5701621

039t9bkk56o4r5ddrq5y

55780185027981985912

zky5mmut4l0glaxs6gv

7b83f847833609289f8a14cf0d7d59aeca74413d

143958111-3658629

136851108331152_01205_14052013125647

.

برای دانلود کلیپی از پل اسکولز :

با کیفیت خوب کلیک کنید

با کیفیت عالی کلیک کنید

۰ Comments