جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۱۴ – تامی تیلور”

by | مرداد , ۱۱ , ۱۳۹۲

شماره ی ۱۴ لیست برترین های تاریخ منچستر یونایتد یکی از جان باختگان سانحه ی هوایی مونیخ است و کسانی که دوران بازی وی را دیده اند از وی به عنوان بهترین مهاجمی که تا کنون منچستریونایتد و انگلستان به خود دیده است یاد میکنند.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۱۴”

“Tommy Taylor”

 

A3D3E9A6DB1A4268882CAE07895D14D6.ashx

 

تامی تیلور (۱۹۵۳-۱۹۵۸)
تامی تیلور مهاجمی کاملا مسلط روی توپ بود وی در دوران خود یکی از بهترین مهاجمان سر زن جهان بود، پاس های تک ضربش بی نقص بود و امار گلزنی وی برای باشگاه و تیم ملی انگلیس غیر قابل باور بود. به نوعی وی انقدر خوب بود که الفردو دی استفانو ی رئال مادرید وی را با عنوان ” بی نظیر” مورد خطاب قرار داده است.
گاهی به اشتباه تامی را نیز جزو بچه های بازبی به حساب می اورند در حالی که وی بازیکن بومای منچستریونایتد نبوده است و در ماه مارس ۱۹۵۳ با مبلغ ۲۹٫۹۹۹ پوند به منچستریونایتد پیوست . علت این رقم این بود که مت بازبی نمیخوایت به بازیکن جدیدش برچسب ۳۰ هزار پوندی بزنند و ان یک پوند اضافه را به ابدارچی زن باشگاه داد.
در این روزها راهی که تامی برای رسیدن به الدترافورد طی کرد کمی عجیب به نظر میرسد. وی در سن ۱۴ سالگی در یک معدن ذغال مشغول به کار شد ولی این کارش رها کرد تا فوتبال خود را با باشگاه بارنزلی اغاز کند. وی در سن ۱۸ سالگی به خدمت سربازی رفت و در تاریخ ۲۵ می ۱۹۵۰ به درجه ای در ارتش انگلیس دست یافت.
در سال ۱۹۵۳ منچستر یونایتد در حال ورود به عرصه ی جدیدی بود. در این زمان مت بازبی و جیمی مورفی به دنبال یک مهاجم نوک برای تیم در حال تکمیل خود بودند. تیلور با انها به توافق رسید و خیلی زود برای منچستر یونایتد به میدان رفت. تامی تیلور به طرز ماورایی در پست خود عمل میکرد. وی در ۱۹۱ بازی برای منچستریونایتد ۱۳۱ گل به ثمر رساند که تقریبا امار وی ۲ گل در ۳ بازی را نشان میدهد که تا کنون  هیچ کس نتوانسته است  به ان نزدیک شود.
در سال ۱۹۵۶ وی توانست ۳۴ گل برای یونایتد به ثمر برساند و این تیم را به عنوان قهرمانی لیگ برساند. در سال ۱۹۵۷ نیز وی تیم یونایتد را به سمت قهرمانی هدایت کرد و برای تیم  ملی انگلستان نیز توانست در ۱۹ بازی ۱۶ گل به ثمر برساند.
با حزن و اندوه فراوان در تاریخ ۶ فوریه ی ۱۹۵۸ همراه با ۷ همتیمی خود جان خود را در سانحه ی هوایی مونیخ از دست داد.
همه چیز به کام وی بود ولی اینده ی بسیار درخشان وی در سن ۲۶ سالگی به پایان رسید و فوتبال دوستان را با این سوال که ” اگر او زنده بود تا چه اندازه میتوانست خوب باشد؟” تنها گذاشت.

… روحش شاد…

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ دسته ی اول – سال های ۱۹۵۵/۵۶, ۱۹۵۶/۵۷

 

tommy-taylor

manchester-united-tommy-taylor-51-futera-legends-1997-football-trading-card-4998-p

TommyTaylor-5315099

۰ Comments