جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد : “شماره ی ۲۸ – نوبی استیلز “

by | مرداد , ۳ , ۱۳۹۲

شماره ی ۲۸ لیست برترین های تاریخ یونایتد یک هافبک جنگنده است که علاوه بر موفقیت با یونایتد توانسته است عنوان قهرمانی جام جهانی را همراه با تیم ملی انگلیس به دست اورد.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۲۸”

“Nobby Stiles”

 

 

نوبی استیلز (۱۹۶۰-۱۹۷۱)

نوبی استیلز در محله ی Collyhurst که یک محله ی کارگر نشین در شمال منچستر است رشد کرد . در دوران کودکی وی هوادار سر سخت منچستر یونایتد بود.
استعداد وی در فوتبال در مسابقات مدارس انگلستان نمایان شد ان هم زمانی که وی تنها ۱۵ سال داشت.  در همان سال و در سپتامبر سال ۱۹۵۹ تیم محبوب دوران کودکی اش وی را به عنوان یک بازیکن اماتور جذب کرد.
از بسیاری جهات وی پتانسیل تبدیل شدن به یک بازیکن را نداشت, وی دارای جثه ی بسیار کوچکی بود ان هم در دورانی که بسیاری از بازیکنان به خاطر نداشتن قد و قامت بلند توسط باشگاه ها کنار گذاشته می شدند. استیلز همچنین از دندان مصنوعی نیز استفاده میکرد.
با وجود تمامی این شرایط سرمربی شیاطین سرخ ، مت بازبی ، چیزی را در این جوان سرسخت دید و به وی شانس بازی داد. استیلز در اکتبر ۱۹۶۰ اولین بازی خود را به عنوان دفاع کنار برای یونایتد در برابر بولتون انجام داد.
استیلز با پاس های ساده و بازی نترس خود برای به دست اوردن توپ توانست در ترکیب یونایتد جا بیوفتد. قدرت حفظ توپ و بازیسازی استیلز به هم تیمی های وی از جمله بابی چارتن و جرج بست این امکان را میداد تا از فضا های میدان بیشترین استفاده را ببرند. نوبی استیلز در خط هافبک به کار گرفته میشد و حتی به ندرت در خط حمله نیز دیده میشد ولی توانایی های دفاعی وی موج شد تا مت بازبی وی را به خطوط عقب تر انتقال دهد که نتیجه ی بسیار خوبی برای وی داشت.
با وجود انکه استیلز یک بازیکن کلیدی برای یونایتد به شمار میرفت ولی مت بازبی تیم خود را به وی وابسته نکرده بود و در مواقع لزوم وی را روی نیمکت مینشاند برای مثال در فینال اف ای کاپ سال ۱۹۶۳ نوبی استیلز در شب پیروزی ۳-۱ یونایتد در برابر لستر سیتی در ترکیب قرار نگرفت.
نوبی استیلز به بازی های موثر خود ادامه داد و همراه با یونایتد قهرمانی در لیگ دسته ی اول و قهرمانی در جام اروپایی را تجربه کرد.
نوبی استیلز در تاریخ ۱۸ می ۱۹۴۲ به دنیا امد و در سال ۱۹۶۰ به منچستر یونایتد پیوست. وی در طول ۱۰ سالی که در منچستر یونایتد بود توانست ۳۹۵ بار پیراهن شیاطین سرخ را برتن کند و ۱۹ گل به ثمر برساند.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ دسته ی اول – سال  های ۱۹۶۴/۶۵, ۱۹۶۶/۶۷

قهرمانی در جام اروپا – سال ۱۹۶۸

قهرمانی در FA Cup – سال ۱۹۶۳

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۱۹۶۵, ۱۹۶۷

 

.

برای دانلود کلیپی از نوبی استیلز کلیک کنید

۰ Comments