جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۴۱ – دوایت یورک”

by | تیر , ۶ , ۱۳۹۲

شماره ی ۴۱ لیست برترین های یونایتد با کمک یکی دیگر از هم تیمی های خود یه زوج تهاجمی افسانه ای در تاریخ خط اتش یونایتد تشکیل داده بود.

.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۴۱”

“Dwight Yorke”

 

 

دوایت یورک (۱۹۹۸-۲۰۰۲)
در اولین فصل حضور خود در یونایتد عضوی کلیدی برای شیاطین سرخ بود که انها را به سمت کسب یک سه گانه ی تاریخی هدایت کرد . وی در خط حمله ی یونایتد با اندی کول یک زوج رویایی تشکیل داده بودند و در پایان لیگ برتر سال ۱۹۹۹ دوایت یورک با زدن ۱۸ گل به عنوان اقای گل شناخته شد . وی همچنین در لیگ قهرمانان نیز به بایرن مونیخ ، بارسسلونا ، اینتر میلان و یوونتوس نیز گلزنی کرده است.
دوایت یورک در فصل ۱۹۹۹/۰۰ نیز به عنوان عضو ثابت یونایتد شناخته میشد که توانستند قهرمان لیگ برتر شوند . وی در این فصل در تمامی رقابت ها ۲۲ گل وارد دروازه ی حریفان کرد.
در فصل سوم حضورش در یونایتد یورک موفقیت های فردی زیادی کسب نکرد ولی در دیدار منچستر یونایتد – ارسنال که بر سر قهرمانی لیگ برتر می جنگیدند یورک موفق شد با هتریک خود بار دیگر قهرمانی را به یونایتد هدیه دهد تا یونایتد سه سال پیاپی قهرمان لیگ برتر انگلیس شود.
در فصل ۲۰۰۱/۰۲ به تدریج دوایت یورک از ترکیب اصلی تیم منچستر یونایتد فاصله گرفت تا اینکه در پایان ان سال با مبلغ ۲ میلیون پوند به تیم بلکبرن فروخته شد.
دوایت یورک در تاریخ ۳ نوامبر ۱۹۷۱ در کشور ترینیداد و توباگو متولد شد و در اگوست ۱۹۹۸ با مبلغ ۱۲٫۶ میلیون پوند به جمع شیاطین سرخ پیوست . وی در طول ۴ فصلی که با یونایتد سپری کرد توانست ۱۸۸ بار پیراهن یونایتد را برتن کند و ۶۴ گل نیز برای این تیم به ثمر برساند.  دوایت یورک در طی این ۴ سال موفق به کسب ۶ قهرمانی با منچستر یونایتد شد.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ برتر انگلیس – سال های ۱۹۹۸/۹۹, ۱۹۹۹/۰۰, ۲۰۰۰/۰۱

قهرمانی در FA Cup – سال ۱۹۹۹

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال ۱۹۹۹

قهرمانی در جام بین قاره ای – سال ۱۹۹۹

۰ Comments