جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۴۶ – لیام ویلان”

by | تیر , ۱ , ۱۳۹۲

شماره ی ۴۶ لیست برترین های یونایتد یک مهاجم ایرلندی است که دوبار قهرمانی در لیگ را در کارنامه خود دارد.

.

.

.

.

.

.

.

“شماره ۴۶”

“Liam Whelan”

 

لیام ویلان (۱۹۵۳-۱۹۵۸)

لیام ویلان یکی از جوانان برجسته و با استعداد منچستر یونایتد بود که در دهه ی ۱۹۵۰ توانست نام خود را مطرح کند. او از جمله بازیکنانی بود که توانست از تیم اکادمی یونایتد به جمع سرخپوشان اضافه شود.
در تیم اکادمی ویلان توانست عنوان قهرمانی FA CUP  جوانان را کسب کند و با ادامه ی درخشش در بازی های خود توانست به تیم اصلی راه یابد. قدرت گلزنی فوق العاده ی وی که اماری بالاتر از یک گل در هر دو بازی ( ۵۲ گل در ۹۵ بازی) را نشان میدهد به یونایتد کمک کرد تا در دوسال متوالی و در سال های ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷ جام قهرمانی لیگ دسته اول انگلستان را فتح کنند. همچنین ویلان در سال ۱۹۵۷ در استانه ی فتح FA CUP  نیز قرار داشت ولی در فینال شیاطین سرخ مغلوب تیم استون ویلا شدند.
در فصل بعد یعنی در سال ۱۹۵۸ درخشش های بازیکنی به نام بابی چارتون موجب شد ویلان از ترکیب اصلی دور بماند ولی رقابت بین چارتون و ویلان همچنان پابرجا بود.
ویلان با اینکه جای ثابت خود را در ترکیب اصلی از دست داده بود همرا ه تیم برای شرکت در مرحله ی یک چهارم نهایی جام اروپا به بلگراد سفر کرد ولی متاسفانه هیچ وقت فرصت بازگشتن به منچستر را پیدا نکرد و در سانحه هوایی مونیخ در گذشت.
لیام ویلان در تاریخ ۱ اپریل ۱۹۳۵ متولد شد و در تاریخ ۱ می ۱۹۵۳ به یونایتد پیوست و توانست در ۹۵ بازی ۵۲ گل به ثمر برساند که اماری فوق العاده به شمار می رود.
لیام ویلان در هنگام بروز سانحه هوایی مونیخ تنها ۲۳ سال داشت.
روحش شاد

عناوین و افتخارات:

قهرمانی در لیگ – سال های ۱۹۵۵/۵۶ و ۱۹۵۶/۵۷

 

۰ Comments