جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۱۵ – وین رونی”

by | مرداد , ۱۱ , ۱۳۹۲

شماره ی ۱۵ لیست برترین های تاریخ یونایتد یکی از ۲۵ بازیکنی است که توانسته است بیش از ۴۰۰ بازی برای شیاطین سرخ انجام دهد.

.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۱۵”

“Wayne Rooney “

 

B25F280C17224BF8873116AD5B1399CB.ashx

 

وین رونی (۲۰۰۴ – تا کنون)
این مهاجم جوان در سپتامبر ۲۰۰۴ به الدترافورد اورده شد و توانست در اولین بازی خود برابر فنرباغچه هتریک کند. در اولین فصل حضور خود در الدترافورد وین رونی توانست در ۴۳ مسابقه ۱۷ گل به ثمر برساند و به عنوان بهترین بازیکن جوان فصل ۲۰۰۴/۰۵ نام بگیرد. در فصل دوم حضور خود در الدترافورد نیز موفق شد در ۴۸ مسابقه ۱۹ گل به ثمر برساند و هم از سوی هواداران به عنوان بازیکن سال باشگاه انتخاب شود ( جایزه ی سر مت بازبی) و هم دوباره از سوی اتحادیه ی فوتبال به عنوان بهترین بازیکن جوان سال شناخته شود.
در سال ۲۰۰۶ وین رونی موفق شد ۲۳ بار برای یونایتد گلزنی کند تا یونایتد موفق شود بعد از سه سال به صدر جدول لیگ برتر بازگردد. در فصل ۲۰۰۷/۰۸ که کریستیانو رونالدو تمامی سرتیتر ها را به خود اختصاص داده بود ، وین رونی توانس با به ثمر رساندن ۱۸ گل خودی نشان بدهد . زوج قدرتمند وین رونی با کارلوس توز (۱۹ گل) یکی از عوامل اصلی در کسب دوگانه ی لیگ برتر و جام قهرمانان اروپا بود. ولی دلیل محبوبیت وین رونی تنها به خاطر گل زنی های وی نیست.
وین همیشه ۱۰۰ ٪ توانایی های خود را در زمین مسابقه به کار میگرفت و تا اخرین لحظه برای بردن و پیروزی می جنگید که این امر بر محبوبیت وی بسیار افزود. حتی با امدن برباتوف نیز نقش وین در یونایتد کم رنگ نشد و رونی با نمایش خوب خود در ژاپن توانست برای منچستر یونایتد قهرمانی در جام باشگاه های جهان را به ارمغان بیاورد.
موفقیت ها برای وین در فصل ۲۰۰۸/۰۹ ادامه داشت وی توانست سومین عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به دست اورد و متاسفانه در فینال رم مقابل بارسلونا تن به شکست داد تا یونایتد نتواند برای دو سال پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.
رونی فصل ۲۰۰۹/۱۰ را با نظم خوبی اغاز کرد وی در مسابقه با ویگان اتلتیک که ۵-۰ به سود یونایتد به اتمام رسید توانست ۱۰۰ و ۱۰۱ امین گل خود برای باشگاه را به ثمر برساند. در پایان این فصل تعداد گل های رونی برای باشگاه به ۱۳۱ گل رسیده بود که در پایان سال نیز هم از سوی اتحادیه ی فوتبال و هم از سوی جامعه ی نویسندگان فوتبالی به عنوان بهترین بازیکن سال شناخته شد.
وین رونی در پایان فصل با حرف و حدیث فراوان قرارداد خود را به مدت ۵ سال با منچستر یونایتد تمدید کرد تا اینده ی طولانی مدت خود را در یونایتد رقم بزند. در فصل ۲۰۱۰/۱۱ نقش وین رونی در کسب نوزدهمین قهرمانی واقعا انکار ناپذیر است . وی در بازی برابر وستهام با هتریک خود توانست بازی ۲-۰ باخته  را با نتیجه ی ۴-۲ به سود منچستر یونایتد تمام کند که تاثیر بسیاری در روند قهرمانی این تیم داشت.
در فصل ۲۰۱۱/۱۲ نیز وین رونی با زوج خط حمله ی خود ،دنی ولبک، به نمایش درخشان خود ادامه داد و با به ثمر رساندن ۳۴ گل توانست از جرج بست در جدول بیشترین تعداد گل های زده برای منچستر یونایتد پیشی بگیرد تا فقط جک راولی ، دنیس لا و بابی چارتون را پیش رو داشته باشد.
در فصل ۲۰۱۲/۱۳ با اضافه شدن شینجی کاگاوا به ترکیب منچستر یونایتد وین رونی در چند بازی به مناطق عقب تر خط هافبک منتقل شد ولی باز هم توانست ۱۲ گل در لیگ برتر به ثمر برساند که ۲ گل ان در برابر منچستر سیتی بود و در نهایت با همکاری با رابین ون پرسی موجب شدند که منچستریونایتد یک بار دیگر به عنوان قهرمانی لیگ دست پیدا کند.

وین رونی در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۹۸۵ متولد شد و در تاریخ ۳۱ اگوست ۲۰۰۴ به منچستر یونایتد پیوست وی توانسته است تا کنون ۴۰۲ بار پیراهن شیاطین سرخ را برتن کند و ۱۹۷ گل نیز به ثمر برساند

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ برتر – سال های ۲۰۰۶/۰۷, ۲۰۰۷/۰۸, ۲۰۰۸/۰۹, ۲۰۱۰/۱۱, ۲۰۱۲/۱۳

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال ۲۰۰۸

قهرمانی در جام اتحادیه – سال های ۲۰۰۶, ۲۰۱۰

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۲۰۰۷, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱

قهرمانی در جام باشگاه های جهان – سال ۲۰۰۸

 

bogey2_5862018-1335569

Wayne Rooney-1726974

Wayne-Rooney-5137513

.

برای دانلود کلیپی از وین رونی کلیک کنید

۰ Comments