جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی۴۸ – جرج وال”

by | خرداد , ۲۹ , ۱۳۹۲

 در سالیان اخیر رایان گیگز را دیده اید که چگونه در پست وینگر چپ منچستر یونایتد  هنر نمایی میکند ولی حدود یک قرن پیش این کار بر عهده ی جرج وال بوده است.

.

.

.

.

.

.

شماره ی ۴۸:

George Wall

جرج وال (۱۹۰۶-۱۹۱۵)
جرج وال ملقب به جوردی یک وینگر چپ فوق العاده در دوران ابتدایی تاسیس باشگاه بوده است. او توانست در ده سالی که در منچستر یونایتد حضور داشت  پنج عنوان قهرمانی نصیب خود کند تا اینکه با شروع جنگ جهانی اول دوران حرفه ای جوردی در یونایتد به پایان برسد.
وال فوتبال خود را در شمال شرق انگلستان اغاز کرد و برای تعدادی از باشگاه های این ناحیه بازی کرد تا اینکه با یک انتقال بزرگ به یک تیم دسته دومی (بارنزلی) توانست دوران حرفه ای خود را اغاز کند. نمایش های چشمگیر او در بارنزلی موجب شد تا  توجه مربیان یونایتد به او جلب شود و در اپریل ۱۹۰۶ به منچستر یونایتد پیوست.
در ان زمان باشگاه منچستر یونایتد در تلاش بود تا به رقابت های دسته اول انگلستان صعود کند که مهارت ، زیرکی و گلزنی های جوردی موجب شد تا یونایتد در رتبه ی دوم جدول قرار گیرد و به لیگ دسته اول صعود کند.
در فصل ۱۹۰۶/۰۷ وال پست وینگ چپ را تماما تحت تسخیر خود در اورد و حتی یک بازی را نیز از دست نداد و با ۱۱ گل زده در پایان فصل به عنوان برترین گلزن یونایتد شناخته شد.
او حتی در سال بعد بیشتر و بیشتر پیشرفت کرد و تنها دوبازی را از دست داد . او ۱۹ گل فوق العاده تاثیر گزار نیز به ثمر رساند که نتیجه ی انها اولین قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ دسته اول انگلستان بود.در اولین دوره ی برگزاری جام خیریه (سوپر کاپ انگلستان) نیز نام وال به عنوان گلزن ثبت شده است که در ان دیدار یونایتد توانس با نتیجه ی ۴-۰ تیم کویینز پارک رنجرز را در هم بکوبد.
پس از ان یونایتد اندکی در بازی های لیگ افت کرد ولی در ان سال ها یونایتد به همراه وال توانستند جامی دیگر به ارمغان اورند و اینبار نوبت قهرمانی درFA CUP  بود. وال  عضو تیمی بود که در سال ۱۹۱۱ توانستند برای دومین بار قهرمانی لیگ را به دست اورند.جوردی ۴ سال دیگر نیز در یونیتد به کار خود ادامه داد تا اینکه با شروع جنگ جهانی اول دوران حرفه ای او در یونایتد به پایان رسید.
جرج وال در ۳۱۹ بازی که برای منچستر یونایتد انجام داد ۱۰۰ گل به ثمر رساند و در تاریخ ۱ اپریل۱۹۱۵ یونایتد را ترک کرد.

عناوین و افتخارات:

قهرمانی در لیگ دسته ی اول انگلستان – سال های ۱۹۰۷/۰۸, ۱۹۱۰/۱۱

قهرمانی در FA CUP  – سال ۱۹۰۹

قهرمانی در جام خیریه (سوپر کاپ ) – ۱۹۰۸, ۱۹۱۱

 با تشکر از( شهاب غ ) عزیز که این دو عکس از جرج وال رو در اختیار ما قرار دادن

           

۰ Comments