جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :” شماره ی ۲ – جرج بست”

by | مرداد , ۲۵ , ۱۳۹۲

اخرین ضلع مثلث مقدس منچستر یونایتد در رده ی دوم لیست برترین های تاریخ یونایتد جای گرفته است ، بازیکنی که به جرئت میتوان وی را به عنوان بهترین و با استعداد ترین بازیکنی که بریتانیا به جهان معرفی کرده است ، معرفی کرد.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۲”

“George Best”

 

DE3A50F91AB2498EBBE71665FA8C3B11.ashx

 

جرج بست (۱۹۶۳-۱۹۷۴)
سرعت ، تعادل ، دید باز ، کنترل فوق العاده روی توپ ، توانایی ایجاد موقعی و گلزنی در شرایط تقریبا غیر ممکن  نیمی از داستان فوتبالی بست را شامل می شود و نصف دیگر داستان شامل بازی ها و تورنمنت های بزرگی است که جای بازیکن بزرگی همچون جرج بست در انها خالی بود. پله به نوبعه ی خود شماره ی ۷ افسانه ای منچستر یونایتد را ” بهترین بازیکن جهان” توصیف کرده است.
نوجوان لاغر اندام اهل بلفاست توسط استعداد یاب معروف یونایتد ، باب بیشاب کشف شد، کسی که در گفتگو با بازبی گفت :” رئیس ، من فکر میکنم که یک نابغه کشف کرده ام”
پس از یک مبارزه ی ابتدایی بین مت بازبی و احساس غربت جرج بست در منچستر ، سر انجام بست در سالروز تولد ۱۷ سالگی خود در ماه می ۱۹۶۳ به صورت حرفه ای به عضویت منچستر یونایتد در امد و در ماه سپتامبر توانست اولین بازی خود را انجام دهد و در دومین  بازی خود موفق به گلزنی شد. بعد از این اتفاقات خیلی سریع وی اولین بازی خود در پیراهن تیم ملی ایرلند را نیز انجام داد.
در فصل ۱۹۶۴/۶۵ در کنار دنیس لاو ، دیوید هرد و بابی چارتون جرج بست نقش کلیدی در اولین قهرمانی لیگ تیم پس از حادثه ی مونیخ داشت.
در فصل بعد وی یک تنه توانست بنفیکا را در مرحله ی یک چهارم نهایی جام اروپایی در لیسبون به زانو  در بیاورد که در ان دیدار وی موفق شد ۲ گل از ۵ گل شیاطین سرخ را به ثمر برساند . وی پس از ان دیدار به وی لقب ‘El Beatle’ داده شد.
در فصل ۱۹۶۷ دومین قهرمانی لیگ نیز برای بست به دست امد و جرج یک سال بعد بار دیگر در مصاف با بنفیکا شاهکار خلق کرد ، اینبار در فینال جام اروپایی و با گل خود در وقت های اضافه موجب شد تا یونایتد ۲-۱ از حریف خود پیش بیافتد تا در نهایت بازی با نتیجه ی ۴-۱ به سود یونایتد به پایان برسد. در ان فصل بست با به ثمر رساندن ۲۸ گل ( و انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن سال انگلیس) بیشترین تعداد گل زده در باشگاه را داشت و در طول چهار سال بعد نیز وی در این جایگاه باقی ماند.
پس از پایان یافتن دوران درخشان مت بازبی و پاشیده شدن تیم فوق العاده ی منچستر یونایتد جرج بست دچار یک  مبارزه با جسم و تن خودش شد که این مبارزه تا زمان فوتش در نوامبر ۲۰۰۵ همراه وی بود .
جرج بست در یکی از صحبت هایش گفته بود که :” اگر من کمی زشت تر به دنیا امده بودم ، شما هیچوقت چیزی راجب امثال پله نمی شنیدید”
جرج بست یکی از بازیکنانی بود که هرگز نتوانست در مرحله ی نهایی جام جهانی به میدان برود و مردی است که موجب شده است تک تک شماره ۷ های بزرگ یونایتد را با معیار و تکنیک وی مورد ارزشیابی قرار دهند و همچنین به همراه دنیس لاو ، بابی چارتون و کریستیانو رونالدو از جمله بازیکنانی است که موفق به کسب توپ طلا شده است.
جرج بست در تاریخ ۲۲ می ۱۹۴۶ در بلفاست متولد شد و در تاریخ ۲۲ می ۱۹۶۳ به منچستر یونایتد پیوست. وی توانست ۴۷۰ بار پیراهن شیاطین سرخ را برتن کند و در این مدت ۱۷۹ گل نیز به ثمر برساند.
جرج بست در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۰۵ در گذشت.

… روحش شاد …

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ دسته ی اول انگلستان – سال های ۱۹۶۴-۶۵, ۱۹۶۶-۶۷

قهرمانی در جام اروپایی – سال ۱۹۶۸

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۱۹۶۵, ۱۹۶۷

 

george_best

best02

6a1bd90f21f50e2ae6b801db47d8adb7_11038

g5279_george_best_by_markb

c8978_George_Best_by_C_hoj

.

۰ Comments