جایگزین مسیر

پنج نکته که از بازی دیشب آموختیم

by | مهر , ۴ , ۱۳۹۲

1- بازی خوب یونایتد :

فشار زیادی بر روی مویز در بازی شب گذشته وجود داشت. بازی میتوانست یک بازی ساده در جام اتحادیه باشد ولی باخت در برابر لیورپول آن هم سه روز پس از شکست دربرابر همسایه پرسرو صدا برای مویز میتوانست گران تمام شود.

1-0 همین یک گل کافی بود تا هواداران باخت به سیتزن ها را به گذشته بسپارند و از برد لذت ببرند

لیورپول در مقایسه با ترکیب بازی قبلی اش 2 تغییر در زمین داشت و یونایتد 8 تغییر! برای تیم دوم یونایتد این پیروزی در برابر تیم اول لیورپول یک موفقیت بزرگ بود.

2-خاویر هرناندز:

هرناندز بسیار تلاش کرده بود تا بتواند برای یونایتد به زمین برود. همه میدانیم که وقتی او در موقعیت قرار بگیرد گل را به ثمر میرساند.

او در نیمه اول چندین موقعیت ایجاد کرد ولی در نیمه دوم نتوانست مانند نیمه اول موثر باشد. او کرنر ارسالی رونی را با ضربه ای زیبا وارد دروازه کرد. او پای خودش را با نهایت سرعت و دقت در مسیر توپ قرار داد تا توپ را به سمت دروازه هدایت کند… او جوری اینکار سخت را انجام داد که به نظر میامد بسیار ساده میشود اینکار را انجام داد.

نکته ای که در بازی دیشب او بسیار مشهود بود بهتر شدن کنترل های اول او روی توپ بود. درحالی در گذشته او کمی مشکل داشت که بازی را در دست بگیرد دیشب ما چند حرکت سازنده از او در سمت چپ زمین دیدیم..

او نیاز دارد تا بیشتر بازی کند … چون او همیشه گل میزند

3- حمله از جناحین:

حضور کاگاوا رونی نانی و هرناندز طرفداران یونایتد را به یک بازی روان در جلوی زمین امیدوار کرده بود.

اما پس از 10 دقیقه دیدیم که یونایتد کمی مشکل در ایجاد موقعیت مناسب دارد. اما نیمه ی دوم یونایتد بازی به مراتب بهتری را به نمایش گذاشت و بسیار روی ضد حمله ها عالی کار کرد.

نانی تا حدودی کم تاثیر در بازی  دیشب نشان داد که علتش شاید بازی نه چندان جالب کاگاوا بود. با اینکه هر دو به عنوان بال های یونایتد بودند ولی آن انتطارات یونایتدی را نتوانستند تمام و کمال برآورده کنند.

4- حضور گیگز و جونز در خط میانی:

با توجه به بازی درخشان کلورلی در 20 دقیقه حضورش در برابر سیتی بسیار عجیب بود که جونز و گیگز هافبک های یونایتد در این بازی بودند. روی کاغذ به نظر میامد که این همکاری شاید دچار نقاط ضعفی باشد و نیمه اول گواهی این ادعا شد.

یونایتد به ندرت قدرت هافبک هایش را توانست ببیند. یونایتد بیشتر بروی رساندن توپ به گوشه های زمین بود که گیگز این کار را انجام میداد و جونز مسیول خنثی سازی حملات لیورپول بود.

جونز به عنوان یک یارگیر خوب توانست سوارز را مهار کند ولی گیگز کمی در این مورد ضعیف عمل کرد. قبلا هم گفته بودیم که گیگز توان 90 دقیقه حضور را به خاطر شرایط سنی اش ندارد.

5- دفاع مطمین برای آینده:

اوانز و اسمالینگ اولین حضور های خودشان به عنوان دفاع های مرکزی در این فصل تجربه کردند و هردو فوق العاده بودند.

اوانز در پایان بازی به عنوان برترین بازیکن زمین شناخته شد در حالی که اسمالینگ هم میتوانست این عنوان را به دست آورد. مویز از ویدیچ و ریو به عنوان زوج های اصلی دفاع مرکزی اش استفاده میکند ولی بازی دیشب نشان داد که اسمالینگ و اوانز رقبای سختی برای زوج با تجربه یونایتد خواهند شد اگر همینگونه به کارشان ادامه دهند.

بازی دیشب یک بازی فوق العاده حساس بود و هنرنمایی اسمالینگ و اوانز برای بسته نگه داشتن دروازه یونایتد ستودنی بود.

۰ Comments